iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   internet niet afsluiten (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/81420-internet-niet-afsluiten.html)

Scooter 03-01-11 14:33

internet niet afsluiten
 
Hallo,
Ik ben de laatste tijd verslaafd aan Twitteren enz
Mijn vraag is of ik met een abonnement van 500 Mb per maand mijn internet altijd mag laten openstaan? of toch maar een duurder abo nemen dan?

Twitter ,facebook,mail en windows live messenger zou ik dus het meest gebruiken nu sluit ik internet af maar als iphone houder is het natuurlijk de bedoeling dat je zoveel mogelijk online bent

Rav3n 15-01-11 17:38

Je zou de gegevens van je mobiele data, via -> instellingen -> Algemeen -> Gebruik, kunnen resetten.
Doe een volle week "je ding" op 3G.
Check dan de ontvangen data.

Een rekensommetje is dan snel gemaakt.;)

Zit je qua dataverbruik op het randje tussen 2 abo's, dan is het handig om een draadloos thuisnetwerk te hebben. Stel je phone dan zo in dat ie thuis automagisch met je thuisnetwerk verbinding maakt. Die data gaat niet af van je datalimiet van je gsmprovider. Aldus kun je misschien uit met een goedkoper abo.

Kortom: Hoeveel data jij verstookt met het open laten staan van jouw applicaties kan alleen jijzelf bepalen. Meet minimaal 1 week voor een nauwkeurig beeld. Hoe langer deze meetperiode des te nauwkeuriger.

truckdiver 15-01-11 17:46

normaal moet je wel toekomen met 500MB.
Ik heb ook een tijd bij mobstar gezeten.
Wel regelmatig je belwaarde nakijken om niet over de limiet te gaan.
Ben nu Mobile Viking en moet nu naar niets kijken van volume beperking :)

Scooter 15-01-11 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n (Bericht 628326)
Je zou de gegevens van je mobiele data, via -> instellingen -> Algemeen -> Gebruik, kunnen resetten.
Doe een volle week "je ding" op 3G.
Check dan de ontvangen data.

Een rekensommetje is dan snel gemaakt.;)

Zit je qua dataverbruik op het randje tussen 2 abo's, dan is het handig om een draadloos thuisnetwerk te hebben. Stel je phone dan zo in dat ie thuis automagisch met je thuisnetwerk verbinding maakt. Die data gaat niet af van je datalimiet van je gsmprovider. Aldus kun je misschien uit met een goedkoper abo.

Kortom: Hoeveel data jij verstookt met het open laten staan van jouw applicaties kan alleen jijzelf bepalen. Meet minimaal 1 week voor een nauwkeurig beeld. Hoe langer deze meetperiode des te nauwkeuriger.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 628329)
normaal moet je wel toekomen met 500MB.
Ik heb ook een tijd bij mobstar gezeten.
Wel regelmatig je belwaarde nakijken om niet over de limiet te gaan.
Ben nu Mobile Viking en moet nu naar niets kijken van volume beperking :)

Dank voor de tips
Zit nog een jaar vast aan contract bij mobistar daarna overwegen over te stappen naar Mobile Viking

ad9007i 31-03-11 20:41

Wat je ook kan doen bij mobile viking is dat je NU direct overstapt
Dat kan je door gwn denk ik op de site ervan gaan en dan moet je maar ff zoeke
Dat je daar direct naar hen kan overstappen zonder dat je dit aan mobistar moet vragen
Maar je zit nu met een abonnement dat nog 1 jaar duurt,maar als je dit nu toch doet dan kan je een boete van 150 euro verwachten van mobister maar dan ben je wel van hen verlost,de sevice van mobistar is trouwens echt slecht,ik heb is naar mobistar gebelt ( dus naar 5000) en daar heb ik 1u moeten wachten voor dat ze opnamen en na dat uur hebben ze mij gwn afgehaakt
Bij mobile viking heb je de service binnen de 5 min, zelfs 5 min is al overdreven voor hun
1min is het denk ik zelfs

Ik zech JA tegen MOBILE VIKING!

Scooter 30-04-11 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ad9007i (Bericht 658156)
Wat je ook kan doen bij mobile viking is dat je NU direct overstapt
Dat kan je door gwn denk ik op de site ervan gaan en dan moet je maar ff zoeke
Dat je daar direct naar hen kan overstappen zonder dat je dit aan mobistar moet vragen
Maar je zit nu met een abonnement dat nog 1 jaar duurt,maar als je dit nu toch doet dan kan je een boete van 150 euro verwachten van mobister maar dan ben je wel van hen verlost,de sevice van mobistar is trouwens echt slecht,ik heb is naar mobistar gebelt ( dus naar 5000) en daar heb ik 1u moeten wachten voor dat ze opnamen en na dat uur hebben ze mij gwn afgehaakt
Bij mobile viking heb je de service binnen de 5 min, zelfs 5 min is al overdreven voor hun
1min is het denk ik zelfs

Ik zech JA tegen MOBILE VIKING!

Ivm met die boete kan ik op voorhand te weten te komen hoeveel die gaat bedragen?

Sphinkx 05-05-11 12:21

Max 150 euro dacht ik. Meestal is dat het maximum...

Jazzamataz 05-05-11 16:09

Dat zou mooi zijn. Je contract afkopen, die nog een jaar loopt, voor 150 euro.

Ik denk dat je de resterende termijnen ook moet betalen zeker?

powaq 06-05-11 15:38

Ja je moet de resterende maanden betalen met een maximum van €150.. Dus stel dat je maandelijks 45 euro moet betalen en nog 14 maanden moet gaan = €630 maar aangezien er een maximum is moet je maar €150 betalen.

Als je aan de andere kant bijvoorbeeld maar 3 maanden nog te gaan hebt is het 3x45 = €135

En voor de TS: voor die dingen die je wilt doen is 500mb MEER dan genoeg. Je moet nooit je internet aan of af zetten, het staat gewoon altijd aan. Het verbruikt alleen maar van je bundel als je werkelijk iets doet. Net zoals met je ADSL of Telenet thuis...

ad9007i 08-05-11 17:32

het heeft mij iets van een 100 euro gekost
en nu betaal ik per maand 15 euro bij mobilevikings en heb 2gb internet
+ 1000 sms'jes naar alle netwerken
+ mijn 15 euro om te bellen
maar ik sms en surf meer
anders was dit bij mobistar 45euro per maand
en echt slechte service
nu is alles beter
mobile vikings is van base
dus het ontvangst is niet zo goed als mobistar maar goed genoeg

mvg,ad


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:11.