iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   Mega factuur (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/99966-mega-factuur.html)

Coolkenneth 05-10-11 17:51

Mega factuur
 
Hallo,

mijn factuur van Mobistar deze maand was 127 euro. En toch heb ik het aantal sms'n en MB niet overschreden. Dus ik ging kijken op de site en bleek dat er een zeer groot deel naar Multimedia is gegaan. 1046 oproepen naar multimedia.

Dit omdat mijn gsm dagen na elkaar voortdurend oproepen heeft gedaan naar het nummer: 3230000192.
Ik vind dit zeer vaag omdat dat helemaal niet kan, dit gaat door midden in de nacht, dus dan slaap ik en bel ik niet. En ik zag op mijn gsm ook niets staan dat ik aan het bellen geweest zou zijn.

http://img684.imageshack.us/img684/6229/blablafw.png

^Dit is het! Er staat trouwens wel 0,00 EUR maar door het volume werd dit op het einde toch een groot bedrag.

Iemand die het probleem weet?

apotheosis 05-10-11 18:32

Je zal alvast mobistar eens moeten bellen en dat zij eerst ook maar eens kijken hoe dat kan en probeer er ook achter te geraken wat die nummer juist is?
Toevallig ook geen nieuwe of recente apps gekocht? Mss het aan deze ligt?

Ik heb dat ook eens voorgehad bij proximus maar mijn probleem was anders doordat ne flauwe plezante mijn data uitgedaan had :).

Tis allesins nie normaal.

Als mobistar er zijn gat aanveegd zal je zo snel mogelijk naar de ombudsdienst enzo moeten mailen en alles duidelijk uitleggen met de bewijzen zoals je hier nu doet erbij, kan wel zijn je 4-5weken moet wachten op een defenitief antwoord.

powaq 05-10-11 18:39

Die "oproepen" zijn gewoon verbindingen naar data. (die 3230000192 is "het internet") Dat gaat snachts door omdat je waarschijnlijk email laat ophalen automatisch om de zoveel tijd en je je GSM laat aanstaan... Of een app die constant data ophaalt...

Er zijn wrs ettelijke paginas aan detail die je kan bekijken. Zoek de datum+uur op van verbindingen die aangerekend zijn en leg die voor aan de klantendienst. Ze zullen deze dan wel crediteren. Tenzij je echt over je maandelijks volume bent gegaan.. Welk abonnement heb je ?

In ieder geval ga eens eerst heel je detail na (alle 1000+ verbindingen moeten opgelijst staan normaal gezien).

PS: zo om de minuut en soms vrij grote downloads in het midden van de nacht lijkt mij te wijzen op een app die excessief veel verbindingen maakt en data-overdracht genereert.

Coolkenneth 05-10-11 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door powaq (Bericht 710134)
Die "oproepen" zijn gewoon verbindingen naar data. (die 3230000192 is "het internet") Dat gaat snachts door omdat je waarschijnlijk email laat ophalen automatisch om de zoveel tijd en je je GSM laat aanstaan... Of een app die constant data ophaalt...

Er zijn wrs ettelijke paginas aan detail die je kan bekijken. Zoek de datum+uur op van verbindingen die aangerekend zijn en leg die voor aan de klantendienst. Ze zullen deze dan wel crediteren. Tenzij je echt over je maandelijks volume bent gegaan.. Welk abonnement heb je ?

In ieder geval ga eens eerst heel je detail na (alle 1000+ verbindingen moeten opgelijst staan normaal gezien).

PS: zo om de minuut en soms vrij grote downloads in het midden van de nacht lijkt mij te wijzen op een app die excessief veel verbindingen maakt en data-overdracht genereert.

Mijn abbonnement heeft 500 megabyte, en er staat dat er daarvan maar iets meer dan 100 is van verbruikt ..

En ik heb bijna voortdurend Wi-Fi aanwezig op mijn gsm, dus dan zou het raar zijn als al die kosten worden aangerekend?

powaq 06-10-11 09:28

Dat zou inderdaad niet mogen neen, maar dat wilt niet zeggen dat het niet kan. Ik heb het zelf onlang ook gehad dat sommige verbindingen random aangerekend werden aan 50 cent per verbinding(!) (en dus niet per megabyte zoals ze beweren). Doe zo 10 verbindingen en je zit al een 5 euro he...

In ieder geval bekijk je detail eens grondig zodat je tegen de klantendienst de exacte tijdstippen van de foutief aangerekende dataverbindingen kan melden. Ze zullen er wel geen probleem van maken om dat te crediteren. Let er wel op dat die prijzen excl btw zijn. Dat ze bij de klantendienst ook rekening houden daarmee bij het crediteren, ze zijn niet van de slimste daar...

Ik kijk nu elke maand mijn factuur grondig na want het is ELKE maand fout bij mij de afgelopen maanden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:46.