iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   iSwap => Geen launchdag? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/124727-iswap-geen-launchdag.html)

Igor W 07-10-12 10:53

Ik denk dat we een verschil moeten maken tussen Mobistar Centers die rechtstreeks van Mobistar afhangen, met Mobistar personeel en de zelfstandigen (franchise-winkels). Qua insignes en winkelaankleding zijn ze NIET te onderscheiden !
De zelfstandigen hebben een iets grotere vrijheid en gaan er veeleer met de franse slag door....

RidderS 07-10-12 12:51

Ik wil geen zout in de wonde strooien, maar ik ben gisteren mijn nieuwe iPhone 5 kunnen gaan ophalen.
iSwap gedaan op 25/09 voor een zwarte 64GB
Ik hoop dat iedereen snel een mail van Mobistar zal krijgen...

Lacrimosa 07-10-12 13:12

Gisteren ook mijn iPhone 5 opgehaald bij Mobistar shop.
Wat ik wel vreemd vond dat me voor het betalen werd gevraagd of ik op de hoogte was dat de garantie 1 jaar was.
Nou weet ik van de Apple 1 jaar garantie, maar de shop in België is toch verplicht om 2 jr. te hanteren?
Toen ik dat vroeg was het antwoord dat ze dat niet meer doen i.v.m. te hoog opgelopen kosten vorig jaar :confused:
1 jaar garantie staat ook op nota vermeld, iemand die weet hoe dat nou precies zit?
Ik ging er vanuit dat in België de garantie altijd 2 jaar was?

kal_el 07-10-12 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lacrimosa (Bericht 834274)
Gisteren ook mijn iPhone 5 opgehaald bij Mobistar shop.
Wat ik wel vreemd vond dat me voor het betalen werd gevraagd of ik op de hoogte was dat de garantie 1 jaar was.
Nou weet ik van de Apple 1 jaar garantie, maar de shop in België is toch verplicht om 2 jr. te hanteren?
Toen ik dat vroeg was het antwoord dat ze dat niet meer doen i.v.m. te hoog opgelopen kosten vorig jaar :confused:
1 jaar garantie staat ook op nota vermeld, iemand die weet hoe dat nou precies zit?
Ik ging er vanuit dat in België de garantie altijd 2 jaar was?

is verplicht vanuit de EU, daar kan mobistar niets aan veranderen als ze dat willen :")
wees gerust, breng hem binnen na 1 jaar en je hebt nog steeds een jaar garantie :-)

Lacrimosa 07-10-12 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kal_el (Bericht 834277)
is verplicht vanuit de EU, daar kan mobistar niets aan veranderen als ze dat willen :")
wees gerust, breng hem binnen na 1 jaar en je hebt nog steeds een jaar garantie :-)

Thx, daar ga ik dan maar vanuit :)
Wel erg vreemd dat ze het blijkbaar moesten meedelen voor de aankoop en het ook zo op de nota staat.

Wat staat bij jullie vermeld op de rekening over de garantie?

WDS001 07-10-12 17:27

Niets van aantrekken, dat is gewoon verkoperspraat van iemand die eigenlijk helemaal niet bekwaam is om in een winkel te werken.

Je hebt sowieso recht op 1 jaar fabrieksgarantie + 1 jaar wettelijke garantie. Je kan je iPhone dus tot twee jaar na aankoop ter reparatie aanbieden bij Mobistar en ze zijn verplicht om je te helpen.

Lacrimosa 07-10-12 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 834363)
Niets van aantrekken, dat is gewoon verkoperspraat van iemand die eigenlijk helemaal niet bekwaam is om in een winkel te werken.

Je hebt sowieso recht op 1 jaar fabrieksgarantie + 1 jaar wettelijke garantie. Je kan je iPhone dus tot twee jaar na aankoop ter reparatie aanbieden bij Mobistar en ze zijn verplicht om je te helpen.

Ok, dankje!
Zal er komende week nog eens naar eigenaar vd shop over mailen, kijken wat die te zeggen heeft ;)

bisebaer 07-10-12 17:56

Toen ik stond aan te schuiven in de Mobistarshop voor een nanosim hoorde ik de verkopers ook aan de afhalers benadrukken dat de garantie slechts één jaar bedraagt. Bollocks uiteraard, maar ik vraag me af waarom ze dat zo uitdrukkelijk moesten zeggen?

Lacrimosa 07-10-12 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bisebaer (Bericht 834370)
Toen ik stond aan te schuiven in de Mobistarshop voor een nanosim hoorde ik de verkopers ook aan de afhalers benadrukken dat de garantie slechts één jaar bedraagt. Bollocks uiteraard, maar ik vraag me af waarom ze dat zo uitdrukkelijk moesten zeggen?

Yup, dat vond ik nou ook zo vreemd, terwijl ze weten dat 2 jr verplicht is!

Balens 08-10-12 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Driesdk (Bericht 833086)
Het is echt een klucht, ze adverteren dat je voorsprong hebt door een iSwap te doen, maar ondertussen blijkt het meer dat je nergens zo lang moet wachten als bij Mobistar.

@Balens: 3 weken klopt nu ook niet he, dat ding is juist een week uit.

Ja ding is een week uit, maar heb men iswap 15/9 gedaan, dus ondertusse zijn we de 3weken termijn al gepasseerd :). Wachten is wachten en als ze er zo meespelen mogen die eerste weken voor launch meegerekend worden.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 oktober 2012 om 11:16 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lacrimosa (Bericht 834375)
Yup, dat vond ik nou ook zo vreemd, terwijl ze weten dat 2 jr verplicht is!

Als dat op offerte staat en je hebt getekend , ga je akkoord met garantie van 1jaar! 2 jaar is bormaal verplicht in eu, maar dat is zoals je een
Contract tekent he, als je tekent hang je eraan vast! Wel vuile rippers da die maar een jaar garantie geven, man man toch, waar gaat het naartoe!

Lacrimosa 08-10-12 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Balens (Bericht 834683)
Als dat op offerte staat en je hebt getekend , ga je akkoord met garantie van 1jaar! 2 jaar is bormaal verplicht in eu, maar dat is zoals je een
Contract tekent he, als je tekent hang je eraan vast! Wel vuile rippers da die maar een jaar garantie geven, man man toch, waar gaat het naartoe!

Is een factuur en tevens garantiebewijs hè, daar teken je niet voor, die ontvang je gewoon als je wat koopt.
Inmiddels al wel een mail gestuurd hierover, benieuwd naar hun antwoord.

Balens 08-10-12 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lacrimosa (Bericht 834691)
Is een factuur en tevens garantiebewijs hè, daar teken je niet voor, die ontvang je gewoon als je wat koopt.
Inmiddels al wel een mail gestuurd hierover, benieuwd naar hun antwoord.

Ja , maar als op je factuur uitdrukkelijk sta , dat je maar 1 jaar hebt en ze vragen voor te tekenen voor akkoord, heb je hiermee ingestemd, ik zou hier zeker eens duidelijk achter informeren! 2 jaar is VERPLICHT te geven! Als ze mij zoiets zegge bij mobi alsk mn toestel mag gaan afhale binne een maand ofzo als alle mobi klante hun voorrang gehad hebbe, ga ik dit toch zeker weigeren! En desnoods bel ik ter plaatse naar testaankoop of dergerlijke, maar mn ipone gaan ze meegeven hoor :p

Lacrimosa 08-10-12 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Balens (Bericht 834741)
Ja , maar als op je factuur uitdrukkelijk sta , dat je maar 1 jaar hebt en ze vragen voor te tekenen voor akkoord, heb je hiermee ingestemd, ik zou hier zeker eens duidelijk achter informeren! 2 jaar is VERPLICHT te geven! Als ze mij zoiets zegge bij mobi alsk mn toestel mag gaan afhale binne een maand ofzo als alle mobi klante hun voorrang gehad hebbe, ga ik dit toch zeker weigeren! En desnoods bel ik ter plaatse naar testaankoop of dergerlijke, maar mn ipone gaan ze meegeven hoor :p

Een factuur hoef je niet te tekenen :)
Inmiddels mail terug van mijn Mobistar Center dat ik over garantiebepalingen contact met Mobistar zelf moet opnemen, dat ga ik dus zeker doen (zodra hun contactpagina weer werkt *zucht*).

dtroxx 09-10-12 15:26

Bericht facebook van Mobistar:

Deze middag hebben we een levering van Apple binnengekregen en we zijn nu bezig met een crosscheck met de iSWAP lijst. Wie een witte 16GB iPhone5 heeft besteld voor 1 oktober die krijgt sowieso een mailtje met goed nieuws deze week! We werken zo snel mogelijk om ook alle anderen te laten weten via mail of jullie je iPhone kunnen ophalen deze week!

Er is dus hoop voor de mensen met een witte 16 GB.

Maxime91 09-10-12 15:34

Jep enkel de witte, er is geen enkele 16gb zwart geleverd staat er op hun facebook.

dtroxx 09-10-12 15:35

@Maxime: Jup dat zeg ik "Er is dus hoop voor de mensen met een witte 16 GB".

Maxime91 09-10-12 15:38

Ook zijn er enkele zwarte 32gb geleverd er is dus ook hoop voor mij :)

Stevitski 09-10-12 16:30

Heeft hier iemand nog een bestelling over van een 16GB of 32GB Black die hij niet moet hebben?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:11.