iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   iSwap => Geen launchdag? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/124727-iswap-geen-launchdag.html)

Igor W 28-09-12 15:49

Heb ook mijn iPhone afgehaald op het evenement. Niettegenstaande ik afspraak had tussen 14 - 15 uur, mocht ik om 13u25 al binnen. Heel professionele service ! Ik was meteen aan de beurt, alles heel vlot afgehandeld. Nadien een glaasje schuimwijn en een warm toastje met zalm. Heerlijk ! Echt puik georganiseerd van Mobistar !

De simswap naar mijn nano-sim werd ginder ingevoerd, maar is tot nu toe nog niet actief..

D.S. 28-09-12 16:44

Daarnet gewoon in de winkel geweest waar ik de mijne besteld heb.
Zonder pardon gewoon meegekregen.
Simswap na 5 minuten ok en zonder naar Brussel te rijden toch al eigenaar van de iPhone 5

suby555 28-09-12 16:52

@D.S.
Bij welk Center had jij besteld??

apotheosis 28-09-12 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 828431)

Kstaan op den foto, paar keer ;).

WDS001 28-09-12 19:24

Mobistar heeft om zonet om 19:00 nog enkele iPhones "weggegeven" via hun website. Ik heb zonder problemen een kunnen bestellen, wordt binnen de 4 werkdagen geleverd.

Nfect 28-09-12 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 828762)
Mobistar heeft om zonet om 19:00 nog enkele iPhones "weggegeven" via hun website. Ik heb zonder problemen een kunnen bestellen, wordt binnen de 4 werkdagen geleverd.


Ik ook! Ik zag het opeens staan op hun fb en snel om 19u gekeken op de website en zo de 16 gb zwart kunnen bestellen! Binnen de 4 dagen wordt deze thuis afgeleverd :)

Vind het wel raar dat ze dit doen, want de mensen met iswap hebben normaal toch voorrang? Soit, mij zal je nu niet horen klagen :p

WDS001 28-09-12 20:05

Als ze zeggen dat alleen mensen met een "iSwap" een iPhone kunnen krijgen is het inderdaad vreemd. Maar ja, alles voor een (kleine) promotiestunt hé ;)

Maranweke 28-09-12 21:23

Kon je bij die stunt kiezen uit alle modellen of enkel de 16GB?

WDS001 28-09-12 22:35

Alle modellen geloof ik (al heb ik enkel de zwarte 16GB gecheckt).

suby555 28-09-12 22:55

Alle modellen, maar was snel voorbij ;-)
Behalve de witte 64gb , die heeft langer online gestaan!

D.S. 29-09-12 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suby555 (Bericht 828651)
@D.S.
Bij welk Center had jij besteld??

Saturn Brugge

dtroxx 29-09-12 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 828803)
Als ze zeggen dat alleen mensen met een "iSwap" een iPhone kunnen krijgen is het inderdaad vreemd. Maar ja, alles voor een (kleine) promotiestunt hé ;)

Ik vind dit echt niet kunnen als ik eerlijk mag zijn.
3 weken terug mijn iswap gedaan en geen 2e email ontvangen!
IK heb gewoon de iphone 5 16GB zwart besteld bij mobistar is toch het model dat makkelijk te leveren is lijkt mij.

En dan lees je dat er gisteren nog wat online verkocht zijn :( wtf mobistar die had gewoon in de winkel klaar moeten liggen voor de gene die een iswap uitgevoerd hebben.

En daarbij zeggen ze dat mensen die na 24 sept een iswap uitgevoerd hebben moeten wachten op een email maar er zijn genoeg mensen die het voor 24 sept gedaan hebben en ook nog steeds geen mail ontvangen hebben.

WDS001 29-09-12 08:31

Ik vermoed dat de toestellen die gisteren verkocht werden de overschot van de launchdag waren. En aangezien de toestellen die vandaag verkocht worden in de Mobistar Centers gisteren al op naam aankwamen konden ze daar dus 'niets' meer mee doen.

dtroxx 29-09-12 08:37

@WDS001: Ja ik gun het iedereen hoor die er nog eentje online kon bestellen, maar kloppen doet het niet.

WDS001 29-09-12 08:47

Eens. Het systeem dat ze hadden bij de iPhone 4 was volgens mij beter, maarja..

D.S. 29-09-12 21:47

Gisteren iPhone 5 eerste maal in gebruik, vandaag al naar de knoppen.
De aan/of knop werkt al niet meer !!

Zou ik direkt een nieuwe krijgen, of zou die moeten opgestuurd worden ?

suby555 29-09-12 22:06

Ik vrees dat ge direkt al een week of 3 zonder iPhone zit :-(

Met de launch van de 4 had ik het ook voor ,2 dagen gewerkt met de iPhone 4 toen en daarna was het gedaan.
Binnengedaan en bijna 3 weken gewacht !

Igor W 29-09-12 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D.S. (Bericht 829582)
Gisteren iPhone 5 eerste maal in gebruik, vandaag al naar de knoppen.
De aan/of knop werkt al niet meer !!

Zou ik direkt een nieuwe krijgen, of zou die moeten opgestuurd worden ?

Als je die bij Mobistar binnen geeft ben je hem twee weken (minstens) kwijt... als je naar een Apple Store gaat (Amsterdam, Oberhausen, Keulen, Parijs, ...) krijg je meteen een nieuwe. Wel even een afspraak maken voor de Genius Bar !

Jochie 02-10-12 15:54

vandaag ook mail gestuurd naar mobi center. Ik was bij de gelukkigen om te gaan naar de heizel maar kon niet. En nu moet ik wachten op mijn iphone? Juist mail terug gehad dat mobistar diegene die niet daar waren hun iphone naar hun verkooppunt gaan laten sturen. dus er is nog hoop deze week.

Maxime91 03-10-12 00:09

Ik vraag mij af wat het snelste zou zijn, wachten tot de Iphone er is via mijn Iswap of hem bestellen via de app store online levertijd 3-4weken... Dilemma :)

Kubbie92 03-10-12 07:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime91 (Bericht 831536)
Ik vraag mij af wat het snelste zou zijn, wachten tot de Iphone er is via mijn Iswap of hem bestellen via de app store online levertijd 3-4weken... Dilemma :)

Geen van beide. Ik zou morgen of vrijdag (als je tijd hebt) gewoon langs gaan in een aantal winkels: BelCompany, SmartSpot, ... De kans dat je die daar los kan kopen is bestaande. Vorige week was er een heisa rond bestellen, lijsten,... ik stapte vrijdag gewoon een SmartSpot binnen om 12.30 en ik stapte er buiten met mijn 5...

(SmartSpot WijnegemSC)

Jochie 03-10-12 19:10

Vanaf zaterdag ligt die van mij in de mobistar winkel. ervoor nog een nano sim oppikken en we zijn weer gesteld.

Maxime91 03-10-12 19:46

Jochie, heb je een mail gekregen van mobistar daarover iswap? :)

Maxime91 03-10-12 22:47

Is dit via iswap gegaan? Welk model heb je/kleur?
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jochie (Bericht 832017)
Vanaf zaterdag ligt die van mij in de mobistar winkel. ervoor nog een nano sim oppikken en we zijn weer gesteld.


Lacrimosa 04-10-12 01:55

@Maxime91 hier ook mail, zaterdag afhalen.
iSwap 15/09 16 GB Black

Volgens Mobistar zijn er gisteren 1100 mails verzonden, check hun FB voor meer ;)

dtroxx 04-10-12 10:52

Ja ik heb nog altijd geen email gehad hoor, en nee ook geen email met de info dat ik nog een x aantal weeken moet wachten. Wat een gedoe zeg sjonge jonge :(.

Driesdk 04-10-12 10:56

idd, het begint een beetje belachelijk te worden nu.

Balens 04-10-12 11:44

Same here, net naar mn mobi center gebeld en hij weet nog van niks, momenteel 26ste op de lijst en heb mn iswap ook 15/9 gedaan en voor de moment nog geen mail gekregen..

Maxime91 04-10-12 11:59

@ Balens, hoe ben je te weten gekomen op welke plaats je staat? Had ook gebeld maar persoon aan de lijn kon me niet zeggen op welke plaats ik sta..

dtroxx 04-10-12 14:34

https://www.facebook.com/notes/mobis...22915184423066

We hebben jullie vragen en klachten gelezen over de iSWAP, het gebrek aan communicatie en het lange wachten op de iPhone 5. We snappen dat het frustrerend is om te wachten op de nieuwe iPhone, en bijzonder frustrerend om niet te weten wanneer je je iPhone dan wel mag verwachten.
Daarom deze Facebook note waarmee we hopelijk duidelijkheid te scheppen voor iedereen met vragen.

Ik was uitgenodigd voor het iPhone 5 lanceringsevenement maar kon er niet bij zijn… Wanneer kan ik mijn iPhone 5 afhalen?
Normaal gezien heb je een e-mailtje gekregen op woensdagmiddag 3 oktober dat je je iPhone zaterdag kan ophalen in je Mobistar Center. Geen e-mail gekregen? Check zeker ook even je spamfolder.

Ik heb geen e-mail gekregen en wil graag weten wanneer ik mijn iPhone zal ontvangen?
Wij ook :-( Helaas kunnen we zelf niet kiezen wanneer en hoeveel iPhones we ontvangen van Apple. Zodra we meer informatie hebben over de volgende levering, lees je het hier!
We verwachten trouwens deze week meer nieuws te hebben over de volgende levering. Als jouw iPhone in de volgende levering zit, dan krijg je sowieso een e-mailtje van ons wanneer je je toestel kan ophalen in jouw Mobistar Center.

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n...53099967_n.jpg

Kan ik langsgaan bij mijn Mobistar Center om te vragen wanneer mijn iPhone 5 er zal zijn?
Dat kan, maar we raden het niet aan om onnodige wachttijden te vermijden. De Mobistar Centers hebben namelijk geen zicht op komende leveringen en weten ook niet wanneer jouw toestel zal worden geleverd. Maar zodra je iPhone 5 klaar ligt in jouw Mobistar Center krijg je van ons een mailtje (check dus zeker regelmatig je spamfolder!)

Wanneer is de volgende levering van de iPhone5? / Weten jullie wanneer mijn model iPhone opnieuw wordt geleverd?
Net zoals jullie wachten we vol ongeduld op de volgende lading iPhones van Apple, maar helaas kunnen wij niet controleren wanneer deze binnenkomen :-( We verwachten deze week echter wel meer nieuws, en we beloven jullie dan ook steeds op de hoogte te houden!

Wat als ik mijn iPhone 5 niet op tijd afhaal?
Wanneer de iPhone niet wordt opgehaald binnen de 5 dagen moet de verkoper van je Mobistar verkooppunt je opbellen om je verwittigen. Haal je de iPhone5 toch niet op, dan verlies je je reservatie en wordt hij verkocht.

Hebben Mobistar klanten voorrang op niet-Mobistar klanten bij de iSWAP?
Nee, of je klant bent of niet doet er niet toe.

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.n...04395316_n.jpg

Kan ik me nog steeds inschrijven voor de iSWAP?
Absoluut, dat is geen probleem. Je kan de iSWAP nog doen tot 31 oktober!

Moet ik een voorschot betalen bij de iSWAP?
Neen, zeker niet, om je iPhone5 te reserveren betaal je GEEN voorschot!
Uitzondering: In de volgende Mobistar Centers werd een voorschot gevraagd: Kuurne shopping, Roeselare, Aalter, Kortrijk Lange Steenstraat, Izegem, Menen, Torhout, Kortrijk Shopping K.
Heb je een voorschot betaald maar wil je toch geen iPhone 5 aankopen, dan kan je het terugkrijgen in het Mobistar Center waar je hebt betaald.

Is het waar dat de iPhone 5 pas op 31 oktober wordt gelanceerd?
Nee. De iPhone 5 werd gelanceerd op 29 september.

Wat gebeurt er als ik mijn e-mail om de iPhone op te halen niet ontvang? Gaat mijn reservatie dan verloren omdat ik mijn iPhone niet ga oppikken?
Nee! Als we merken dat je na 24u je e-mail nog niet hebt gelezen of geopend, of als je e-mail naar ons terugkomt, dan sturen we je ook nog een sms’je, voor het geval er een fout is gebeurd. Bovendien moet het Mobistar Center je ook opbellen om te controleren of je je iPhone 5 nog steeds wil voor ze je reservatie mogen annuleren.

Waarom geven jullie geen antwoord op sommige vragen?
Helaas krijgen we op dit moment meer vragen dan we kunnen beantwoorden :-( Vandaar ook deze Facebook note, zodat we voor iedereen een duidelijk antwoord kunnen voorzien.

Driesdk 05-10-12 10:29

En ja hoor, opnieuw een mail dat ik nog wat geduld zal moeten hebben.
Mijn geduld raakt stilaan op als je weet dat ik de allereerste dag mijn iSwap al ben gaan uitvoeren.

Bomans 05-10-12 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Driesdk (Bericht 833016)
als je weet dat ik de allereerste dag mijn iSwap al ben gaan uitvoeren.

Welke eerste dag bedoel je dan?

Ik had al een iSwap op 13/09 en kon hem zaterdag 29/09 afhalen.

Driesdk 05-10-12 11:24

Ook de 13e, of de 14e, weet niet meer wanneer de eerste dag was dat je een iSwap kon gaan doen...

Balens 05-10-12 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime91 (Bericht 832396)
@ Balens, hoe ben je te weten gekomen op welke plaats je staat? Had ook gebeld maar persoon aan de lijn kon me niet zeggen op welke plaats ik sta..

Werknemer van heb MC wist me dit gewoon te vertellen als ik het hem vroeg en dat er nog een 80tal achter me kwamen ook.. Gaat over MC LIER. Maar als ze toestellen gingen binnekrijge ware het maar 5stuks fzo.. Tis allemaal dikke zever! Kwacht nu ondertusse toch al 3weken , ben is benieuwd hoe lang nog..

dtroxx 05-10-12 11:46

Dag DENNY,

Ten gevolge van het succes van de lancering van de iPhone 5, vragen we je nog wat van je geduld, vooraleer je ervan kan genieten. Wees gerust, we zetten alles op alles om aan uw vraag zo snel mogelijk te kunnen voldoen.

We brengen je op de hoogte via mail zodra je je toestel kan afhalen in het door jou gekozen winkelpunt.

Opgelet: Om lange wachttijden en onnodige frustraties te vermijden, vragen we om voor deze aankoop niet naar de winkel te gaan vooraleer je de bevestigingsmail hebt ontvangen.
Dank bij voorbaat voor uw begrip.



Met vriendelijke groeten,
Het Mobistar Team :(:(:(:(:(

Driesdk 05-10-12 11:47

Het is echt een klucht, ze adverteren dat je voorsprong hebt door een iSwap te doen, maar ondertussen blijkt het meer dat je nergens zo lang moet wachten als bij Mobistar.

@Balens: 3 weken klopt nu ook niet he, dat ding is juist een week uit.

Jochie 05-10-12 19:11

Heb iswap gedaan. Ik had ook gewonnen voor het evenement maar kon niet gaan. Maandag 1 oktober mail gestuurd naar de mobi winkel hoe het zat. Mail terug gekregen dat de niet opgehaalde iphones naar de winkels gaan. Dinsdag officiële mail gekregen dat vanaf zaterdag (MORGEN!) de iphone in de winkel is.

Maxime91 06-10-12 12:48

Vandaag nog eens gebeld naar mijn mobistar center, met de vraag of ze kunnen nakijken op,welke plaats ik sta via de iswap. Verkoopster aan de lijn vertelde dat ze dat niet kan nagaan. Ze wist me wel te zeggen dat MOBISTAR KLANTEN ZOWISO VOORRANG KRIJGEN. Terwijl er in de info-folder van iswap staat: hebben Mobistar klanten voorrang op niet-mobistar klanten bij de iswap? Neen of je klant ben of niet doet er niet toe.

FenixStyle 06-10-12 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime91 (Bericht 833719)
Vandaag nog eens gebeld naar mijn mobistar center, met de vraag of ze kunnen nakijken op,welke plaats ik sta via de iswap. Verkoopster aan de lijn vertelde dat ze dat niet kan nagaan. Ze wist me wel te zeggen dat MOBISTAR KLANTEN ZOWISO VOORRANG KRIJGEN. Terwijl er in de info-folder van iswap staat: hebben Mobistar klanten voorrang op niet-mobistar klanten bij de iswap? Neen of je klant ben of niet doet er niet toe.

Officieel krijgen klanten geen voorrang. Misschien dat bepaalde winkels het wél doen, maar er zijn ook genoeg winkels waar ze geen onderscheid maken hoor. (anders was ik als Proximusklant ook niet de eerste dag kunnen gaan hoor om m'n toestel)

Maxime91 06-10-12 13:26

Tjah waarom sturen ze dan de info-folder? Als de informatie niet klopt.. Ofwel loopt de communicatie zo slecht bij mobistar? Of de verkoopster vertelde effectief de waaeheid? In ieder geval, goed voor het vertrouwen van de klant is het niet!! Voor mij is dit zéér onproffecioneel..
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FenixStyle (Bericht 833737)
Officieel krijgen klanten geen voorrang. Misschien dat bepaalde winkels het wél doen, maar er zijn ook genoeg winkels waar ze geen onderscheid maken hoor. (anders was ik als Proximusklant ook niet de eerste dag kunnen gaan hoor om m'n toestel)



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:40.