iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   Budget Check Mobistar (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/23463-budget-check-mobistar.html)

Matthi 11-10-08 15:04

Budget Check Mobistar
 
Hallo,

Als ik mijn Budget Check gebruik van Mobistar krijg ik de volgende gegevens :

http://macin.be/download/budgetcheck.jpg

Weet iemand wat "Verbruik van je kaart" wilt zeggen? (4,55euro) Terwijl ik nog steeds krediet van mijn 30euro abonnement heb. Dus waarom word ik nog eens extra aangerekend?


Iemand die me kan helpen?

divanci 11-10-08 20:37

Geen idee... 'k Denk dat je hiervoor beter naar de klantendienst van Mobistar telefoneerd....

boeke 13-10-08 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Matthi (Bericht 204653)
Hallo,

Als ik mijn Budget Check gebruik van Mobistar krijg ik de volgende gegevens :

http://macin.be/download/budgetcheck.jpg

Weet iemand wat "Verbruik van je kaart" wilt zeggen? (4,55euro) Terwijl ik nog steeds krediet van mijn 30euro abonnement heb. Dus waarom word ik nog eens extra aangerekend?


Iemand die me kan helpen?

Heb je een nieuw abo genomen soms ? Als dat zo is, gaat dit pas in vanaf je volgende factuur.
Bij mij was het ook zo, ook met de klantendienst gebeld : het is een kwestie van overgang van oud naar nieuw abonnement

Matthi 13-10-08 19:00

Ben overgestapt van Proximus Generation naar MY30 voor iPhone.
Dus dat kan het niet zijn. Zal morgen eens naar de klantendienst bellen.

divanci 13-10-08 19:10

Zelf ben ik al jaren een Mobistar klant, en bij de aankoop van mijn iPhone 16 GB ben ik omgeschakeld naar een My30 For iPhone abonnement. In de winkel zei men dat ik een SMS zou krijgen eens het nieuwe abonnement in voege zou treden. Een dag later krijg ik een SMS waarin stond dat mijn abonnement gewijzigd was naar My30 For iPhone.

Toen las ik ook op een forum dat 'dit pas zou ingaan vanaf de volgende factuur'. Aangezien ik geen problemen wou hebben met 'hoge facturen' (internet), heb ik met de klantendienst van Mobistar contact opgenomen. Die vertelde mij ook dat mijn nieuw abonnement reeds liep, maar dat de vorige gesprekskosten ook overgedragen werden naar mijn nieuw abonnement. Ik bedoel hiermee... Mijn facturatie is de 13e van elke maand. En een deel van september, de telefoonkosten van na 13 september, zijn overgedragen naar mijn My30 abonnement.

Soit.... ik zit nu wel met het gekke dat mijn 'Mobile Internet' nog steeds op 200 MB staat - hoewel ik toch dagelijks even mijn emails opvraag via Edge ??? Mmm.. misschien dat ik nog even voor mezelve naar de Mobistar klantendienst zal bellen...


Vincent

Matthi 13-10-08 19:16

Hmmm, morgen eens bellen :)
Voor ik ben overgestapt naar Mobistar had ik nog 15euro op mn Pay and Go kaartje. Mss dat dat er iets mee te maken heeft. Al denk ik dat ik die 15euro gewoon kwijt ben.

Een vriend van me en ik hebben ook het 'probleem' dat de teller op 200mb blijft staat.. Mij hoor je niet klagen :D

jordiavp 25-10-08 11:10

ik heb mij gisteren ook het My30 abonnement aangevraagd , en ik zit nu ook nog te wachten op men sms dat het geactiveert is , maar ik kan ook al via de budget check het ook al bekijken , daar staat nu ook al de 200MB internet op en dat ik voor 23,23€ bel/sms tegoed heb ,die 23,23€ is dan wel een beetje weinig tegenover 36€ dat je krijg , en ik heb ook het apn ook eens ingevuld en ik geraak op het internet met edge maar , maar ik zie toch van die 200mb niets afgaan (en ik kom van een pre paid van tempo music en daar staat nog 0,14€ op)
dus ik ga toch nog liever wachten tot ik het sms krijg hopelijk heb ik het zeker tegen maandag !en ook hopen dat die 23,23€ dan wel veranderd is naar 36€ en ik kreeg ook 200gratis smsen die een jaar geldig waren , dus ik hoop dat die er ook zullen opstaan !

phille 28-10-08 07:16

je beltegoed ben je normaal altijd kwijt, maar volgens mij werkt hun mb teller niet, ik heb een my60 abonnement reeds twee maand en blijft constant op 1024 mb staan. Nuja mij hoor je niet klagen want de overblijvende mb's is ook gratis beltegoed voor de volgende maand

Matthi 28-10-08 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door phille (Bericht 210490)
je beltegoed ben je normaal altijd kwijt, maar volgens mij werkt hun mb teller niet, ik heb een my60 abonnement reeds twee maand en blijft constant op 1024 mb staan. Nuja mij hoor je niet klagen want de overblijvende mb's is ook gratis beltegoed voor de volgende maand

Overgebleven mb's worden belminuten de volgende maand? Dit lijkt me toch onwaarschijnlijk. Overgebleven beltegoed wordt overgedragen maar toch zeker geen mb's en dan nog wel in belminuten. Of heb ik het mis?

Igor W 28-10-08 12:08

Ik heb My 30 for iPhone sinds 12 juli jl. Overgebleven bel (en SMS-)krediet wordt éénmalig overgedragen naar de volgende maand. Overgebleven MB ben je telkens kwijt.

Het infosysteem 'budget check' werkt al ruim een maand niet meer; op de factuur vind je echter wel heel nauwkeurig hoeveel je van alles verbruikt hebt.
Ik heb al enkele mails naar Mobistar gestuurd om uitleg te vragen over het zolang niet functionneren van #5580#, die echter allemaal onbeantwoord bleven.

phille 28-10-08 12:46

ik heb een my60 en mijn mb's worden overgedragen naar bel- of Sms tegoed. Dus ik heb alle maanden 108 duro beltegoed.

phille 28-10-08 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door phille (Bericht 210592)
ik heb een my60 en mijn mb's worden overgedragen naar bel- of Sms tegoed. Dus ik heb alle maanden 108 duro beltegoed.

Heb dit ook nagevraagd op de klantendienst en ja die extra belwaarde komt van de overgebleven mb's

bunne 08-11-08 00:58

Hier ook My30 for iphone abbo

Bij mij ging er enkele Mb af in het begin en nu staat er al dagen 195Mb nog tegoed op, terwijl mijn iphone zegt al 60Mb verbruikt.

Ik heb ook gehoord dat de iphone teveel verbruik zou tellen, dat wil dus zeggen dat ik minder dan 60Mb verbruikte.

Heeft er iemand ervaring hoeveel % iphone juist teveel telt? Of bestaat er een applicatie die verbruik wel juist meet?

Bedankt,
Davy

bunne 08-11-08 01:01

Als mijn 200Mb erdoor is betaal ik dus 2 cent per Mb, wat nice is. Maar weet iemand of dit ook 2 cent per connectie is? want ik maak véééél connecties per dag :)

Igor W 08-11-08 09:30

Volgens mijn informatie is het 2 cent per begonnen MB.

bunne 08-11-08 19:52

dus dat wil zeggen dat je per connectie een Mb begint en telkens 2cent betaalt?

macerik 12-11-08 00:11

neen, dit betekent dat per begonnen Mb 2 cent betaalt van aantal connecties is geen sprake. Bv. Als 900 kb over je limiet bent gegaan betaal je 2 cent, als je 1,1 Mb boven je limiet bent betaal je de volle 4 cent .

Mvg
Erik

Belgicanofl 20-11-08 17:30

Mannekes wat duidelijkheid over de facturatie van de mb's. Die wordt per 10kb gedaan als je over je limiet bent. De prijs komt op €0,02/mb = 0,0195 cent/10kb.

v8x 28-11-08 12:54

Is er een andere manier om te weten te komen hoeveel je dataverbruik is, zonder te moeten wachten op de rekening?

tvb73 20-07-09 22:24

Hi,

Ik probeer deze functie te activeren (on demand of recurrente sms met budget-info), maar lijkt niet te lukken en op de Mobi*-site vind ik er nergens nog info over. Bestaat dit nog?

Igor W 21-07-09 08:49

Ja, heel eenvoudig. Als je in je iPhone naar 'instellingen' --> 'telefoon' gaat, zie je daar ergens 'Mobistar voorzieningen' staan. In dat lijstje staat budget check.
Het kan ook sneller door #5580# te bellen.

Volgens mij is de op die manier verkregen info tegenwoordig wel correct.

Mindblower008 22-07-09 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Igor W (Bericht 327353)
Ja, heel eenvoudig. Als je in je iPhone naar 'instellingen' --> 'telefoon' gaat, zie je daar ergens 'Mobistar voorzieningen' staan. In dat lijstje staat budget check.
Het kan ook sneller door #5580# te bellen.

Volgens mij is de op die manier verkregen info tegenwoordig wel correct.

voor een goed begrip:)

#5580# = bedrijven, zelfstandigen: was vroeger ook voor particulieren,maar werkt niet meer!
#123#= particulieren

dus code ingeven en bellen

greetz!

Igor W 22-07-09 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mindblower008 (Bericht 327910)
voor een goed begrip:)

#5580# = bedrijven, zelfstandigen: was vroeger ook voor particulieren,maar werkt niet meer!
#123#= particulieren

dus code ingeven en bellen

greetz!

Ik heb nochtans geen bedrijf, ben geen zelfstandige, en bij mij werkt #5580# perfect !

Als ik #121# druk, krijg ik allerlei info die NIETS met budgetcheck te maken heeft :rolleyes:

Mindblower008 23-07-09 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Igor W (Bericht 328042)
Ik heb nochtans geen bedrijf, ben geen zelfstandige, en bij mij werkt #5580# perfect !

Als ik #121# druk, krijg ik allerlei info die NIETS met budgetcheck te maken heeft :rolleyes:

goeiemorgen!

kan zijn dat het werkt met beide.
en het is #123# é niet #121# zoals je schrijft

greetz

Foane 07-11-09 22:32

Hoi, ik heb sinds eergisteren ook een My30 abonnement bij mobistar afgesloten. Ik ben een nieuwe klant en heb ook een nieuw nummer gekregen.

Ik heb vandaag de budget check optie ontdekt en ik merk dat mijn dataverbruik op 189mb staat, dit is volgens mij correct, de iphone geeft ook aan dat ik een 11 tal mb heb verbruikt. Wat me wel zorgen baart is het overgebleven budget om te bellen en te sms'en. Dit staat nu al op 15.56 eur. Klopt dit?? Een uurtje geleden stond dit op 15.90. Ik heb in het totaal misschien nog maar een 20 tal smsjes verstuurd en hoop en al 5 minuutjes gebeld. In het My30 abonnement zitten toch 300 minuten belwaarde of 300 sms'en eh??

Iemand die weet wat er aan de hand zou kunnen zijn hier?

apotheosis 07-11-09 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Foane (Bericht 381089)
Hoi, ik heb sinds eergisteren ook een My30 abonnement bij mobistar afgesloten. Ik ben een nieuwe klant en heb ook een nieuw nummer gekregen.

Ik heb vandaag de budget check optie ontdekt en ik merk dat mijn dataverbruik op 189mb staat, dit is volgens mij correct, de iphone geeft ook aan dat ik een 11 tal mb heb verbruikt. Wat me wel zorgen baart is het overgebleven budget om te bellen en te sms'en. Dit staat nu al op 15.56 eur. Klopt dit?? Een uurtje geleden stond dit op 15.90. Ik heb in het totaal misschien nog maar een 20 tal smsjes verstuurd en hoop en al 5 minuutjes gebeld. In het My30 abonnement zitten toch 300 minuten belwaarde of 300 sms'en eh??

Iemand die weet wat er aan de hand zou kunnen zijn hier?


Bij mobistar werkt het wel zo de eerste maand bv maar 2 weken zijn,snap je?
Ik ben dit ook tegen gekomen;ze hebben een vaste datum zeg maar en als deze nog 2 weken te gaan heeft dan ga je dus maar de helft krijgen en ga je de helft betalen,snap je,beetje vervelend om uit te leggen.

Vanaf dan ga je de volle minuten en smsen en mb's hebben enz....
Wel raar dat je je MB wel al volledig hebt maar nog zo goed voor u.


Bij mij is de nieuwe maand vanaf 11ste van de maand.

Foane 08-11-09 16:27

ja idd ik begrijp het !! bedankt voor de info :)

apotheosis 08-11-09 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Foane (Bericht 381320)
ja idd ik begrijp het !! bedankt voor de info :)

Dus gewoon een beetje opletten de eerste keer en u wat inhouden ofzo zoals ik heb gedaan en vanaf dan zal je wel zien wanneer je nieuwe maand begint en dan ga je alles hebben.
Als dat dan nog steeds niet het geval is zou ik toch eens naar een mobi winkel gaan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:16.