iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   Wi-Fi of 3G (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/32575-wifi-3g.html)

Lancia 06-04-09 21:22

Wi-Fi of 3G
 
Ik heb al heel veel rondgespeurd in dit forum.
Toch enkele vraagjes.
Ik overweeg een Mobistar abo te nemen : My 30

Indien WIFO en 3G aanwezig zijn, kiest de iPhone dan STEEDS eerst voor Wi-Fi ?
Probeert hij maw eerst op te sporen of een Wi-Fi connectie aanwezig is ? Schakelt hij dan automatisch over op Wi-Fi ?
Ik werk ook met MobileMe en sync alzo via push mijn contacten en agenda : kiest hij hier ook spontaan eerst Wi-Fi ? Kan je de push zo instellen dat hij enkel synct met Wi-Fi en niet met 3G ?
Kan je instellen dat bij 3G de iPhone steeds een melding geeft alvorens connectie te maken ?
Ik ben een beetje bang van hoge datakosten ... je leest er zoveel over :)

Konfu 10-04-09 09:09

Standaard op de iphone is edge altijd ingeschakeld, dit wil zeggen dat je standaard altijd verbonden bent met het internet.

Indien Wi-Fi ingeschakeld is, dan zal de iphone eerst altijd verbinding maken met Wi-Fi. Indien er geen Wi-Fi connectie is, dan valt de iphone terug op edge of 3g (indien 3g ingeschakeld EN beschikbaar is).

Je kan push niet instellen om enkel met Wi-Fi of edge/3g te syncen. Je kan push enkel in of uitschakelen.

Indien je een My30 abo hebt (zoals ik), dan zitten je datakosten reeds in je abo (tot 200MB/maand zit in je abo). Eens je over de 200MB gaat ga je extra gefactureerd worden.

MAAR om die 200MB/maand op te krijgen, moet je wel al heel wat presteren :) m.a.w. voor dagelijks je e-mail te checken, te surfen en wat youtube filmpjes te bekijken, kom je ruimschoots toe met die 200MB.

Dbr 10-04-09 09:56

Dat zeiden ze bij mij ook, totdat ik na de eerste 3 dagen al zag dat er 700 MB verbruikt werd :p . Ja, ik gebruik hem bijna constant, en ben veel op weg dus Wi-Fi is niet altijd een optie. Ik heb een niet-iPhone abo, My5 (aangezien ik meestal opgebeld wordt en zelf niet vaak bel) + Internet Everywhere Max (2GB/maand) en ik kom aan 29 EUR (tijdelijke promotie voor 6 maanden), anders is het 35 EUR per maand. Tot er een vergroting wordt van het datalimiet moet ik mij steeds inhouden, niet altijd naar youtube gaan, wachten met cycorder-filmpjes uploaden en goed kijken hoe groot de app is. Ik zou minstens 5 GB/maand nodig hebben indien ik ten volle kan genieten van m'n iPhone.

Konfu 10-04-09 14:41

Dat valt dan toch al meer in de categorie "extreem gebruik" tegenover de gemiddelde iphone gebruiker :D

Obiwan 03-08-09 08:47

Ik had dan ook nog een vraagje hieromtrent.
Ook ik heb een iPhone 3GS. Wanneer ik thuis ben, wil graag mijn Wi-Fi gebruiken i.p.v. edge of 3G. Maar werkt mijn push en fetch dan wel naar behoren.
Ik bedoel dan: mijn inkomende mails zullen wel binnengehaald worden, maar indien ik dan een mail wil beantwoorden gebruikt hij dan mijn Mobistar uitgaande server.
Als ik dan op Wi-Fi zit, heb ik probleem omdat de uitgaande server niet klopt.

Kan hier iets aan gedaan worden?

wvy 03-08-09 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Konfu (Bericht 276377)
Standaard op de iphone is edge altijd ingeschakeld, dit wil zeggen dat je standaard altijd verbonden bent met het internet.

Indien je een My30 abo hebt (zoals ik), dan zitten je datakosten reeds in je abo (tot 200MB/maand zit in je abo). Eens je over de 200MB gaat ga je extra gefactureerd worden.

MAAR om die 200MB/maand op te krijgen, moet je wel al heel wat presteren :) m.a.w. voor dagelijks je e-mail te checken, te surfen en wat youtube filmpjes te bekijken, kom je ruimschoots toe met die 200MB.


Overweeg eens naar Mobile Vikings over te stappen. Daar krijg je voor 15 euro per maand gratis 1 Gb mobile data, 1000 SMS en voor je 15 euro kan je ongeveer 60 min. bellen. (Bellen is wel iets duurder)

Indien je je oud nummer wilt gebruiken dan is dit gene probleem en betaal je niets bij het overdragen.

:rolleyes:

buffelkneer 03-08-09 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wvy (Bericht 333059)
Overweeg eens naar Mobile Vikings over te stappen. Daar krijg je voor 15 euro per maand gratis 1 Gb mobile data, 1000 SMS en voor je 15 euro kan je ongeveer 60 min. bellen. (Bellen is wel iets duurder)

Betaal je niet ongelooflijk veel bij als je over die 1GB limiet zit ?

WDS001 03-08-09 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door buffelkneer (Bericht 333316)
Betaal je niet ongelooflijk veel bij als je over die 1GB limiet zit ?

Neen want dan herlaad je terug voor €15 en is het weer gratis:D
Trouwens.. 1GB is véééééél

buffelkneer 03-08-09 20:19

En word je dan ook gewaarschuwd indien je bijna aan die 1 Gieg zit ?

WDS001 03-08-09 20:20

Als je dat instelt wel :)

Mindblower008 03-08-09 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Obiwan (Bericht 333052)
Ik had dan ook nog een vraagje hieromtrent.
Ook ik heb een iPhone 3GS. Wanneer ik thuis ben, wil graag mijn Wi-Fi gebruiken i.p.v. edge of 3G. Maar werkt mijn push en fetch dan wel naar behoren.
Ik bedoel dan: mijn inkomende mails zullen wel binnengehaald worden, maar indien ik dan een mail wil beantwoorden gebruikt hij dan mijn Mobistar uitgaande server.
Als ik dan op Wi-Fi zit, heb ik probleem omdat de uitgaande server niet klopt.

Kan hier iets aan gedaan worden?

dus als je op het netwerk van mobistar zit is de uitgaande server=
gprsmail.mobistar.be

op uw Wi-Fi = de uitgaande server van je providor bvb uit.telenet.be

gewoon een smtp toevoegen en hij kiest de juiste automatisch!

veel plezier

greetz:)

dendirk 14-08-09 11:13

Deze week overgestapt op Mobile Vikings...werkt perfect en goedkoop.

Let wel is edge en geen 3G

Bomans 14-08-09 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dendirk (Bericht 338101)
... Let wel is edge en geen 3G

En dat is nu net wat me tegenhoud.
Heb nu proximus en de 3G verbinding is uitsekend!

MV beloofd in te nabije toekomst 3G, maar dan via het BASE netwerk.
Zal me benieuwen of ze aan de hielen van proximus komen kwa bereik ...

dendirk 14-08-09 11:36

Klopt maar edge is toch nog heel aanvaardbaar hoor, ik gebruik het toch maar om mails te checken .


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:26.