iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   Problemen data Mobistar (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/40461-problemen-data-mobistar.html)

gtielens 07-08-09 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door miek (Bericht 334954)
Ik ben pas bij Mobistar, en kan geen mails ontvangen, niet op Wi-Fi, niet op 3G.
helpdesk zeer vriendelijk maar het help niks..
weet iemand raad ?

Juiste pop/imap server ingesteld?
Rest van dataverkeer werkt wel (safari, die weather-widget,...?)

miek 07-08-09 12:51

alle data werkt.. pop-server juist ingesteld...vermits ik thuis met Wi-Fi werk, moet er een speciale (?)smpt-server ingesteld worden (gprsmail.mobistar.be) en mijn uitgaande mails : relay.skynet.be. Vanmorgen in de winkle in Sint-Niklaas heeft men mij proberen te helpen, die persoon heeft zelf 2x de helpdesk van mobistar gebeld, maar ook hij kon de mails niet versturen, en op dat ogenblik ook niet binnenkrijgen.
moeilijk geval.
Ik werkte tot vorige maand met Pay en go proximus en had weinig of geen problemen. Het was wel zeer duur om met data te werken, vandaar mijn overstap.

gtielens 07-08-09 13:10

smtp = uitgaande mail.
Hangt van je netwerk af welke je kan/moet gebruiken.
Wil je ten alle tijde dezelfde smpt gebruiken, en er niet voor betalen, kan je best overstappen op gmail.
Daar werkt echt alles deftig mee (mail, contacts, calendar)

Zoniet, zit je op een skynet Wi-Fi, is je smtp server inderdaad relay.skynet.be
Zit je op hun Edge/3G netwerk is het gprsmail.mobistar.be
zit je op een telenet Wi-Fi is het weer uit.telenet.be


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door miek (Bericht 334995)
alle data werkt.. pop-server juist ingesteld...vermits ik thuis met Wi-Fi werk, moet er een speciale (?)smpt-server ingesteld worden (gprsmail.mobistar.be) en mijn uitgaande mails : relay.skynet.be. Vanmorgen in de winkle in Sint-Niklaas heeft men mij proberen te helpen, die persoon heeft zelf 2x de helpdesk van mobistar gebeld, maar ook hij kon de mails niet versturen, en op dat ogenblik ook niet binnenkrijgen.
moeilijk geval.
Ik werkte tot vorige maand met Pay en go proximus en had weinig of geen problemen. Het was wel zeer duur om met data te werken, vandaar mijn overstap.


Bordyl 24-10-09 21:37

Ik kom van Proximus, daar geen problemen bij het zenden van mails. Nu Mobistar, wel problemen met het zenden van mails. Je moet idd de smtp aanpassen aan die van Mobistar, maar welke dat dat is weet ik zelf (nog) niet.

miek 24-10-09 23:34

Ik had ook die problemen : ondertussen is alles in orde met mijn mails : smtp.mobistar.be voor uitgaande post. Als ik thuis (in huis )een mail wil versturen via mijn iphone, moet ik eerst mijn Wi-Fi wetwerk uitschakelen en via 3g een mail versturen, ofwel gewoon via mijn gewone computer. groeten,


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:55.