iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   3GS, hoe bel ik via mobistar ? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/48147-3gs-bel-via-mobistar.html)

amaryllida 12-11-09 22:00

3GS, hoe bel ik via mobistar ?
 
hey,

ik wil graag een iphone 3GS (32GB) kopen, maar aangezien ze in belgië 695€ zou ik graag eentje zelf willen kraken.

Ik zie dat er veel software bestaat om dit te doen, maar wat ik niet begrijp...
1) Wat gebeurd er met je iphone als er updates zijn ? (word die dan weer gelockd)?
2) moet ik op iets letten als ik de iphone koop, want bij sommige providers in Nederland krijg je je iphone voor 20€ als je er een peperduur abonoment bijneemt (maar als je dit kraakt, en met een eigen provider belt, heb je toch je iphone voor 20€ ?! hier klopt toch iets niet)

en kan ik een iphone in Nederland bestellen, kraken, en in belgië gebruiken ?

dank u,
amaryllida :)

amaryllida 12-11-09 22:07

Product details > Apple iPhone 3GS 32GB Zwart

hier ziet u onderaan: bij het duurste i-1000 abonnement krijg je je iphone gratis, maar het abonnement kost 100€ per maand. Als je zo 1 koopt en simlock vrij maakt, dan zou die in principe gratis zijn ? of zie ik het verkeerd

XIII 12-11-09 22:19

Bij een 2-jarig abonnement is de telefoon inderdaad gratis.

Maar je betaalt wel 2 * 12 * 109,95 = 2638,80 euro abonnementsgeld.

En daar komen de kosten van in België met Mobistar bellen dan nog bij...

Lijkt mij geen verstandige keuze! (tenzij je ook in NL heel veel wilt bellen, maar dat schrijf je niet)

apotheosis 12-11-09 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door amaryllida (Bericht 383187)
hey,

ik wil graag een iphone 3GS (32GB) kopen, maar aangezien ze in belgië 695€ zou ik graag eentje zelf willen kraken.

Ik zie dat er veel software bestaat om dit te doen, maar wat ik niet begrijp...
1) Wat gebeurd er met je iphone als er updates zijn ? (word die dan weer gelockd)?
2) moet ik op iets letten als ik de iphone koop, want bij sommige providers in Nederland krijg je je iphone voor 20€ als je er een peperduur abonoment bijneemt (maar als je dit kraakt, en met een eigen provider belt, heb je toch je iphone voor 20€ ?! hier klopt toch iets niet)

en kan ik een iphone in Nederland bestellen, kraken, en in belgië gebruiken ?

dank u,
amaryllida :)

In belgie kost de 3GS 675 euro,dit even ter info.

amaryllida 12-11-09 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 383192)
Bij een 2-jarig abonnement is de telefoon inderdaad gratis.

Maar je betaalt wel 2 * 12 * 109,95 = 2638,80 euro abonnementsgeld.

En daar komen de kosten van in België met Mobistar bellen dan nog bij...

Lijkt mij geen verstandige keuze! (tenzij je ook in NL heel veel wilt bellen, maar dat schrijf je niet)

jah, dit bedoel ik nu :p als zo'n iphone met een abonnement van 2 jaar unlocked word, moet je dan nog altijd dat abonnement betalen ?(ook al gebruik je dat niet)

Waar kan ik dan een iphone kopen, die ik kan unlocken ? want overal zit toch zo'n abonnement bij :p

XIII 13-11-09 14:35

Tja, "abonnement" is hier toch echt een regeling waarbij je per maand (minimaal) een vast bedrag betaalt dat je het recht geeft om een x-aantal minuten te bellen, een x-aantal SMS-jes te versturen en "onbeperkt" het internet te raadplegen. Dat bedrag betaal je altijd, onafhankelijk van je gebruik. Gebruik je minder dan x, dan hoef je aan het einde van de maand niets bij te betalen, maar krijg je ook niets terug (en een deel van je "recht" schuift eenmalig door naar de volgende maand). Gebruik je meer dan x, dan betaal je bij.

Als je jouw iPhone unlockt en met een sim-kaart van een andere provider gaat bellen, zal het gebruik bij de oorspronkelijke provider nul zijn en betaal je hem dus maandelijks (alleen) het vast afgesproken bedrag (die 109,95 als je voor I-1000 gaat). Bij de nieuwe provider betaal je dan ook nog eens wat je met hem hebt afgesproken.

Losse iPhones zijn (net) in Belgie te koop, met als grote voordeel dat ze hardware-matig unlocked zijn, dus de unlock niet verliezen bij een firmware update. Als je die te duur vindt zul je voor een 3G moeten gaan, of de tweedehands markt in moeten duiken (eBay, marktplaats, etc.).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:04.