iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Orange (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/)
-   -   Personal hotspot (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f69/orange/86056-personal-hotspot.html)

sidderke 16-03-11 23:09

Maar Mobistar zijn ook degenen die tethering nog altijd niet toelaten op je iPhone, omdat ze willen dat je aparte 3G USB kaartjes etc. koopt...
Ow, en diezelfde Mobistar die beloofde dat Visual Voicemail er voor eind 2008 ging komen (update: het is 2011 en het is er nog niet).

Ik ben overgestapt naar Mobile Vikings na 2 jaar Mobistar, en zij laten tethering wel toe (en met 2GB aan data, maak je u daar verder niet veel zorgen over).

Ik gebruik die Hot Spot functie nu al op Mobile Vikings, maar wel enkel via Blue-Tooth deling omdat ik nog met een 3GS zit.
Ik heb sinds kort een iPad eerste generatie gekocht (met die kortingen), maar puur een Wi-Fi-model. Omdat alle iOS apparaten met 4.3 ook internet kunnen delen via Blue-Tooth kan ik nu de verbinding van mijn iPhone (opnieuw, ik heb toch 2 GB data) delen met mijn iPad, zonder dat ik moest investeren in een 3G iPad. Fantastisch werkende combinatie, al 2x geprobeerd, uren aan een stuk.

svenrobeyns 22-03-11 12:19

Net klantendienst Mobistar aan de lijn gehad. Persoonlijke hotspot zal beschikbaar zijn vanaf begin mei. iPhone klanten zullen per sms op de hoogte worden gehouden.

apotheosis 22-03-11 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door svenrobeyns (Bericht 654263)
Net klantendienst Mobistar aan de lijn gehad. Persoonlijke hotspot zal beschikbaar zijn vanaf begin mei. iPhone klanten zullen per sms op de hoogte worden gehouden.

Dan zal de vraag zijn bij deze voor hoelang ze het gaan toelaten? Tis niet de eerste keer dat ze het eens toelaten en nadien, pats, gedaan ermee.

RickDeckard 23-03-11 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door svenrobeyns (Bericht 654263)
Net klantendienst Mobistar aan de lijn gehad. Persoonlijke hotspot zal beschikbaar zijn vanaf begin mei. iPhone klanten zullen per sms op de hoogte worden gehouden.

Zeer slecht voorteken, dit. Enkele dagen geleden werd er namelijk op Twitter erg vaak een retweet gedaan van een tweet van Vincent VQ waarin werd gemeld dat de Mobistar klantendienst klanten liet weten dat de personal hotspot optie zou geactiveerd worden vanaf 1 april. Nu is het dus al begin mei waarvan sprake. Volgens mij hebben ze bij Mobistar door dat de shitstorm wat is gaan liggen en kijken ze de kat uit de boom of ze echt wel hoeven die tethering te activeren.

Misschien pessimistisch van mij, maar Mobistar is nu eenmaal dat soort bedrijf.
Remember visual voicemail...

PJ_9911 24-03-11 00:09

De bron van de tweet was ik. Ik had begin maart de klantendienst aan de lijn en toen zei men 1 april. Tegen dat er effectief iets van terecht komt is mijn contract verlopen en ben ik weg naar een andere provider.

dbtk 24-04-11 12:50

Grrrr. Nog steeds niets!

PJ_9911 24-04-11 18:42

Ik ben ondertussen al overgestapt naar Mobile Vikings.

2 vliegen in 1 klap! Factuur van 35 naar 15 euro en Personal hotspot beschikbaar :)

bisebaer 24-04-11 19:10

Valt die 3G-dekking nog mee bij MV? Ik zie anders het nut niet in van een overstap ... Ik woon nu op den buiten, in de buurt van Oudenaarde, en heb daar goede 3G-dekking bij Mobistar.

PJ_9911 24-04-11 19:20

heeft enkel in grote steden 3G. En de 3g dekking bij mobistar is om te lachen. Ik zette die altijd uit omdat het toch constant terugvalt op edge. En thuis zit je toch op Wi-Fi?

bisebaer 24-04-11 19:37

Tja, ik zit niet altijd op Wi-Fi, en ik kan hier echt niet klagen over die 3G-dekking ... Ik wacht nog even af (op Godot, wellicht :d) ...

apotheosis 19-05-11 00:36

iPhone Mobile Hotspot-functie Mobistar zal nog een tijdje op zich laten wachten Woensdag 18 Mei 2011 23:28 http://forum.iculture.nl/images/stor...03.jpg.275.jpgSinds de upgrade naar iOS versie 4.3 kunnen iPhone 4-eigenaars de mobile hotspot-functie van hun toestel benutten, behalve Mobistar-klanten. Daar zal in de nabije toekomst niet veel aan veranderen, en er zit geen spoed achter.
Begin maart van dit jaar gaf Apple iOS 4.3 vrij voor o.a. de iPhone 4. Met de nieuwe firmware werden verschillende nieuwe functies toegevoegd aan het OS, waaronder de lang verwachte Mobile Hotspot-functie. Met die functie werd het mogelijk om tot vijf apparaten te laten verbinden met de iPhone 4, waardoor dat toestel dan een mobiele hotspot werd, zoals de naam het eigenlijk zegt. In het buitenland werd de functie bij sommige operatoren geblokkeerd; het zou te belastend zijn voor hun gsm-netwerk. In België werd de functie door de grote operatoren Proximus en BASE (en Mobile Vikings) nièt geblokkeerd, behalve bij Mobistar.
'Enkel wanneer klanten verbinding maken met iTunes kunnen ze gebruik maken van Mobile Hotspot', zei Mobistar tegen BIP, de iPhone blog van Le Soir, enige tijd geleden. De zaak werd toen bekeken. Nu twee maanden later is er nog steeds geen vooruitgang gekomen in de zaak. 'We hebben momenteel geen nieuwe informatie voorhanden', klinkt het droog.
Op gebied van visual voicemail weet BIP te melden dat het er deze zomer zit aan te komen bij Mobistar. Met visual voicemail is het mogelijk al je ingesproken berichten in een op eigen gekozen volgorde te beluisteren; de voicemail inbox wordt als het ware visueel weergegeven. Al de ingesproken berichten met het nummer van je contactpersoon wordt op het scherm weergegeven.

hesy 23-05-11 15:38

Morgen, 24 Mei, persconferentie bij Telenet.
Zij gaan ook iphones verdelen en optreden als operator.
Zouden zij wel tethering toestaan?

apotheosis 23-05-11 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hesy (Bericht 676266)
Morgen, 24 Mei, persconferentie bij Telenet.
Zij gaan ook iphones verdelen en optreden als operator.
Zouden zij wel tethering toestaan?

Ze gebruiken het netwerk van mobistar dus tethering zal noppes zijn.
En telenet sluiten hun boeltje altijd meer en meer, zie naar hun nieuwste digicorder? Geen component meer enz...

Caia 24-10-11 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tradie (Bericht 650336)
Bij MV is het,
web.be
web
web

2x instellen, zowel bij mobiele data als bij internet tethering.
En als je van tethering wil gebruik maken, verbinden en dan personal hotspot op, "aan", zetten.

Aight, rest me nog de vraag waar ik dat juist moet invoeren: L2TP, PPTP of IPSec?

http://img812.imageshack.us/img812/9361/photoyr.png

Bomans 24-10-11 16:18

Bij geen enkele van de 3. Dat is voor VPN

bij instellingen - algemeen - netwerk - mobiel datanetwerk

onderaan kan je internet tethering invullen.

Caia 24-10-11 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 723355)
Bij geen enkele van de 3. Dat is voor VPN

bij instellingen - algemeen - netwerk - mobiel datanetwerk

onderaan kan je internet tethering invullen.

:d Right. Merci!

Modena 03-11-11 09:57

Nog iemand nieuws over de mobistar hotspot?

dbtk 03-11-11 20:33

Visual Voicemail gaat nu begin november uitkomen en als we evenlang moeten wachten op Hotspot als op Visual Voicemail dan weet je het wel.

Mobistar klanten kunnen visual voicemail aktiveren door #129# te drukken.

terrorbam 27-01-12 10:49

Oplossing!!!
 
1 Bijlage(n)
bij mij werkt het :D

heb wel een jailbreak actief (IOS 5.0.1).
heb net tetherme geinstalleerd, daarna naar de settings van tetherme gegaan en daar personal hotspot even geactiveerd en terug gedeactiveerd.

wanneer je dan naar de gewone settings gaat (bovenaan) staat de personal hotspot er ineens bij :D

en hij werkt prima!!

hoop dat dit voor jullie ook helpt

mvg
terrorbam

easynote 28-01-12 08:21

Heb je al eens naar de laatste post gekeken !!!!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:36.