iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Eventuele oplossing voor het niet werken van Wi-Fi sync met IOS 5 en Windows 7 64 bit (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/100805-eventuele-oplossing-voor-niet-werken-wifi-sync-ios-5-windows-7-64-bit.html)

advise 13-10-11 15:25

Eventuele oplossing voor het niet werken van Wi-Fi sync met IOS 5 en Windows 7 64 bit
 
Bij mij werkte het Wi-Fi synchroniseren dus niet, maar het volgende heeft geholpen:


I had the same problem on Windows 7 x64. Saw this thread and checked Bonjour was running ok, but it got me thinking and I checked my windows firewall. For some reason, Bonjour was being blocked for "Private" and "Domain" networks and allowed for "Public". Possibly a bug in the iTunes beta 7 x64 installer (this was on a clean install of Win7).

In case this is your problem, you can check it as follows:

Control Panel->Windows Firewall->Advanced settings->Inbound Rules

Find any entries for Bonjour Service, and see what it says under "Profile". If it says "Public", that could be your problem. Double-click each entry, goto advanced tab and enable Private and Domain. Seems to me "Public" should probably be disabled so you're not advertising your presence on public networks; use your own discretion there.

Once I enabled these two profiles and restarted iTunes, bingo! iPhone is now visible in iTunes, and "Sync Now" button is enabled in iPhone settings.

Neptunus 14-10-11 21:44

Zelfde probleem hier, maar het loste helaas niets op. Nog meer gebruikers met dit probleem?

denman80 16-10-11 14:13

Yep. Al zal ik het bovenstaande eerst even moeten ontcijferen.

GKW 16-10-11 19:44

Ik heb het bovenstaande geprobeerd maar helaas, nog steeds geen verbinding via Wi-Fi met iTunes....

Checkitagain 17-10-11 19:57

Go into your settings and make sure it is turned on, and the Ask to join networks is on. Then go into your general>reset then select reset network settings.

GKW 17-10-11 20:11

Nope, nog steeds geen verbinding.

Ik heb:
  • de iPhone aan de lader hangen met Wi-Fi ingeschakeld en aan het netwerk verbonden
  • iTunes opgestart op de laptop en natuurlijk ook verbonden met het netwerk.
  • op de iPhone naar Wi-Fi iTunes Sync geopend
En er gebeurd helemaal niets. Wat doe ik verkeerd?

denman80 17-10-11 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Checkitagain (Bericht 719285)
Go into your settings and make sure it is turned on, and the Ask to join networks is on. Then go into your general>reset then select reset network settings.


Is ook helaas niet de oplossing

tomjansen1948 27-10-11 14:16

bij mij werkt het ook nog steeds niet, hoewel het het wel een aantal uren gedaan heeft zonder dat ik iets veranderd had!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:34.