//

Geen WiFi

Geen WiFi discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, ik heb paar dagen geleden mijn iphone aangekregen maar zit met wifi problemen. Ik had er eerst de 1.1.4 opgezet, maar kon op geen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-03-08, 03:13
SeanPof SeanPof is offline
• iOS 2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 7
Standaard Geen Wi-Fi

Hallo,

ik heb paar dagen geleden mijn iphone aangekregen maar zit met Wi-Fi problemen. Ik had er eerst de 1.1.4 opgezet, maar kon op geen enkel ogenblik connecten met het internet (ofwel unable to join network, ofwel geen dns bij mijn settings).
Ik heb vervolgens de 1.1.3 er opgezet in de hoop wel te kunnen connecten, een vriend van mij had namelijk ook de 1.1.3 en heeft nooit problemen gehad met zijn Wi-Fi. Maar dezelfde problemen als bij de 1.1.4 bleven.

Ik had al zowat alles geprobeerd; reset network settings, router beveiliging uitgeschakeld, 100 keer gereboot, maar het probleem blijft. Vandaag kon ik zelfs gewoon niet meer connecten naar mijn router, terwijl ik hem wel te zien krijg in het Wi-Fi scherm.

Ik heb een linksys router en had op een forum gelezen dat er problemen waren met dit merk, maar een oplossing vond ik niet.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-03-08, 03:25
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Heb je ook de optie "netwerk vergeten" geprobeerd bij Wi-Fi? Daarna je router opnieuw toevoegen.
  #3  
Oud 27-03-08, 03:45
SeanPof SeanPof is offline
• iOS 2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 7
Standaard

Ja heb ik zonet geprobeerd, maar weer niets.

Ik krijg als ip adres iets in de aard van 162.154.xx.xx met een 255.255.0.0 subnet zonder dns. Maar dit kan niet juist zijn denk ik. Met mijn laptop krijg ik wel perfect toegang.
  #4  
Oud 27-03-08, 03:54
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Het ziet er naar uit dat je geen IP adres krijgt van je router.
Is je router wel ingesteld als DHCP server?
Als je met fixed IP adressen werkt moet je ook handmatig een IP aan je iPhone toekennen.
Dat kan zijn binnen de ranges 192.168.1.x, 192.168.0.x of 10.0.0.x, afhankelijk van je instellingen op de router.
Kijk even welk IP je computer heeft en kies een IP voor je iPhone binnen dezelfde range (de x vervang je door 1 tot 254).
  #5  
Oud 27-03-08, 03:57
Grample's schermafbeelding
Grample Grample is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 1.130
Stuur een bericht via MSN naar Grample
Standaard

Duidelijk een probleem bij jou router en niet de iPhone. 169.xx.xx.xx krijg je niet van de router maar van de iPhone en de reden is dat ie geen IP van de router krijgt dus het probleem ligt bij de router.

Wat voor beveiliging wordt er gebruikt ? WEP ? WPA ? MAC adres beveiliging ?

EDIT
Fresh was me voor...

  #6  
Oud 28-03-08, 14:15
SeanPof SeanPof is offline
• iOS 2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grample Bekijk bericht
Duidelijk een probleem bij jou router en niet de iPhone. 169.xx.xx.xx krijg je niet van de router maar van de iPhone en de reden is dat ie geen IP van de router krijgt dus het probleem ligt bij de router.

Wat voor beveiliging wordt er gebruikt ? WEP ? WPA ? MAC adres beveiliging ?

EDIT
Fresh was me voor...

Ik heb op de moment alle beveiliging gedisabled. De router zijn factory settings teruggezet, dhcp aangezet. Ik geraak op het netwerk, maar ik krijg nog altijd een 169.254.x.x ip toegedeeld. Ik zou niet weten wat ik nog aan mijn router kan doen zodat hij wel ip-adressen broadcast.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen Wi-Fi meer / vindt geen netwerken bass Wi-Fi 3 27-05-11 19:44
iPhone 3GS: Na jailbreak geen Wi-Fi, dus geen unlock!? Strifer Unlock 4 25-02-11 22:21
geen Wi-Fi en geen 3g meer op iphone 3g mieliewheely Wi-Fi 2 05-01-11 01:37
geen Wi-Fi ,geen verbindin met provider ,.. wmaxim Wi-Fi 9 18-08-08 12:53
geen imei geen iccid geen Wi-Fi..baseband restoren? help! atQuest Archief 0 22-10-07 01:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:46.