//

WiFi synchronisatie - blijft WiFi altijd aan?

WiFi synchronisatie - blijft WiFi altijd aan? discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door flappah Wi-Fi-sync werkt (bij mij) onder alle omstandigheden. je hebt gelijk. Ik dacht een 1+1=2 gevonden te hebben, maar zo werkt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 28-10-11, 08:30
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flappah Bekijk bericht
Wi-Fi-sync werkt (bij mij) onder alle omstandigheden.
je hebt gelijk. Ik dacht een 1+1=2 gevonden te hebben, maar zo werkt het idd niet... Eh, wel, dus.

Ik ben er kortom nog niet uit; en als het dan toch zo is dat Wi-Fi altijd aan blijft staan op je iPhone, zou dat toch gevolgen moeten hebben voor de batterijduur....
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 28-10-11, 10:37
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
je hebt gelijk. Ik dacht een 1+1=2 gevonden te hebben, maar zo werkt het idd niet... Eh, wel, dus.

Ik ben er kortom nog niet uit; en als het dan toch zo is dat Wi-Fi altijd aan blijft staan op je iPhone, zou dat toch gevolgen moeten hebben voor de batterijduur....
Ik had sowieso altijd wel Wi-Fi aanstaan maar ik had niet altijd een verbinding. Nu heb ik 't nog steeds aanstaan maar ook Wi-Fi sync staat aan. En ik geef toe dat mijn batterij wel sneller leeg is. Het gebeurd regelmatig dat ik na een werkdag op 28 of 29% sta (na met een volle batterij in de ochtend uit het huis gegaan te zijn). Ik weet niet of dit door de sync komt maar het is wel interessant om eens uit te zoeken idd.
  #23  
Oud 28-10-11, 10:40
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Zeker wel; je kunt gewoon een OSX Lion 10.7 USB installatie stick kopen. Oa in de online Apple Store voor 59,-.
Nergens voor nodig dat omslachtige gedoe om via 10.6 / Snow Leopard te doen.
Maar dat is weer het probleem, ik heb met 10.5 geen toegang tot de app store of kan dat ook via iTunes?
  #24  
Oud 28-10-11, 10:43
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Maar dat is weer het probleem, ik heb met 10.5 geen toegang tot de app store of kan dat ook via iTunes?
Ik denk dat ie deze bedoelt!

OS X Lion USB Thumb Drive - Apple Store (Nederland)
  #25  
Oud 28-10-11, 11:04
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Die bedoel ik ja. Met de online Apple Store bedoel ik Apple.com/nl. Niet de Mac App Store - daar kun je nl. geen hardware kopen. Ik snap de verwarring wel.
  #26  
Oud 29-10-11, 13:15
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flappah Bekijk bericht

Ehm .. ik probeer te begrijpen wat je zegt. Je zegt dat Wi-Fi-sync niet werkt zolang je iPhone op batterij werkt. Wanneer je je iPhone aan de lader hangt, dan werkt Wi-Fi-sync ineens. Klopt dat? Zo ja, dan moet ik je uit de brand helpen. Wi-Fi-sync werkt (bij mij) onder alle omstandigheden.
Het gaat mij specifiek om, of de iPhone door iTunes gevonden kan worden (en eventueel sycnen) wanneer de iPhone in stand by staat. En of de iPhone dus continu met Wi-Fi verbonden blijft, of gewoon terugvalt op het mobiele netwerk (zoals het hoort)

Natuurlijk kán de iPhone wel draadloos syncen als hij alleen op batterij werkt, dat geloof ik wel.

Net even getest: mijn iPhone wordt gezien door iTunes op m'n PC (niet aangesloten via USB, wel op zelfde Wi-Fi netwerk) Ik laat mijn iPhone een minuut of 20 met rust (staat dan in stand-by / scherm op zwart) Daarna kijk ik weer eens in iTunes op m'n computer. En ja; inderdaad, mijn iPhone staat onder 'apparaten'. Klik ik er echter op, verschijnt de melding 'zoeken naar iPhone' en verdwijnt de iPhone na een paar seconden zoeken uit de lijst apparaten.
Kwijt

Klik op de home knop op m'n iPhone, zie ik dat er een GPRS bolletje staat, vlák voor Wi-Fi weer aan gaat (en het Wi-Fi symbool verschijnt)

Ga ik vervolgens weer naar iTunes, is mijn iPhone weer verschenen onder 'apparaten' en kan ik handmatig op 'synchroniseer' drukken, waarna de synchronisatie inderdaad start. Terwijl de iPhone niet aan een stroombron verbonden is.

Dus nee, Wi-Fi blijft niet aan staan als je iPhone stand-by is, maar synchronisatie gaat dan ook niet automatisch op de achtergrond. Hangt de iPhone aan een stroombron, gebeurt dit volgens mij wel (automatisch) en zal Wi-Fi aan blijven staan.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 29-10-11 om 18:44.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi blijft niet aan staan! Help!! keesdr Wi-Fi 2 05-07-11 11:32
Wi-Fi altijd aan erik1995 Jailbreak apps en thema's 5 04-10-10 18:42
Wi-Fi altijd aan bij OS 4.0 damnet Wi-Fi 0 24-09-10 19:38
Internet altijd Wi-Fi? Niessie iPhone Apps 16 24-08-10 00:02
1.1.2 Wi-Fi altijd aan ?!?!?! Frits Archief 6 03-01-08 11:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:00.