//

WiFi synchronisatie - blijft WiFi altijd aan?

WiFi synchronisatie - blijft WiFi altijd aan? discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds het met iTunes 10.5 en iOS 5 mogelijk is draadloos te synchroniseren via WiFi, vroeg ik me het volgende af: blijft WiFi op de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-10-11, 15:53
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Lightbulb Wi-Fi synchronisatie - blijft Wi-Fi altijd aan?

Sinds het met iTunes 10.5 en iOS 5 mogelijk is draadloos te synchroniseren via Wi-Fi, vroeg ik me het volgende af: blijft Wi-Fi op de iPhone nu altijd aan staan? Normaliter ging Wi-Fi op de iPhone altijd in stand-by. Zou dit Wi-Fi syncen nou extra batterij kosten?
Of zou het via een soort Wake-Up WLAN achting protocol werken? Wie weet hier meer over? Google was minder vriendelijk vandaag en leverde me alleen zoekresultaten over eerdere Wi-Fi sync-achtige apps van ver vóór iOS 5.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-10-11, 16:33
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Het enige ik weet is dat als itunes openstaat deze zowel mijn ipad 2 als iphone 4s connecteerd wat logisch is ook.
Als itunes niet openstaat op mijne laptop dan is er geen probleem en op mijn iphone als ik dan op de homebutton doe zie ik de E van edge staan en niet het Wi-Fi signaal, dus das hetzelfde als ervoor,maakt niks uit.



Kwee nie of dat hetgeen is je wilde weten? .
  #3  
Oud 16-10-11, 18:23
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik zie inderdaad ook de 'E' staan, vlak vóór het Wi-Fi icoontje verschijnt, terwijl iTunes op mijn Mac aan staat, en mijn iPhone onder 'apparaten' zichtbaar is in iTunes. Het lijkt er dus niet op, dat Wi-Fi continu aan blijft staan op de iPhone. Vraag dus beantwoord? Ik vraag me dan echter weer af, hoe mijn Mac / iTunes mijn iPhone vindt, terwijl de Wi-Fi op mijn iPhone 'uit' is. Dus hoe mijn Mac / iTunes de iPhone 'wakker' kan maken en de iPhone z'n Wi-Fi aan kan laten zetten.....?
  #4  
Oud 16-10-11, 21:55
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Maar nu mijn vraag.
Ik gebruik iTunes 10.5 en iOS5 op mijn iPhone.
In de iPhone staat als hij aan het lichtnet zit en de Wi-Fi aanstaat dat je dan een synchronisatie kan maken.
Bij mij lukt dit niet. De sync via de kabel loopt voorspoedig, maar via de lucht wil bij niet.

Waar moet ik kijken, of welke instelling moet ik maken om het werkende te krijgen?

Alvast bedankt.
Kees.
  #5  
Oud 16-10-11, 22:06
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Maar nu mijn vraag.
Ik gebruik iTunes 10.5 en iOS5 op mijn iPhone.
In de iPhone staat als hij aan het lichtnet zit en de Wi-Fi aanstaat dat je dan een synchronisatie kan maken.
Bij mij lukt dit niet. De sync via de kabel loopt voorspoedig, maar via de lucht wil bij niet.

Waar moet ik kijken, of welke instelling moet ik maken om het werkende te krijgen?

Alvast bedankt.
Kees.
Ik ben eens te vroeg beginnen synchen, daarmee bedoel ik dat het cirkeltje nog aan het draaien was (bij device/apparaat in je itunes, wil zeggen deze nog niet klaar is/was, ik klikte toen al op mijn iphone synchen en dat lukte (uiteraard) niet, nadien gewoon herbegonnen en dan gewacht tot wanner het cirkeltje stopte mee draaien en dan synchen en het was in orde.
Uiteraard wil dit niet zeggen dat bij u het probleem oplost , kan maar mijn ervaring meedelen.

ps; in itunes staat bij overzicht synchen via Wi-Fi toch aangevinkt?
  #6  
Oud 18-10-11, 20:09
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Een wat late reactie, ik zoek mij een ongeluk, maar ik kan de optie syncen via Wi-Fi niet vinden.
Dus de vraag waar staat deze optie???
  #7  
Oud 18-10-11, 20:45
Pdrke Pdrke is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Bredene
Berichten: 91
Standaard

Sluit je iphone aan op je pc met de usb kabel. Wanneer je de iphone ziet in itunes klik je erop. Normaal gezien zie je dan een afbeelding van de iphone met de versie, reserve kopie en daaronder opties. Onder opties heb je de optie Itunes openen bij aansluiten van deze iphone. Net daaronder zie je Met deze iphone synchroniseren via Wi-Fi.
  #8  
Oud 18-10-11, 20:52
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Bedankt voor je snelle antwoord.
  #9  
Oud 18-10-11, 21:45
Pdrke Pdrke is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Bredene
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Bedankt voor je snelle antwoord.
en ? is het gelukt ??
  #10  
Oud 20-10-11, 20:12
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pdrke Bekijk bericht
en ? is het gelukt ??

Bedankt voor de belangstelling.
Ik ga pas laden als mijn iPhone onder de 10% staat.
Ik ben dan niet altijd in de buurt van mijn iMac, dus gaat het laden dan gewoon via het stopcontact.

Vandaag hangt de iPhone weer aan de iMac.
Ik heb je aanwijzingen bekeken op mijn iTunes, maar moet je denken dat die synchronisatie er tussen staat?
Nee dus, zie de figuur.
iTunes versie 10.5
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Afbeelding 5.jpg‎ (47,3 KB, 21x gelezen)
  #11  
Oud 20-10-11, 20:43
Pdrke Pdrke is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Bredene
Berichten: 91
Standaard

dit heb ik hier ook nog gevonden, misschien dat dit de reden is, OS op de mac moet ook uptodate zijn :

Once again, you MUST have OS 10.6.8 (or the latest 10.7.x) to see the wi-fi sync option in iTunes. Any system version below that will not work with wi-fi sync, no matter how hard you try to find it.
  #12  
Oud 20-10-11, 20:51
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Oké ik werk dus met een te oude iMac OS 10.5.
De nieuwere OS-en werken niet op mijn 'oude' iMac van 2009.

Bedankt voor de moeite.

Kees.
  #13  
Oud 20-10-11, 21:18
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
De nieuwere OS-en werken niet op mijn 'oude' iMac van 2009.
Off topic; maar hoezo niet? Ik heb een Mac mini uit 2007, met OSX Lion erop. En de Mac mini's waren altijd het meest onderbemeten qua processor krachten, vergeleken met de overige Macs (nu nog zo). En mijn mini kwam nog met Tiger (10.4) destijds. Welke CPU heeft je iMac en hoeveel ram?
  #14  
Oud 27-10-11, 10:47
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik denk dat ik het antwoord weet. Ik begreep dat Wi-Fi sync alleen gebeurt, als je iPhone aan de lader hangt. M.a.w. waarschijnlijk gaat Wi-Fi dan aan, en blijft actief, ook wanneer de iPhone in stand-by staat (scherm uit), zolang de iPhone aan de lader / computer hangt. Dan is het niet zo gek om Wi-Fi continu aan te laten, want de batterij wordt toch tegelijkertijd opgeladen.

Er lijkt dus niks geheimzinnigs / bijzonders te gebeuren dat iTunes mijn iPhone kan 'vinden' terwijl de iPhone in stand-by staat. Dus niks geen Wake Up WLan protocol voor de iPhone oid....

Ik denk dat als Wi-Fi sync ook zou werken wanneer de iPhone niet aan de lader hangt, dat de batterij veel te snel leeg zou raken, omdat Wi-Fi voortdurend aan blijft staan.
  #15  
Oud 27-10-11, 11:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Oké ik werk dus met een te oude iMac OS 10.5.
De nieuwere OS-en werken niet op mijn 'oude' iMac van 2009.

Bedankt voor de moeite.

Kees.
Dat is dus onzin OS X 10.7.2 Lion draait op elke Mac met minstens een Core 2 Duo processor. In de 2009 iMacs zitten zelfs al i5 en i7 processoren.

Je moet wel eerst updaten van 10.5 Leopard naar 10.6 Snow Leopard en dan eerst updaten naar 10.7 Lion (als je via het update traject wil gaan).
  #16  
Oud 27-10-11, 12:00
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Oké ik werk dus met een te oude iMac OS 10.5.
De nieuwere OS-en werken niet op mijn 'oude' iMac van 2009.
Kees.
Lion werkt prima op een 2009 iMac. Ik heb er zelf eentje en die is prima van 10.5 naar 10.6 naar 10.7 geüpdatet. Waar loop je dan tegenaan wanneer je probeert te updaten?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 oktober 2011 om 12:10 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Ik denk dat ik het antwoord weet. Ik begreep dat Wi-Fi sync alleen gebeurt, als je iPhone aan de lader hangt. M.a.w. waarschijnlijk gaat Wi-Fi dan aan, en blijft actief, ook wanneer de iPhone in stand-by staat (scherm uit), zolang de iPhone aan de lader / computer hangt. Dan is het niet zo gek om Wi-Fi continu aan te laten, want de batterij wordt toch tegelijkertijd opgeladen.

Er lijkt dus niks geheimzinnigs / bijzonders te gebeuren dat iTunes mijn iPhone kan 'vinden' terwijl de iPhone in stand-by staat. Dus niks geen Wake Up WLan protocol voor de iPhone oid....

Ik denk dat als Wi-Fi sync ook zou werken wanneer de iPhone niet aan de lader hangt, dat de batterij veel te snel leeg zou raken, omdat Wi-Fi voortdurend aan blijft staan.
Ehm .. ik probeer te begrijpen wat je zegt. Je zegt dat Wi-Fi-sync niet werkt zolang je iPhone op batterij werkt. Wanneer je je iPhone aan de lader hangt, dan werkt Wi-Fi-sync ineens. Klopt dat? Zo ja, dan moet ik je uit de brand helpen. Wi-Fi-sync werkt (bij mij) onder alle omstandigheden. Es-wie-spiek zie ik in iTunes mijn iPhone staan en druk ik nu op [Sync] .. looking for iPhone .. starting sync .. waiting for sync to start .. preparing to sync .. determining apps to sync ..waiting for changes to be applied .. copying etc ..

Nu zit er ook een optie op je iPhone onder General->iTunes Wi-Fi Sync met de titel "Sync Now". Het zou kunnen dat je daar ook eens op moet drukken [naast dat je de optie "Sync with this iPhone over Wi-Fi" in iTunes moet selecteren].

Laatst gewijzigd door flappah; 27-10-11 om 12:14.
  #17  
Oud 27-10-11, 22:45
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat is dus onzin OS X 10.7.2 Lion draait op elke Mac met minstens een Core 2 Duo processor. In de 2009 iMacs zitten zelfs al i5 en i7 processoren.
Het zal wel een hiaat in mijn kennis zijn, maar zover ik weet heb ik geen i5 of i7 processor aan boord.
Hoe kan ik zien waar ik op draai??



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Je moet wel eerst updaten van 10.5 Leopard naar 10.6 Snow Leopard en dan eerst updaten naar 10.7 Lion (als je via het update traject wil gaan).
Begrijp ik het goed dat ik nu twee keer moet updaten? Kan het niet in een keer van 10.5 naar 10.7 Lion?
  #18  
Oud 27-10-11, 23:38
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Het zal wel een hiaat in mijn kennis zijn, maar zover ik weet heb ik geen i5 of i7 processor aan boord.
Hoe kan ik zien waar ik op draai??
Appeltje (in het menu dus)->About this Mac

Daar zie je processor en geheugen staan. Bij mij staat er dan dus:

Processor 3.06 Ghz Intel Core 2 Duo
Memory 8 GB 1067 Mhz DDR
Startup Disk Macintosh HD

Ook kun je nog even op [More Info...] drukken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Begrijp ik het goed dat ik nu twee keer moet updaten? Kan het niet in een keer van 10.5 naar 10.7 Lion?
Ik had begrepen dat je 10.6 geïnstalleerd moet hebben om naar 10.7 te kunnen gaan.
  #19  
Oud 27-10-11, 23:42
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Bedankt voor de uitleg, ik zal er mee bezig
  #20  
Oud 27-10-11, 23:44
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
... 2 keer moet updaten? Kan het niet in een keer van 10.5 naar 10.7 Lion?
Zeker wel; je kunt gewoon een OSX Lion 10.7 USB installatie stick kopen. Oa in de online Apple Store voor 59,-.
Nergens voor nodig dat omslachtige gedoe om via 10.6 / Snow Leopard te doen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi blijft niet aan staan! Help!! keesdr Wi-Fi 2 05-07-11 11:32
Wi-Fi altijd aan erik1995 Jailbreak apps en thema's 5 04-10-10 18:42
Wi-Fi altijd aan bij OS 4.0 damnet Wi-Fi 0 24-09-10 19:38
Internet altijd Wi-Fi? Niessie iPhone Apps 16 24-08-10 00:02
1.1.2 Wi-Fi altijd aan ?!?!?! Frits Archief 6 03-01-08 11:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:13.