iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Airport Extreme (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/101345-airport-extreme.html)

Wilby 16-10-11 17:31

Airport Extreme
 
Hallo,
Ik heb momenteel Wi-Fi met een BBox van Belgacom, het signaal is te zwak waardoor ik op verschillende plaatsen zeer slecht signaal heb.
Ik zou me een Airport Extreme willen aanschaffen maar ik snap het niet al te best. Is dit alleen een router en geen modem? Moet ik mijn BBox dan ook nog gebruiken? En hoe sluit ik die dan aan?

Alvast bedankt,
Wilby

pclahsen 18-10-11 11:17

Het is inderdaad een router met alleen WAN ingang voor je LAN kabel die uit je modem komt, er zit dus geen coax aansluiting op. Ik heb trouwens erg veel plezier van de AP Extreme, nooit meer problemen gehad met ontvangst etc. Zou hem wel hoog ophangen, nog betere ontvangst. Ik ben onlangs verhuisd en heb nu ook een Time Capsule er aan gekoppeld die je kunt configureren om je draadloos netwerk uit te breiden!

Wilby 18-10-11 23:49

Bedankt pclashen,
Als ik het goed begrijp, sluit ik de Aiport aan op de BBox die zowel router als modem is. Gaan die 2 routers dan niet voor conflikten zorgen?

Remco. 19-10-11 23:55

Moet normaal gewoon werken. Ik heb op mijn kamer een AirPort Express hangen omdat het signaal op zolder te zwak is. Gewoon LAN-kabel erin pluggen en de AirPort op brugmodus instellen. Draait als een zonnetje :)

Wilby 22-10-11 19:10

Bedankt Remco, ik zal het eens uitproberen.

Guest-20180925190238 22-10-11 19:22

Foutief antwoord. Sorry.

Wilby 11-11-11 20:42

Tijdje geleden , maar heb intussen een airport extreme aangeschaft, duur spul trouwens.
Resultaat, als ik op de plaats ben waar mijn BBox een zwak signaal heeft, is er voor de extreme helemaal geen signaal. Hij komt gewoon niet voor in de Wi-Fi verbindingen, als ik er dichter bij zit , werkt het perfect. Dus ik ben geen stap verder maar wel een pak euro's lichter.
Ik kan natuurlijk mijn extreme ergens anders plaatsen, maar hoe ver kan je gaan met een kabel tussen modem en router? Dan heb ik ook nog een stopcontact nodig om de extreme op aan te sluiten, lijkt allemaal simpel, maar is het niet .

Guest-20180925190238 11-11-11 20:57

Vandaag is firmware 7.6 voor de Airport Extreme (en Time Capsule) uitgekomen. Doe eerst die update en als er dan nog problemen zijn gaan we hier verder.

Wilby 12-11-11 19:26

He Timosha,

We ziten hier blijkbaar op 2 topics met dit probleem.
Heb de update uitgevoerd, ook van kanaal gewisseld, is een héél klein beetje beter maar ik verwachte er toch meer van. Signaal is nog steeds zeer zwak in mijn keuken, is ongeveer 9 m en 1 verdieping verwijderd van de router.

Guest-20180925190238 12-11-11 19:36

Ik kan het 2.4/5 Ghz radiospectrum in uw keuken van hier uit niet bekijken.

Zet de AE eens op "kanaal" 1 of 11 (of 13) op 2.4 Ghz. Dan ben je zeker dat er onder in de band (<1) en boven in de band (> 11 of 13) geen interferentie binnenkomt van andere 2.4 Ghz gebruikers. Bovendien ben je dan ook ver genoeg weg van "kanaal" 7 waar Bluetooth nogal actief is in FHSS.

Alternatief kan je de 5 Ghz band gebruiken voor apparaten die dat ondersteunen dan is er weer wat minder drukte op de 2.4 Ghz frekwentie die je gebruikt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:01.