//

Airport Extreme

Airport Extreme discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb momenteel wifi met een BBox van Belgacom, het signaal is te zwak waardoor ik op verschillende plaatsen zeer slecht signaal heb. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-10-11, 16:31
Wilby Wilby is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 38
Standaard Airport Extreme

Hallo,
Ik heb momenteel Wi-Fi met een BBox van Belgacom, het signaal is te zwak waardoor ik op verschillende plaatsen zeer slecht signaal heb.
Ik zou me een Airport Extreme willen aanschaffen maar ik snap het niet al te best. Is dit alleen een router en geen modem? Moet ik mijn BBox dan ook nog gebruiken? En hoe sluit ik die dan aan?

Alvast bedankt,
Wilby
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-10-11, 10:17
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Het is inderdaad een router met alleen WAN ingang voor je LAN kabel die uit je modem komt, er zit dus geen coax aansluiting op. Ik heb trouwens erg veel plezier van de AP Extreme, nooit meer problemen gehad met ontvangst etc. Zou hem wel hoog ophangen, nog betere ontvangst. Ik ben onlangs verhuisd en heb nu ook een Time Capsule er aan gekoppeld die je kunt configureren om je draadloos netwerk uit te breiden!
  #3  
Oud 18-10-11, 22:49
Wilby Wilby is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 38
Standaard

Bedankt pclashen,
Als ik het goed begrijp, sluit ik de Aiport aan op de BBox die zowel router als modem is. Gaan die 2 routers dan niet voor conflikten zorgen?
  #4  
Oud 19-10-11, 22:55
Remco.'s schermafbeelding
Remco. Remco. is offline
• iOS 9.0 beta
• 9.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Weert, Nederland
Berichten: 89
Standaard

Moet normaal gewoon werken. Ik heb op mijn kamer een AirPort Express hangen omdat het signaal op zolder te zwak is. Gewoon LAN-kabel erin pluggen en de AirPort op brugmodus instellen. Draait als een zonnetje
  #5  
Oud 22-10-11, 18:10
Wilby Wilby is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 38
Standaard

Bedankt Remco, ik zal het eens uitproberen.
  #6  
Oud 22-10-11, 18:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Foutief antwoord. Sorry.
  #7  
Oud 11-11-11, 19:42
Wilby Wilby is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 38
Standaard

Tijdje geleden , maar heb intussen een airport extreme aangeschaft, duur spul trouwens.
Resultaat, als ik op de plaats ben waar mijn BBox een zwak signaal heeft, is er voor de extreme helemaal geen signaal. Hij komt gewoon niet voor in de Wi-Fi verbindingen, als ik er dichter bij zit , werkt het perfect. Dus ik ben geen stap verder maar wel een pak euro's lichter.
Ik kan natuurlijk mijn extreme ergens anders plaatsen, maar hoe ver kan je gaan met een kabel tussen modem en router? Dan heb ik ook nog een stopcontact nodig om de extreme op aan te sluiten, lijkt allemaal simpel, maar is het niet .
  #8  
Oud 11-11-11, 19:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Vandaag is firmware 7.6 voor de Airport Extreme (en Time Capsule) uitgekomen. Doe eerst die update en als er dan nog problemen zijn gaan we hier verder.
  #9  
Oud 12-11-11, 18:26
Wilby Wilby is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 38
Standaard

He Timosha,

We ziten hier blijkbaar op 2 topics met dit probleem.
Heb de update uitgevoerd, ook van kanaal gewisseld, is een héél klein beetje beter maar ik verwachte er toch meer van. Signaal is nog steeds zeer zwak in mijn keuken, is ongeveer 9 m en 1 verdieping verwijderd van de router.
  #10  
Oud 12-11-11, 18:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik kan het 2.4/5 Ghz radiospectrum in uw keuken van hier uit niet bekijken.

Zet de AE eens op "kanaal" 1 of 11 (of 13) op 2.4 Ghz. Dan ben je zeker dat er onder in de band (<1) en boven in de band (> 11 of 13) geen interferentie binnenkomt van andere 2.4 Ghz gebruikers. Bovendien ben je dan ook ver genoeg weg van "kanaal" 7 waar Bluetooth nogal actief is in FHSS.

Alternatief kan je de 5 Ghz band gebruiken voor apparaten die dat ondersteunen dan is er weer wat minder drukte op de 2.4 Ghz frekwentie die je gebruikt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mac OS X: iTunes bibliotheek op AirDisk en Airport Extreme jordy1984 iTunes 0 26-03-11 20:42
Airport extreme hd en iphone mark 3gs 16gb iPhone algemeen 2 01-02-10 10:10
Iphone Wi-Fi met airport extreme alo-b Wi-Fi 1 20-02-09 18:17
Airport Extreme info pls.. 4en Archief 2 27-03-08 19:17
Airport Extreme + iPhone instellingen lalala Archief 1 18-03-08 21:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:57.