//

Sinds update naar IOS 5 geen Wi-Fi (probleem alleen thuis, Tele2)

Sinds update naar IOS 5 geen Wi-Fi (probleem alleen thuis, Tele2) discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds de update (uitgevoerd op 13 okt) naar IOS5 heb ik met mijn iphone 4 het volgende Wi-Fi probleem: - Na een minuutje internetten stagneert ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-10-11, 11:23
jss jss is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 8
Standaard Sinds update naar IOS 5 geen Wi-Fi (probleem alleen thuis, Tele2)

Sinds de update (uitgevoerd op 13 okt) naar IOS5 heb ik met mijn iphone 4 het volgende Wi-Fi probleem:

- Na een minuutje internetten stagneert het internet (blijft hangen) en zie ik de volgende melding:

"Pagina openen niet mogelijk"
"Safari kan de pagina niet openen omdat er geen serverbinding mogelijk is"
en ook de melding:
"Safari kan de pagina niet openen omdat de server niet meer reageert"

Als het probleem ontstaat blijk ik nog wel verbinding houden via het draadloze netwerk echter internet (de verbinding) is vastgelopen.
Het valt me op dat als ik even op de Iphone de Wi-Fi schakelaar weer uit en daarna direct weer aan zet ik weer even een minuutje kan internetten (verbinding heb), daarna loopt het internet weer vast.

Inmiddels al 10 dagen van alles geprobeerd:

- Netwerkinstellingen hersteld
- Harde reset uitgevoerd
- Soft reset uitgevoerd
- Als nieuwe schone Iphone met IOS5 herinstalleerd (met alle fabrieksinstellingen)
- Modem gereset (harde en zachte reset, alle instellingen doorlopen/gereset)
- Diverse instellingen getest, DNS, MAC etc. Statisch, WPA secur.
- Modem vervangen (Tele2)
- KPN lijn laten controleren

Niets heeft geholpen. Inmiddels de Iphone 4 van mijn vrouw en dochter ook overgezet naar IOS 5.
Sindsdien hebben zij ook dit probleem. Het vreemde is dat als ik mijn Iphone (en die van mijn vrouw en dochter) verbind met een ander Wi-Fi netwerk (vergelijkbaar met mijn eigen netwerk, zelfde modem en ook Tele2) dit geen probleem geeft. Ook ander Wi-Fi netwerken geven geen probleem.

Ik kom er gewoon niet achter waar het aan ligt. Onze (3) laptops werken wel goed op hetzelfde Wi-Fi netwerk.
Het lijkt op een combinatie van het modem en Iphone IOS 5 wat deze problemen geeft.
Het probleem is tevens dat ik geen 3G bereik heb van Vodafone op mijn huisadres. Dus thuis kan ik met mijn Iphone (en ook mijn vrouw en dochter) geen gebruik maken van Internet e.d. via zowel Wi-Fi als 3G.

Al dagen ben ik nu aan het zoeken op internet echter nergens is hier iets vergelijkbaars over terug te vinden, het is bijna om gek van te worden

Tele2 zegt dat het modem goed is en KPN geeft aan dat de lijn goed is... Zou het dan toch liggen aan de combinatie Iphone IOS 5 met deze modem? Het merkwaardige is dat IOS 4 geen problemen geeft met deze modem en ook een ander Wi-Fi netwerk met hetzelfde Tele2 modem geeft geen problemen.

Ik hoop dat er iemand is die mogelijke nog een oplossing weet?

Laatst gewijzigd door jss; 24-10-11 om 13:46.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-10-11, 18:49
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Zo te lezen heb je inderdaad alles gedaan wat je kan bedenken.
Je hebt hetzelfde probleem bij al je iPhones 3x thuis maar ergens anders niet.
De PC's werken wel goed, dus alles werkt wel.

Ik zou het volgende proberen.
1 - Vergeet je netwerk op je iPhone en opnieuw aanmelden. Kijk wel goed of je geen invoer fout maakt.
2 - Helpt dat niet. Haal dan alle beveiliging van het modem af en kijk opnieuw of je nu wel verbinding kan krijgen.
3 - Zo nee, dan werkt naar alle waarschijnlijkheid je modem niet samen met je iPhone.
4 - Je krijgt verbinding, zet dan de beveiliging weer aan en kijk of je verbinding krijgt.
5 - Geen verbinding? Klopt je ww dan wel?
6 - Als je ww wel klopt haal de beveiliging er weer al, werkt het nu wel weer? Ja?
7 - Zet dan je MAC-filter er weer in en meld je iPhone weer aan.
8 - Doet de verbinding het wel, dan ben je uit de brand.
9 - Het lijkt dan je geen beveiliging hebt, maar een vreemde komt niet op je netwerk, daar de MAC-filter dat device tegenhoudt.

Succes.

Groet,
Kees.


PS. Wil dit niet helpen? Zet dan ook een keer je virus scanner uit en probeer het dan eens.
Meer kan ik ook niet bedenken.
  #3  
Oud 16-11-11, 00:08
kecnme kecnme is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 8
Standaard

Precies hetzelfde probleem na de update naar iOS 5.0.1.
Ik zit bij UPC dus ik denk niet dat het aan de provider ligt?
  #4  
Oud 18-11-11, 19:50
haroldv haroldv is offline
• iOS 10.0 beta
• 10.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 306
Standaard

Hier ook, upc, zelfde probleem
__________________
Apple TV2 (4.2.1)
  #5  
Oud 10-12-11, 18:33
krazop krazop is offline
• iOS 4.2.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 9
Stuur een bericht via Instant Messenger naar krazop
Standaard

Hier ook een iPhone 4 die na upgrade naar iOS 5 geen Wi-Fi connectie meer kan maken. Thuis niet, waar 3 andere computers en een Macbook geen problemen hebben, en ook elders (op het werk etc.) niet.
Reset netwerk instellingen heeft niet geholpen. Heel soms maakt hij even een connectie, dan zie ik de Wi-Fi-netwerknaam, maar na een paar seconden weer een spinning wheel ... zoeken naar netwerken ...
Lees op andere fora meer over dit probleem, maar vind tot nu toe geen oplossing :-(
  #6  
Oud 13-12-11, 12:51
HoMingYeung HoMingYeung is offline
• iOS 4.2.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 5
Standaard

Wij hebben een iPhone 4 recentelijk gekocht. Geupdate naar ios 5.0.1 en gelijk problemen met de Wi-Fi. Hij kan moeilijk de Wi-Fi vinden, en eenmaal wel gevonden en verbinding is de ontvangst erg slecht.
We hebben ook een iPhone4S en iPad1, daar helemaal geen problemen. Ligt het aan de software?
Ik heb de iPhone4 opnieuw geinstalleerd, hersteld, etc. maar mocht niet baten. Hopelijk wordt dit snel opgelost, aangezien er veel mensen last van hebben.
  #7  
Oud 13-12-11, 13:08
jss jss is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 8
Standaard

Uiteindelijk (na enige tijd) is bij mij het probleem verholpen d.m.v. het volgende:

- ADSL Modem/Router (Tele2) volledig gereset naar fabriekswaarden (alles volledig opnieuw ingesteld)
- Naam van het Netwerk gewijzigd (andere naam dan voorheen gebruikt)

Tevens bleek dat bij het extra Access Point (Engenius) waarvan ik gebruik van maak, welke aangesloten is op de ADSL modem/router, het ip-adres gelijk was aan het ip-adres van de ADSL modem/router. Dit heb ik tevens aangepast in het Acces Point (op het eind een ander getal gebruikt bijv. i.p.v. "13" >> "200" of een ander hoger getal)
Nu werkt alles uiteindelijk weer prima. Wat ik nog wel vreemd vind is en wat voor mij een raadsel is, is dat ik het probleem niet had voor de update en het probleem is ontstaan na de (iphone) update naar IOS 5.0 ...
Enfin, het probleem was voor mij met bovenstaande handelingen uiteindelijk opgelost.
Ik hoop dat dit iemand verder kan helpen...

Laatst gewijzigd door jss; 13-12-11 om 13:19.
  #8  
Oud 13-12-11, 15:23
krazop krazop is offline
• iOS 4.2.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 9
Stuur een bericht via Instant Messenger naar krazop
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HoMingYeung Bekijk bericht
... Hij kan moeilijk de Wi-Fi vinden, en eenmaal wel gevonden en verbinding is de ontvangst erg slecht....
Het is me gelukt de iPhone connectie met de router te laten maken door hem er vlak voor te houden. Na enige tijd komt er een symbool van maximaal Wi-Fi ontvangst en werkt internet op de iPhone. Maar als ik dan op 3 meter afstand ga staan zie ik de Wi-Fi langzaam wegvallen tot nul. Heel vreemd, met iOS 4 had dit toestel het niet, dus het lijkt mij echt een softwareprobleem. Apple, doe er wat aan!
  #9  
Oud 13-12-11, 23:24
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krazop Bekijk bericht
Het is me gelukt de iPhone connectie met de router te laten maken door hem er vlak voor te houden. Na enige tijd komt er een symbool van maximaal Wi-Fi ontvangst en werkt internet op de iPhone. Maar als ik dan op 3 meter afstand ga staan zie ik de Wi-Fi langzaam wegvallen tot nul. Heel vreemd, met iOS 4 had dit toestel het niet, dus het lijkt mij echt een softwareprobleem. Apple, doe er wat aan!

Of je werkt met de KPN router.
Deze stralen maar tot ongeveer 3m, remedie zet er een andere router achter met een krachtiger antenne.
  #10  
Oud 13-12-11, 23:27
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Wat is een krachtige antenne? Die snap ik niet helemaal Bedoel je dan een hele dikke antenne, of juist zo een met 3 antenne 's?
  #11  
Oud 13-12-11, 23:30
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Kijk naar de spects van de router.
De fabrikant geeft vaak op tot hoever het bereik is.
Met krachtige antenne bedoel ik dus eigenlijk het stralingsvermogen.
  #12  
Oud 13-12-11, 23:33
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Denk niet dat vermogen alleen het probleem oplost, als je beide met 200mw gaat zitten zenden op het zelfde kanaal heb je nog geen fatsoenlijk draadloos internet. ik denk dat daar ook nog veel winst valt te behalen. En mogelijk een los acces point in je netwerk.
  #13  
Oud 14-12-11, 00:04
krazop krazop is offline
• iOS 4.2.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 9
Stuur een bericht via Instant Messenger naar krazop
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Of je werkt met de KPN router.
Deze stralen maar tot ongeveer 3m, remedie zet er een andere router achter met een krachtiger antenne.
Nee het is niet de router. Alle andere computers, webradio, ipad, en iphones werken uitstekend. En deze iPhone deed het ook goed, tot de update van iOS4 naar iOS5.

Heb ook al het kanaal veranderd, maakt niets uit. Ook de iPhone vasthouden zonder de antenne aan te raken ... maakt niets uit. De iPhone doet het ook niet meer op andere Wi-Fi netwerken, zoals op kantoor, waar die het eerst wel deed. Gek wordt ik er van, ik gooi dat ding het raam uit, downgraden naar iOS4 kan ook al niet ...
  #14  
Oud 14-12-11, 00:08
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Heb je hem al eens hersteld?
  #15  
Oud 20-12-11, 13:39
krazop krazop is offline
• iOS 4.2.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 9
Stuur een bericht via Instant Messenger naar krazop
Standaard

Dank aan iedereen voor het meedenken. Het probleem blijft bestaan. Op internationale fora lees ik er ook over, bijvoorbeeld hier
https://discussions.apple.com/message/17046470#17046470

Hetzelfde probleem: everything worked fine before update to iOS 5

Ik lees ook niets over dit Wi-Fi probleem in de berichten over de 5.02 beta release. Hou me hart vast ...
  #16  
Oud 20-01-12, 18:19
krazop krazop is offline
• iOS 4.2.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 9
Stuur een bericht via Instant Messenger naar krazop
Standaard

Inmiddels hier thuis een nieuwe router gekocht: Airport Extreme. Al mijn apparaten werken er lekker snel op, behalve ... de iPhone 4, die blijft weigeren. Ik begin te denken dat het niets met de update naar iOS 5 te maken heeft, maar gewoon een hardware probleem is.
  #17  
Oud 05-03-12, 12:18
Wendel1234 Wendel1234 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 1
Standaard

Zelfde probleem, waarschijnelijk staat je dataroaming uit. Instellingen, algemeen, netwerk.

Dit was voor mij de oplossing.

Gr Wendel
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Probleem met synchroniseren foto's sinds IOS 4.3 LauraVL Muziek, foto & video 6 27-06-12 22:41
problemen met HTML 5 sinds update naar iOS 5 hweima iPad algemeen 0 17-10-11 13:31
Sinds iPhone 4 geen Wi-Fi thuis Dejive Wi-Fi 12 17-10-10 23:15
Wi-Fi alleen thuis gebruiken, heb geen inet-abo, moet toch BETALEN?! strawberri Archief 1 27-01-10 18:01
Sinds update naar 2.2 '"Geen Service'" asayaga iPhone algemeen 9 19-12-08 00:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:15.