iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   TOMTOM functioneert niet meer en Wi-Fi is ook slechter (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/102836-tomtom-functioneert-niet-meer-wifi-slechter.html)

tikra 29-10-11 11:33

TOMTOM functioneert niet meer en Wi-Fi is ook slechter
 
Hallo,

sinds het upgrade naar 4.x en ook nu nog bij os 5 krijgen we geen GPS signaal meer binnen (dus tomtom doet het niet meer). Het bereik van Wi-Fi is ook slechter geworden, waar ik vroeger overal in het huis nog draadloos kon internetten doet hij het nu alleen nog op bepaalde plaatsen. Als ik de maps gebruik (Google kaarten) kan hij wel lokatie bepalen, dus ik ga er vanuit dat dit niet via GPS gaat. Is dat nu een hardware of een software probleem. Ik heb al de fabriksinstellingen terug gezet en alles op nieuw geionstalleerd maar het gaat gewoon niet meer. Is hier een reparatie noodzakelijk of is het beter een nieuw toestel te kopen (wat uiterst vervelend zou zijn).

alvast bedankt voor de hulp.

dropkick01 29-10-11 11:38

Ben je zeker dat "Location Services" in het menu "Settings" aanstaan voor TomTom? Het zou kunnen dat die van "Maps" aanstaat maar "TomTom" uit.

tikra 29-10-11 11:53

waar kan ik die aanzetten?

apotheosis 29-10-11 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tikra (Bericht 726323)
waar kan ik die aanzetten?

Instellingen-locatievoorzieningen.

tikra 29-10-11 12:06

staat aan.

apotheosis 29-10-11 12:37

Toen ik problemen had heb ik herstellen genomen-nieuwe iphone-geen reservekopie maar dat was voor een ander probleem bij mij. Ik heb heel wat zaken opnieuw moeten doen door dit te doen :). Dus als je dit ooit zou doen, schiet mij niet af dan als je bepaalde zaken eventueel zou kwijt zijn of je bepaalde zaken opnieuw moet gaan installeren en organiseren :-).

Ik heb een 4s nu en heb ook tomtom en dat werkte meteen bij mij hier, zelfs als ik in mijn garga zit vind deze meteen en berekent deze meteen.
Wi-Fi signaal zou zeker niet zwakker mogen zijn ook.

Mss toch maar eens heel den boel omgooien en hopen het dan wel oke zal zijn.
nu al gaan spreken van een andere te gaan kopen is nog te vroeg, eerst genoeg testen en prusten en doen en je zal wel zien nadien :).

Wat ik mensen ook altijd aanraad, is altijd hun apps en muziek en foto's en dergelijke op een externe harde schijf te zetten, zo zijt ge zeker ge nikske kwijt bent en nadien terug kan op herinstalleren (al staan normaal gezien muziek en apps meende ik in de map van itunes op de pc, staat bij mij op de c-schijf bij muziek, dan doe je het via daar om de muziek terug in te plaatsen indien dat nodig zou zijn).


Hetgeen deze deed was de software eens opnieuw installeren enz...
Ik zou toch eerst alles proberen op gebied van herstellen en dergelijke tenzij hier iemand een beter idee heeft of dit probleem ook al heeft voorgehad?

tikra 29-10-11 12:50

heb al herstellen geprobeerd - geen success!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:40.