iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   iPhone 4S -> Wi-Fi probleem (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/103849-iphone-4s-wifi-probleem.html)

CLNstudios 08-11-11 09:34

iPhone 4S -> Wi-Fi probleem
 
Ik heb sinds gisteren mijn iPhone 4s ontvangen van apple.nl.
Nu merkte ik gisteren bij het opstarten al dat er een probleem was met de Wi-Fi, in het opstartmenu moet je je Wi-Fi netwerk selecteren en hij kon hem detecteren maar hij wilde niet naar de volgende stap gaan.
Dus heb ik het via een andere weg gedaan (weet niet meer exact welke) maar er was een knop daaronder om hem zonder ook op te starten.

Nu vindt hij zo om de 5 seconde mijn Wi-Fi netwerk als ik wat verder ben, maar als ik dicht bij mijn router zit geeft hij vol bereik..... maar hij wilt niet in de iTunes Store, niet in de App Store en wilt Apps niet verder downloaden.

Hoe zou dit komen? Kan ik dit 'herstellen' via iTunes of moet ik eens even boos naar Apple bellen?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 november 2011 om 09:39 ----------

Als ik naar mijn Wi-Fi instellingen ga draait die cirkel ook constant voor mijn geselecteerd netwerk

mtawolf 08-11-11 09:42

- Altijd checken of het ook aan de router ligt.
- Kan je wel met 3G de appstore inkomen?

CLNstudios 08-11-11 09:48

Ja want volgens mij is dat gisteren wel gebeurd dat ik apps gedownload heb via 3G want nu ik 'Mobiele data' heb uitgezet bij netwerk dan doet hij niets meer.
De iPad werkt perfect via dit netwerk en de rest van de computers ook.... :S

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 november 2011 om 10:30 ----------

Dataverkeer is dus niet mogelijk via Wi-Fi :S
Heb al op 'netwerk vergeten' gedrukt en opnieuw ingesteld en 'herstel netwerkinstellingen ook.
Maar ik heb dus mijn mobiele data via 3G uitgezet, en hij doet dus helemaal niet, terwijl ik wel vol bereik heb via Wi-Fi

ButcherJF 09-11-11 04:17

Heeft mogelijk te maken met interferentie van andere Wi-Finetwerken in de buurt. Stel in je router een vast kanaal in, welke niet of weing gebruikt wordt in de omgeving. Welk kanaal dat is kun je vinden met inSSIDer.

kal_el 09-11-11 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 733537)
Heeft mogelijk te maken met interferentie van andere Wi-Finetwerken in de buurt. Stel in je router een vast kanaal in, welke niet of weing gebruikt wordt in de omgeving. Welk kanaal dat is kun je vinden met inSSIDer.

Gewoon 1, 6 of 11 gebruiken. Minst inteferentie op.
Zelf raad ik 11 aan aangezien 1 en 6 meestal standaard in routers gebruikt worden en mensen dit zelden aanpassen.

Maar op kanaal 11 heb je tenmintse geen interferentie van kanaal 10, 12 en 13

lexvo 09-11-11 12:12

Het mooiste is als je zou kunnen vergelijken met een andere iPhone. Maar als je iPad goed werkt is het mogelijk toch een probleem van de iPhone. Ik heb iets dergelijks gehad met de iPhone van mijn vrouw: daar viel de Wi-Fi weg terwijl mijn eigen iPhone nog goed bereik had. Apple heeft het toestel van mijn vrouw toen omgeruild.

ButcherJF 09-11-11 12:27

Tja, dat zou je denken... Ik had hier een paar verschillende iDevices in gebruik waarvan ongeveer de helft geen problemen had en de andere helft wel. Sinds ik in de router het kanaal heb vastgezet (@ kal__el: inderdaad kanaal 11) werken ze allemaal foutloos.

Het hoeft dus geen hardwareprobleem te zijn. Of het dat is kun je testen door te kijken of er überhaupt Wi-Finetwerken worden getoond/gevonden en door te proberen verbinding te maken met een ander (openbaar) Wi-Finetwerk.

Shmet 05-12-11 22:07

Ik heb hetzelfde probleem ... Weet helemaal niet wat ik er allemaal moet invullen en op wat het moet staan. Mijn kanaal is ook 11. Kan iemand mij helpen?

Razahx 05-12-11 22:46

Ik heb precies hetzelfde probleem nu ongeveer 2 weken mijn nieuwe iphone 4s 64G zwart binnen en het begon al met synchroniseren via de cloud.
Iphone uiteindelijk gesyncd via Itunes aan de computer gehangen.
De nieuwe iphone werkt prima via 3g alleen via Wi-Fi gaat het na ong 5 minuten fout of hij zie t Wi-Fi helemaal niet (houdt wel het Wi-Fi tekentje in beeld)

Vanavond getest met mijn oude iphone 3gs 32G beide iphones helemaal leeg gegooid en beide via Icloud laten synchroniseren...
Mijn oude Iphone doet dit zonder problemen echter mijn nieuwe loopt na 2/3 minuten vast.

Is hier een oplossing voor of is dit linea recta terug naar apple?
Ik hoor het graag

broscy 11-12-11 01:34

Ik had dit probleem ook met mijn 4s.
Beetje zoeken op google en daar ben ik een, in mijn geval, oplossing tegen gekomen.

ga naar instellingen.
-Wi-Fi
-open je netwerk
-toets netwerk vergeten
-Wi-Fi uitzetten
-Wi-Fi aanzetten
-kies de optie "anders"
-voer daar handmatig je netwerknaam in en je wpa of wpa2 sleutel in.

Daarna bleef de verbinding. Dus dit heeft t voor mij opgelost..

Hopelijk heeft iemand iets hieraan.

Grtzz


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:05.