//

Wifi & ios 5

Wifi & ios 5 discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) alle iphones verliezen op het thuis netwerk het ip adres, origineel is het ip adres 192.168.1.XX na 1.5 dag krijgen we een ander ip adres ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-11-11, 11:36
knarf18 knarf18 is offline
• iOS 6.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Prinsenbeek
Berichten: 8
Standaard Wi-Fi & ios 5

alle iphones verliezen op het thuis netwerk het ip adres, origineel is het ip adres 192.168.1.XX na 1.5 dag krijgen we een ander ip adres 172.16.0.XX en werkt internet nog wel maar kan de Sonos + harde schijf niet benaderen. heb het probleem met de ipone 3G, 4 en 4S (allen Ios 5) mijn Ipad is nog heeft nog geen nieuwe IOS en die behoudt zijn IP adres wel. Ik heb nu een vast IP adres ingevoerd en het lijkt te werken. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-12-11, 15:57
Geert020 Geert020 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 3
Standaard

ONDERSTAANDE TEKST EVEN UITVOEREN EN HET HEEFT MIJ GEHOLPEN




ButcherJF
iPhone(club) Guru
» iPhone 4S 32GB (Zwart) [FW: 5.0.1] [Jailbreak: Nee]
» iPad 1 Wi-Fi +3G 64GB [FW: 5.0] [Jailbreak: Nee]
» Windows

Geregistreerd: 22 november 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.429


Heeft mogelijk te maken met interferentie van andere Wi-Finetwerken in de buurt. Stel in je router een vast kanaal in, welke niet of weing gebruikt wordt in de omgeving. Welk kanaal dat is kun je vinden met inSSIDer.
__________________
Wiki: Begrippen Wiki: Handleidingen
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=

#5
9 november 2011, 12:02
kal_el
» iPhone 4S 16GB (Zwart) [FW: 5.0] [Jailbreak: Ja]
» Ik heb geen iPad
» Windows

Geregistreerd: 9 oktober 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 457

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF
Heeft mogelijk te maken met interferentie van andere Wi-Finetwerken in de buurt. Stel in je router een vast kanaal in, welke niet of weing gebruikt wordt in de omgeving. Welk kanaal dat is kun je vinden met inSSIDer.
Gewoon 1, 6 of 11 gebruiken. Minst inteferentie op.
Zelf raad ik 11 aan aangezien 1 en 6 meestal standaard in routers gebruikt worden en mensen dit zelden aanpassen.

Maar op kanaal 11 heb je tenmintse geen interferentie van kanaal 10, 12 en 13
  #3  
Oud 06-12-11, 08:12
knarf18 knarf18 is offline
• iOS 6.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Prinsenbeek
Berichten: 8
Standaard

Bedankt voor je reactie, ik zie nog geen verbetering. volgens apple Helpdesk ligt het aan mijn moden. heb een nieuwe besteld, eens kijken of dat gaat helpen. mijn inziens is het gewoon een software prolbeem van mijn 4s, aangezien ik nog een Iphone 4 en 3g in huis heb die geen problemen geven.
  #4  
Oud 06-12-11, 08:21
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

172.16.0.XX is een private ip adres en kan alleen uitgegeven worden private netwerken.
Wanneer je een 172 adres hebt gekregen ben je dan nog steeds verbonden metje eigen Wi-Fi netwerk?
__________________
.
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
  #5  
Oud 06-12-11, 09:33
Geert020 Geert020 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knarf18 Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie, ik zie nog geen verbetering. volgens apple Helpdesk ligt het aan mijn moden. heb een nieuwe besteld, eens kijken of dat gaat helpen. mijn inziens is het gewoon een software prolbeem van mijn 4s, aangezien ik nog een Iphone 4 en 3g in huis heb die geen problemen geven.
Ik heb ook een iphone 4 , wat je ook kan doen is in je router je iphone een vast mac adres geven dit doet je onder het kopje "Wireless Access Control"

For a more secure Wireless network you can specify that only certain Wireless PCs can connect to the Access Point. Up to 32 MAC addresses can be added to the MAC Filtering Table. When enabled, all registered MAC addresses are controlled by the Access Rule.

Enable MAC Filtering ()

Access Rule for registered MAC address: Allow Deny (Allow)

MAC Filtering Table (up to 32 stations):

ID MAC Address
1 : : : : :
2 : : : : :
3 : : : : :
4 : : : : :
5 : : : : :
6 : : : : :
7 : : : : :
8 : : : : :


en dan een wireless mode op 802.11n zetten daarna channel kiezen die vrij is bij mij werkt 11 goed , zie onderstaand.

WLAN - Settings

You can change the following parameters of the wireless network.

SSID Broadcast ()
Wireless Mode (802.11n only)
Bandwidth (20MHz)
Channel (11)
Extension Channel
Protected Mode (OFF)
802.11e/WMM QoS (ON)


Heb echt nergens meer last van en ook mijn vrienden konden nu weer op mijn Wi-Fi. om de een of andere reden heeft volgens mij kpn, wat mijn provider is, dit veranderd. omdat het ook opeens gebeurde. alles wat Wi-Fi is van apple werkt het beste op het n systeem in router.

Succes.


PS. je mac adres van je iphone staat onder het kopje algemeen dan naar info en heet wi-fi adres het zijn 12 cijfers en letters.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 december 2011 om 09:43 ----------

Ik zie trouwens dat je meer Wi-Fi apparaten hebt dus ik zou dat mac adres van die andere apparaten ook vast zetten in je routeer dit kan automatisch als je alles even aanzet en dan op apply drukt in je router. nogmaals succes

Laatst gewijzigd door Geert020; 06-12-11 om 09:43.
  #6  
Oud 06-12-11, 13:57
knarf18 knarf18 is offline
• iOS 6.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Prinsenbeek
Berichten: 8
Standaard

Hi Jemmie, ik ben wel verbonden met de router maar kan niet internetten of mijn Sonos benaderen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 december 2011 om 13:59 ----------

Bedankt Geert, ik ga t vanvanond gelijk uitproberen. 1 vraag; zet ik in mijn Iphone dan een vast IP adres of automatisch? ik hoor graag,
Frank
Reageren

Labels
ios 5, ip adres, iphone 4s, Wi-Fi



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi & Jailbreaken lodevs Jailbreak 6 21-03-11 19:37
Apps & Wi-Fi?? jeremy14 Archief 6 05-06-08 17:12
Wi-Fi && jailbreakme.com Pega Unlock [archief] 5 16-12-07 16:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:08.