//

Ipad 2 maakt geen verbinding met Wi-Fi van Ziggo

Ipad 2 maakt geen verbinding met Wi-Fi van Ziggo discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Voor zover ik kan nagaan staat alles goed.Het rare is ook dat de ipad het in het begin wel een tijdje heeft gedaan en ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 01-12-11, 12:19
basvandepas basvandepas is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 8
Standaard

Voor zover ik kan nagaan staat alles goed.Het rare is ook dat de ipad het in het begin wel een tijdje heeft gedaan en ik sindsdien niets veranderd heb.
Beveiliging is wpa2. heb het ook al uitgeschakeld om te proberen, maar dat maakte niets uit.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 02-12-11, 09:16
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Gebruik je alleen maar je modem en router.
Hangt al je hardware aan de router of heb je nog ergens een switch er tussen zitten?
  #23  
Oud 02-12-11, 14:34
Chrispat Chrispat is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Locatie: Heerlen
Berichten: 2
Standaard

Je kan heel makkelijk zien of je Wi-Fi in de war is van de ipad: als je naar netwerken zoekt verschilt het aantal draadloze netwerken dan elke keer? Staat je eigen netwerk er soms wel en soms niet bij? Dit zou een teken kunnen zijn dat je Wi-Fi 'overstuur' is.
Mijn buurman heeft een airport express waar ik met mijn apple producten last van heb aangezien dit het strerkste signaal is (vind mijn macbook dan). Mijn sony vaio, mijn wii, mijn ps3 enz. hebben daar geen last van maar wel mijn macbook en onze iphone's.
Wat ook nog kan helpen trouwens is je router op een vaste 802.11 standaard te zetten. Zet hem eens vast op 802.11n.
  #24  
Oud 04-12-11, 00:23
ejv5 ejv5 is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 1
Smile Oplossing voor internet op IPAD2

Hierbij de oplossing voor internet met de ipad2 met netgear WGR 614 V6 van Ziggo. Ik had altijd al conectie met de Wi-Fi router maar geen internet access.

Log in op je router
Klik op advanced wireless settings
Klik op set up access list
Turn on access control
Voeg de naam van ipad 2 toe
en vul het macnummer in
En natuurlijk had ik dus ook het MAC adres van mijn iPad nodig – deze kun je vinden;
  • Instellingen
  • Algemeen
  • Info
  • Wi-Fi-adres = je MAC address
Deze moet je dan goed overnemen en in je filter zetten.

Apply en dan doet de ipad 2 het
  #25  
Oud 15-11-12, 23:27
Cyrill Cyrill is offline
• iOS 4.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 2
Standaard

Dan zul je waarschijnlijk je Ipad thuis moeten aanmelden op je router.
Dit doe je als volgt.
Nodig heb je het MAC adres van je Ipad/ipod.
Instellingen
Algemeen
Info
Wi-Fi-adres = je MAC address
Noteer dit.
Vervolgens log in op je router. dit is een voorbeeld voor een 300N sitecom router.
van ziggo.
http://192.168.0.1
username, gebruikernaam: admin
password, wachtwoord: draadloos
Deze vind je aan de onderkant van de router.
Noteer gelijk de WPA2 code. dit is het wachtwoord waarop je met de ipad inlogd.

lukt dit niet gebruik dan de google browser.
eenmaal in de router ga naar wireless settings--> ACL
Hier vul je het MAC adres in, De dubbele punten zijn niet nodig. en klik op add vervolgens op toepassen.
Als het goed is kun je nu inloggen met je ipad/ipod, het wachtwoord is de WAP2 code.
Mocht je nog een laptop of pc willen verbinden dan
vind je de MAC code door in een dos venster ipconfig/all te typen.
Fysiek adres is de MAC code.

Waar het omgaat is dat je router toegang geeft, dit doe je door de MAC code in te geven. Om verbinding te maken heb je het wachtwoord van de router nodig is de WAP2 code.

een fijne dag verder
Cyrill
  #26  
Oud 17-11-12, 00:12
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basvandepas Bekijk bericht
Voor zover ik kan nagaan staat alles goed.Het rare is ook dat de ipad het in het begin wel een tijdje heeft gedaan en ik sindsdien niets veranderd heb.
Beveiliging is wpa2. heb het ook al uitgeschakeld om te proberen, maar dat maakte niets uit.

Bekend euvel, zeker als het van te voren wel goed heeft gewerkt.
Spanningsstekker van adapter uit router/modem trekker.
1 min wachten. Insteken.
5 minuutjes wachten. Klaar.

Soms is het nodig om daarna ook je ipad/iphone uit te zetten met de slider. minuutje wachten en weer aanzetten. Klaar

Zo heb ik vandaag wel 6 klanten geholpen.



Een enkele keer kan het ook voorkomen, dat je in de instellen van de ipad/iphone bij het ziggo-netwerk op "Vergeet dit netwerk" moet tikken. Dan verwijderd de iphone/ipad de oude verbindingsgegevens en zoek het netwerk opnieuw. Wachtwoord opnieuw voeren. Klaar.
  #27  
Oud 22-02-14, 22:34
AldieHa AldieHa is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 2
Standaard Geen Ziggo Wi-Fi signaal op Ipad

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basvandepas Bekijk bericht
Mijn ipad 2 heeft problemen met Wi-Fi van ziggo. Eerst deed die het goed, maar sinds 2 weken krijgen we geen verbinding meer. Netwerk is wel te zien, maar na selecteren krijg ik de melding : geen verbinding met netwerk mogelijk. Alles geprobeerd, resetten ipad, modem etc. Bij helpdesken word ik niet verder geholpen. in de itunes zaak, kon er wel verbinding worden gemaakt met hun Wi-Fi, dus volgens hun ligt het aan het netwerk. Maar het netwerk doet het wel op de laptop, blackberries etc. Ziggo zegt dus dat het aan de ipad ligt.... Heb al nieuwe software 5.01 erop, hielp ook niet. Iemand enig idee??
Oeps wat herkenbaar. Ook ik heb enkele weken Ziggo, Ipad werkte eerst goed, maar na een paar dagen ging het 'hortend en stotend' en nu ook geen Wi-Fi signaal meer. wel op mijn Iphone, maar niet meer op mij Ipad. heb ook alles geprobeerd
  #28  
Oud 23-02-14, 09:19
AldieHa AldieHa is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 2
Standaard geen Wi-Fi op Ipad

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door basvandepas Bekijk bericht
Mijn ipad 2 heeft problemen met Wi-Fi van ziggo. Eerst deed die het goed, maar sinds 2 weken krijgen we geen verbinding meer. Netwerk is wel te zien, maar na selecteren krijg ik de melding : geen verbinding met netwerk mogelijk. Alles geprobeerd, resetten ipad, modem etc. Bij helpdesken word ik niet verder geholpen. in de itunes zaak, kon er wel verbinding worden gemaakt met hun Wi-Fi, dus volgens hun ligt het aan het netwerk. Maar het netwerk doet het wel op de laptop, blackberries etc. Ziggo zegt dus dat het aan de ipad ligt.... Heb al nieuwe software 5.01 erop, hielp ook niet. Iemand enig idee??
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n Bekijk bericht
Bekend euvel, zeker als het van te voren wel goed heeft gewerkt.
Spanningsstekker van adapter uit router/modem trekker.
1 min wachten. Insteken.
5 minuutjes wachten. Klaar.

Soms is het nodig om daarna ook je ipad/iphone uit te zetten met de slider. minuutje wachten en weer aanzetten. Klaar

Zo heb ik vandaag wel 6 klanten geholpen.



Een enkele keer kan het ook voorkomen, dat je in de instellen van de ipad/iphone bij het ziggo-netwerk op "Vergeet dit netwerk" moet tikken. Dan verwijderd de iphone/ipad de oude verbindingsgegevens en zoek het netwerk opnieuw. Wachtwoord opnieuw voeren. Klaar.

helaas, ik ben niet de 7-de. het lukt niet bij mij.....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone maakt geen verbinding met pc jaccovanderkamp iPhone algemeen 2 31-07-11 17:10
Windows: Itunes maakt geen verbinding met Iphone yuri0172 iTunes 19 11-01-11 23:36
iPhone maakt geen automatische verbinding met wi-fi Wi-Fi Brumemail Wi-Fi 0 19-09-10 15:45
Iphone maakt geen verbinding met internet jeroeny40 iPhone algemeen 2 30-03-10 00:28
iPhone 3gs maakt geen verbinding met itunes Davidzoon iTunes 5 18-07-09 14:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:53.