//

Ipad 2 maakt geen verbinding met Wi-Fi van Ziggo

Ipad 2 maakt geen verbinding met Wi-Fi van Ziggo discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn ipad 2 heeft problemen met wifi van ziggo. Eerst deed die het goed, maar sinds 2 weken krijgen we geen verbinding meer. Netwerk is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-11-11, 12:48
basvandepas basvandepas is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 8
Standaard Ipad 2 maakt geen verbinding met Wi-Fi van Ziggo

Mijn ipad 2 heeft problemen met Wi-Fi van ziggo. Eerst deed die het goed, maar sinds 2 weken krijgen we geen verbinding meer. Netwerk is wel te zien, maar na selecteren krijg ik de melding : geen verbinding met netwerk mogelijk. Alles geprobeerd, resetten ipad, modem etc. Bij helpdesken word ik niet verder geholpen. in de itunes zaak, kon er wel verbinding worden gemaakt met hun Wi-Fi, dus volgens hun ligt het aan het netwerk. Maar het netwerk doet het wel op de laptop, blackberries etc. Ziggo zegt dus dat het aan de ipad ligt.... Heb al nieuwe software 5.01 erop, hielp ook niet. Iemand enig idee??
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-11-11, 13:35
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Heb je al eens op vergeet netwerk gedrukt, op de iPad, en daarna opnieuw verbinding geprobeerd te maken na invoeren van het wachtwoord? Je vindt dit onder Instellingen -> Wi-Fi -> Blauwe pijltje aan de rechterkant van de naam van jouw Wi-Fi netwerk.

Of onder bovengenoemd menu op vernieuw lease gedrukt?
  #3  
Oud 28-11-11, 13:55
basvandepas basvandepas is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 8
Standaard

Ja, netwerk vergeten heb ik geprobeerd. Lease vernieuwen zie ik niet als optie staan onder dit menu. Had ik al over gelezen, maar kan ik dus niet vinden.
Ook als dingen als DNS aangepast en weer terug gezet. Mag allemaal niet baten. Krijg de indruk dat dit soort problemen vaker optreden, maar dat een structurele oplossing nog niet gevonden is.
  #4  
Oud 28-11-11, 15:13
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Op de iPhone kan je ook netwerkinstellingen opnieuw instellen, wellicht kan dit op de iPad ook? Ik heb zelf geen iPad dus weet het niet zeker, anders kan je dat eens proberen.

Op de iPhone staat het onder Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> Herstel netwerkinstellingen.
  #5  
Oud 28-11-11, 21:48
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Zie de discussie hier op het forum:
http://forum.iculture.nl/f90/ipad/f9...-internet.html

Fout lag bij provider.
  #6  
Oud 28-11-11, 23:17
bmen bmen is offline
 
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 1
Stuur een bericht via Yahoo naar bmen
Standaard

Heb precies hetzelfde probleem met Wi-fi KPN router. Wi-Fi van smartphone pikt ie wel op.
  #7  
Oud 29-11-11, 09:30
basvandepas basvandepas is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 8
Standaard

Ziggo blijft ontkennen dat het aan hun software/ modem ligt. Hun sevice laat duidelijk te wensen over, want ze kunnen mij ook niet goed uitleggen hoe de instellingen moeten staan en wat ik eventueel moet nakijken. Balen dus en nog steeds geen werkende ipad.
  #8  
Oud 29-11-11, 11:31
Chrispat Chrispat is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Locatie: Heerlen
Berichten: 2
Standaard

Ik heb een soort gelijk probleem gehad met mijn macbookpro van 2011. Het probleem in de nieuwe apple producten blijkt te zijn dat de Wi-Fi erg gevoelig is. Als er niet veel netwerken in de lucht hangen blijkt het geen probleem te zijn maar zo snel als er meerdere netwerken met dezelfde soort beveiliging en kanaal aanwezig zijn kun je problemen krijgen.
Je kan proberen om te kijken op welke kanalen de overige netwerken staan. Probeer daar eens zo veel mogelijk uit de buurt te blijven met je eigen kanaal (kanalen overlappen nogal kwa frequentie). Wat ook helpt is de beveiling van je netwerk aan te passen. Als alle netwerken bijvoorbeeld WPA2 beveilingen hebben verander het dan eens (voor te testen) naar web. Waarschijnlijk zijn je internet problemen dan opgelost (heb je wel weer een beveiligingsprobleem).
  #9  
Oud 29-11-11, 15:15
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Bovenstaande is inderdaad nog wel een goede optie. Heel veel routers staan standaard ingesteld op kanaal 1 of 11. Vaak is juist een kanaal ertussenin gunstiger, zoals 6. Dit zijn ook de drie kanalen die geen overlap hebben. Zie ook: List of WLAN channels - Wikipedia, the free encyclopedia. Zelf heb ik op een gegeven moment voor kanaal 4 gekozen, na een scan van de Wi-Fi netwerken rondom mijn huis.
  #10  
Oud 29-11-11, 15:58
basvandepas basvandepas is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 8
Standaard

Met een heel handig tooltje inSSIDer 2.0 kan je zien welke kanalen er hangen in de buurt. En idd onze buren zitten op hetzelfde kanaal (6). Die van ons zou op 6 en 2 moeten zenden, maar wellicht zit daar het probleem. Het lukt me alleen niet om het kanaal aan te passen. Daarvoor moet ik inloggen op de router van netgear, maar hij geeft aan dat het wachtwoord onjuist is. Terwijl ik de gegevens gebruik die in de handleiding van ziggo staan voor inloggen op de router.
  #11  
Oud 29-11-11, 19:27
basvandepas basvandepas is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 8
Standaard

Het inloggen op de netgear router is uiteindelijk gelukt. Bleek dat het wachtwoord in de beschrijving gewoon onjuist was en daarnaast bleek het ip adres in de handleiding van de modem te zijn en niet van de router, lang leve ziggo.
Anyway ik kan dus in de router instellingen, maar zie nergens de mogelijkheid om het kanaal aan te passen. Het is een netgear wireless N-gigabyte router model WNR3500v2. Suggesties zijn welkom.
  #12  
Oud 29-11-11, 20:04
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Bij "draadloze instellingen" (linker kolom bij mij) staat waarschijnlijk "automatisch" ingesteld. Je kunt dat veranderen door dat venster open te klikken.
  #13  
Oud 30-11-11, 17:10
basvandepas basvandepas is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 8
Standaard

Kanaal aangepast, maar mocht niet baten. Ook wachtwoord er tijdelijk afgehaald om te proberen, maar lukt ook niet. Gek allemaal hoor. Morgen ziggo maar weer bellen en anders maar de ipad wegbrengen.
  #14  
Oud 30-11-11, 23:34
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Maar als de iPad het wel elders doet, je zegt zelf in de iTuneszaak, dan is de iPad toch ok ?
Kun je je router updaten ?
  #15  
Oud 01-12-11, 06:46
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Maar het modem is van ziggo, maar heb je de router ook van ziggo?
Mogelijk kun je de router eens terug zetten naar de fabrieks instellingen?
  #16  
Oud 01-12-11, 08:16
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Heb je wel eens je modem en je router even 15 min spanningsvrij gemaakt?
(Stekker eruit, dus niet alleen aan-uitschakelaar omzetten)
Na het veranderen van routerinstellingen is een reboot niet genoeg.
Zeker bij Ziggo!
Het komt heel vaak voor dat het geheugen in je modem en/of router nog oude (en dus foute) gegevens bevat waardoor de verbinding niet loopt zoals t hoort.
  #17  
Oud 01-12-11, 08:38
robijnv robijnv is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 298
Standaard

Het enige wat bij mij werkte was de router functie in de modem uit laten schakelen door ziggo en mijn oude routertje weer aansluiten.
Had naast problemen met mijn iPad ook last van een PS3 en een MacBook die elke 20 minuten een seconde uit het netwerk werd gedonderd oom weer gewoon verbinding te maken. En ziggo maar volhouden dat hun modem/router geen problemen oplevert..
  #18  
Oud 01-12-11, 08:58
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Wat voor type beveiliging is ingesteld?

Apple heeft een KB artikel met aangeraden instellingen voor een Wi-Fi netwerk. iOS: Recommended settings for Wi-Fi routers and access points
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #19  
Oud 01-12-11, 10:03
basvandepas basvandepas is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 8
Standaard

Zowel router als modem zijn van ziggo. Heb wat zitten proberen met de instellingen aanpassen zoals in dat artikel, maar is lastig als je niet precies weet wat waarvoor staat. Straks nog even alles 15 min uitschakelen en wellicht is er dan verbetering.
  #20  
Oud 01-12-11, 10:06
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Alles is uitgelegd in dat artikel. Zelfs in het nederlands als dat makkelijker is: iOS: aanbevolen instellingen voor Wi-Fi-routers en -toegangspunten
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone maakt geen verbinding met pc jaccovanderkamp iPhone algemeen 2 31-07-11 17:10
Windows: Itunes maakt geen verbinding met Iphone yuri0172 iTunes 19 11-01-11 23:36
iPhone maakt geen automatische verbinding met wi-fi Wi-Fi Brumemail Wi-Fi 0 19-09-10 15:45
Iphone maakt geen verbinding met internet jeroeny40 iPhone algemeen 2 30-03-10 00:28
iPhone 3gs maakt geen verbinding met itunes Davidzoon iTunes 5 18-07-09 14:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:49.