iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Probleem met mobiel internet 3gs (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/105993-probleem-mobiel-internet-3gs.html)

indodragon 30-11-11 18:17

Probleem met mobiel internet 3gs
 
Hallo allemaal,

Straight to the point:
Ik heb een probleem met mijn mobiel internet (van youfone op KPN server) op mijn 3GS iOS 4.2.1 baseband 06.15.00 (iPad baseband).

ik had 2 dagen internet, en opeens werkte hij niet meer. Er werd mij verteld dat de apn van mijn iPhone niet goed was, en dat ik die moest veranderen. Maar volgens mij had het mobiel internet het dan al meteen niet moeten doen.
Dus kijken hoe ik moet veranderen. kan dat dus alleen door aangegeven update die je bij instellingen hoort op te poppen, niet dus.
ik kan mijn iphone niet updaten naar de iOS 5, want ik heb iPad baseband en zal dan niet meer kunnen bellen na de update.

Ik vroeg me af of iemand enig idee heeft wat ik moet doen?

indodragon 01-12-11 08:46

laat maar, ik heb hem gefixed.

hoe laat ik mijn mobiel internet weer werken:

1. als mobiel internet het niet doet. probeer de simkaart dan eerst eruit en dan weer erin te stoppen (dit heb ik gedaan), want de simkaart kan ge disconnect raken. en dan doet bellen het wel maar mobiel internet niet.

2. is dit niet het geval; probeer dan de simkaart in een andere telefoon.

3. doet hij het dan nog steeds niet, is er iets mis met de simkaart of de apn instellingen. zorg dat de apn instellingen juist is.
(hiervoor heb je iOS 4.2 of hoger nodig). ga naar in de idevice naar instellingen>algemeen>netwerk> stel de apn in met de gegevens van je provider (meestal te vinden op hun site).

4. dan nog niet? ga dan naar je provinder en vraag om hulp/advies en eventueel om een nieuwe simkaart.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:15.