//

Raar Wifi probleem!

Raar Wifi probleem! discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Lieve lieve mensen, ik heb echt een heeeel raar probleem, in ieder geval, voor mijn kennis... een heeeel raar probleem. Ik heb namelijk gister een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-12-11, 21:03
ignacion ignacion is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Boskoop
Berichten: 4
Standaard Raar Wi-Fi probleem!

Lieve lieve mensen,

ik heb echt een heeeel raar probleem, in ieder geval, voor mijn kennis... een heeeel raar probleem. Ik heb namelijk gister een nieuwe modem gekregen van Ziggo, vandaag even mijn oude eruit en nieuwe erin... deed het niet, Ziggo gebeld, die vertelden mij dat er terug wordt gebeld, omdat ze het ook niet wisten.

Prima, oude modem er weer in.... Probleem: Doet het wel op de Mac, maar Wi-Fi op mijn ipad en iphone doen het niet meer (maar geeft wel het symbooltje als zijnde verbonden).... Ik alles gecheckt, kom ik er achter dat het IP-adres op de ipad en iphone afwijken van het ip-adres welke op mijn Mac te zien is.... huh? Dus ik op de iPhone Wi-Fi vergeten, vernieuw lease...alles geprobeerd.... modem aan en uit... tot slot op de Mac het netwerk verwijdert, daarna DNS ingetikt op de iPhone zoals hij ook op de Mac stond.... daarna modem weer aan en uit... en toen deed hij het wel op de iPhone, maar niet meer op de Mac... daar gaf hij weer het "oude" ip adres... waar de iphone en de ipad het dus niet op deden. En op de iphone stond ineens wel het ip adres waar de mac het daarvoor nog op deed.... (ben ik nog te volgen?) Dussss.... het lijkt wel alsof maar 1 apparaat tegelijk op de Wi-Fi kan en dat de modem dan een ip adres doorgeeft aan de andere apparaten die dus niet blijkt te werken.

Weet iemand hoe dit kan? Of heeft iemand ooit hetzelfde probleem gehad?

Alvast bedankt!!

Michel

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 december 2011 om 21:25 ----------

Niemand antwoord?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-12-11, 23:57
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Ga naar het punt waar je e Wi-Fi aanzet en zet die aan.
Toets nu op het blauwe pijltje achter je eigen account.
Toets nu op Statisch en vul daar alle juiste gegevens in, waarschijnlijk krijg je nu wel verbinding.
  #3  
Oud 05-12-11, 00:37
ignacion ignacion is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Boskoop
Berichten: 4
Standaard

Bedankt. Heb enkel het probleem al opgelost. Echt zo dom, ik zei vanmiddag nog tegen die knakker van Ziggo:" moet ik de modem niet eerst even bedraad activeren ipv wireless." zegt hij: "neeee, dat heeft er niks mee te maken..." maar je raadt het al...jawel, eerst bedraad... Daarna deed de nieuwe modem het perfect!! Zelfs nieuwsgroepen twee maal zo snel als voorheen: 4,7 mb/s en snelheid test: 40mb/s over Wi-Fi! En iPad en iPhone vele malen sneller internetten... Hoereee!! Bedankt voor je antwoord
  #4  
Oud 05-12-11, 13:29
dicbro dicbro is offline
• iOS 9.1
• 9.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 141
Standaard

Fijn dat het opgelost is! Mosterd na de maaltijd: ik ben het met de klantenservice eens dat bedraad of niet er in principe niets mee te maken moet hebben. Maar goed maakt niet uit, het werkt...
  #5  
Oud 05-12-11, 15:47
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Als je een nieuwe modem hebt gekregen, dan heb ik nog niet anders mee gemaakt dat je die bedraad moet activeren. Is je PC / iMac geactiveerd aan die modem, dan kan je de verdere handelingen allemaal onbedraad uitvoeren. Dit is om veiligheids overwegingen, zodat derden niet zomaar onbedraad toegang kunnen ktijgen tot jou modem.
  #6  
Oud 05-12-11, 15:53
dicbro dicbro is offline
• iOS 9.1
• 9.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 141
Standaard

Grappig, mijn ervaringen zijn exact omgekeerd. Heb al meerdere modems gehad en nooit iets met bekabeling moeten doen (gelukkig niet want pc is nogal ver verwijderd van de modem). Zo zie je maar dat er meerdere wegen naar Rome leiden.
  #7  
Oud 05-12-11, 19:00
vicnic vicnic is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 11
Standaard

ook zo'n soortgelijk probleem gehad, toen kon de internetaanbieder het gelukkig snel oplossen.
  #8  
Oud 07-12-11, 01:09
jkz jkz is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 1
Standaard

Zit ook met dit probleem, ziggo kan niets doen. Wat is de oplossing om Wi-Fi werkend te krijgen iPhone 4s met de Cisco 3925 van ziggo.
Ik heb ook alles al geprobeerd maar niets helpt...
  #9  
Oud 07-12-11, 18:44
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jkz Bekijk bericht
Ik heb ook alles al geprobeerd maar niets helpt...
Wat is alles, vertel maar eens wat je gedaan hebt, dan kunnen we mee gaan denken!!!
Reageren

Labels
Wi-Fi probleem



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Linksys - Wi-Fi - zeer raar probleem. Thieutje Wi-Fi 26 04-12-10 13:45
Wi-Fi doet raar joranvdl Wi-Fi 0 23-06-10 20:41
Wi-Fi problemen (echt raar) lerak Wi-Fi 0 21-06-10 15:32
Raar probleem ipodtouch Archief 3 25-10-09 11:08
iPhone raar Wi-Fi " probleem " Destiny Wi-Fi 2 21-11-07 21:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:17.