//

Iphone 3G Wifi foutmelding

Iphone 3G Wifi foutmelding discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik heb mij op dit forum aangemeld omdat ik toch met een probleem zit met mijn Iphone 3G. De Iphone 3G heb ik 22 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-01-12, 23:25
SSamantha SSamantha is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Kerkrade
Berichten: 7
Standaard Iphone 3G Wi-Fi foutmelding

Hoi,

Ik heb mij op dit forum aangemeld omdat ik toch met een probleem zit met mijn Iphone 3G.
De Iphone 3G heb ik 22 December 2de hands overgenomen van iemand die er 1,5 jaar lang een abbonement op had lopen + Wi-Fi abbonement.
Wat blijkt nu dat de oude eigenaar nooit internet via een router heeft gekregen. Voorheen had ik een Blackberry maar wilde toch eens wat anders.
Omdat ik niet wil dat ik slechte ervaringen met Apple krijg wil ik toch jullie advies wat ik kan doen.

Ik krijg soms wel mijn Router te zien maar dat was het ook, ik zie niet meer netwerken terwijl als ik mijn laptop op Wi-Fi zet zie ik minimaal 8 netwerken en via mijn oude blackberry zie ik ook minstens 5 netwerken. Als ik op mijn netwerk klik en vervolgens wachtwoord intyp komt dit er te staan: 'Kan geen verbinding gemaakt wordt met netwerk Thomson' en als ik met een open netwerk handmatig invoer dan krijg ik hetzelfde te zien.


Ik heb het volgende al gedaan:
  • Iphone hersteld, opnieuw opgestart, dit leverde geen resultaat
  • Iphone volledig opnieuw gedownload zodat alles eraf was, geen resultaat
  • Iphone op fabrieksinstellingen gezet, geen resultaat
Ik ben ten einde raad. Ik weet niet wat ik nu nog kan doen om internet te krijgen.

Wie kan me helpen?

EDIT: Oja, ik heb de provider LycaMobile.

Laatst gewijzigd door SSamantha; 15-01-12 om 23:41.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-01-12, 16:56
SSamantha SSamantha is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Kerkrade
Berichten: 7
Standaard

Niemand die mij kan/wil helpen? ik vindt dit echt ...
  #3  
Oud 17-01-12, 17:05
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Dit is een lastig probleem. Het lijkt erop dat het probleem in de router zit. De iPhone heb je immers terug gezet naar de fabrieksinstellingen.

Heeft je router misschien een filter aanstaan (MAC adres filtering)?
Voer je het wachtwoord correct in?
Kun je wel verbinding krijgen met een beveiligd netwerk van iemand anders?
Is de signaalsterkte van de router wel voldoende?
Het SSID is Thompson? Dat mag geen probleem zijn. Soms heeft een iPhone moeite met SSID's waar een spatie in zit.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #4  
Oud 17-01-12, 17:06
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Begrijp ik het goed dat het Wi-Fi deel van de iPhone al stuk was voor je hem kocht?

Hoe moeten wij dat hier dan voor je oplossen?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #5  
Oud 17-01-12, 17:10
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Dat zou ook kunnen.. Het is een beetje een vaag verhaal.
  #6  
Oud 17-01-12, 17:14
SSamantha SSamantha is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Kerkrade
Berichten: 7
Standaard

Die persoon waarvan ik hem heb heeft nog nooit Wi-Fi gebruikt via een router alleen via het internet abbonement dus internet zou het gewoon moeten doen neem ik aan?
Mac filtering? hoe zet ik deze uit als deze uit zou staan? en hoe kom ik in de router? (mijn oom doet dit normaal)

Het wachtwoord doe ik goed intypen. Hij vindt maar 1 netwerk en dat is die van thomson, maar dit komt ook niet veel voor.

Xlll, ik vraag alleen hulp hoor ik dacht dat daar dit forum voor was? aangezien ik enorme leek ben op het gebied van iphone.

Wouter, waarom vaag verhaal? ik leg toch alles goed uit?
  #7  
Oud 17-01-12, 17:23
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Sorry, maar zoals Wouter al aangaf ben je wat onduidelijk in je eerste post in dit topic.

Wat bedoel je met open netwerk? Onbeveiligd privé-netwerk? Of openbare hotspot?
  #8  
Oud 17-01-12, 18:19
SSamantha SSamantha is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Kerkrade
Berichten: 7
Standaard

Ja met open netwerk bedoel ik een onbeveiligde prive netwerk.
  #9  
Oud 17-01-12, 18:27
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Kun je het eens bij een openbare hotspot proberen?

(bv. bij een NS station of een McDonalds)
  #10  
Oud 19-01-12, 20:32
carbonara carbonara is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 1
Standaard

Is een recent veel voorkomend probleem..
Je moet in je router ff je MAC adres toevoegen en filtering kan verder gewoon uit blijven.
Waarschijnlijk heeft een ander apparaat je MAC adres ingepikt (bij mij was dit mn a/v versterker).
info-algemeen --> wi-fi adres

ken nie missen zeg ik je!
  #11  
Oud 23-01-12, 00:24
SSamantha SSamantha is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Kerkrade
Berichten: 7
Standaard

Mischien ben ik nu wel heel dom bezig maar hoe kom ik in mijn router en hoe kan ik mijn mac adres invullen?
Er staat idd een Wi-Fi adres bij met veel cijfers/letters en tekens.
  #12  
Oud 23-01-12, 00:25
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Dat verschilt per router en zul je in de handleiding moeten opzoeken.

(je moet met je browser naar een lokaal adres surfen; dat adres verschilt per merk/type).
  #13  
Oud 23-01-12, 00:53
SSamantha SSamantha is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Kerkrade
Berichten: 7
Standaard

Ik en nu in mijn router had het gelukkig gevonden, maar ik heb een thomson en heb alles al aangeklikt maar vindt niks waar ik mac adres kan toevoegen.
  #14  
Oud 23-01-12, 11:13
iPimp iPimp is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 80
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carbonara Bekijk bericht
Is een recent veel voorkomend probleem..
Je moet in je router ff je MAC adres toevoegen en filtering kan verder gewoon uit blijven.
Waarschijnlijk heeft een ander apparaat je MAC adres ingepikt (bij mij was dit mn a/v versterker).
info-algemeen --> wi-fi adres

ken nie missen zeg ik je!
Misschien heb je gelijk, ik weet het niet, wat betreft je oplossing dan.. Maar ik weet wel dat een ander apparaat niet in staat is je MAC adres in te pikken zoals jij het noemt. Het MAC adres is namelijk een UNIEK adres dat per netwerkapparaat verschilt en welke over het algemeen hard-coded in de chip van het apparaat staat. Alleen met hele speciale tools kun je dit adres veranderen (op hele speciale apparaten.. sowieso niet op je versterker... ) Waarschijnlijk interfereerde hier dan iets anders..

(voor meer info over een mac-adres: MAC-adres - Wikipedia)

Overigens is het via bepaalde apps wel mogelijk het MAC adres van de iphone te veranderen. In een heel extreem geval zou dit het geval kunnen zijn geweest bij jou iPhone. Overigens verklaard dit nog niet waarom de telefoon minder Wi-Fi apparaten vind o.i.d. Ik moet me heel hard vergissen, of de bovenstaande reactie is niet correct... Overigens heeft de probleem beschrijving van hierboven (a/v versterker met het zelfde MAC adress(??) blokkeert internet toegang van de iPhone op dezelfde router) niks te maken met de oplossing (nl. het toevoegen van een waarde in het macadress filter register van de router) Het enige wat je hiermee bereikt is het altijd toestaan van dit bepaalde MAC adres op de router.

Mocht het zo zijn dat de router niet zomaar elk MAC adres toelaat in het netwerk, dan kan dit overigens wel de oplossing zijn.. maar dit heeft nogmaals niks te maken met een apparaat dat hetzelfde MAC adres heeft.


Verder denk ik zelf dat óf het bereik van jou iPhone gewoon ondermaats is (bv door een slecht aangesloten antenne o.i.d.), of de Wi-Fi hardware van je iPhone gewoon kapot is. Als je met je eerste post bedoelde dat de vorige eigenaar van je iPhone ook nooit Wi-Fi heeft KUNNEN gebruiken, dan zou dit goed mogelijk kunnen zijn. Dit zou betekenen dat je dit niet zelf kunt maken en de telefoon (eigenlijk al veel eerder) terug had moeten worden gestuurd.


just my noble opinion..



edit:


Om overigens nog wat extra informatie te geven. Als je niet weet waar je mee bezig bent is het niet zo verstandig om in je router zomaar alles "aan te vinken". Zoals ik al aangaf ben ik er nog niet van overtuigd dat dit ook daadwerkelijk het probleem is. Mocht het toch zo zijn, wil ik je wel uitleg geven over waar je naar moet zoeken (maar dit verschilt inderdaad, zoals al aangegeven, per merk/type router);

1. je routers ip adres achterhalen
Je router is vaak de standaard gateway van je pc.
Voor windows:
start -> uitvoeren (of in het zoekveld van win7 / vista): typ CMD. Je komt nu in het DOS venster.
Hier typ je ipconfig.
Zoek naar je lokale internet verbinding (of wanneer je via Wi-Fi met bv je laptop bent verbonden naar de Wi-Fi router)
Hierbij staan verschillende waarde. 1 daarvan is de "standaard gateway"
Hierachter staat een lokaal ip adres, vaak in de vorm "192.168.1.1"

2. voer dit ip adres direct in in je brouwser (bv ie9/firefox/chrome)
voer dus in: 192.168.1.1 en niet www.192.168.1.1!

3. inloggen in je router
Als je het goede ip adres gebuikt zul je moeten inloggen in je router. De standaard inlog gegevens zijn VAAK
gebruikersnaam: admin
wachtwoord: admin
overigens kan dit verschillen....

4. zoek naar MAC adres filtering
(engelse uitleg naar hoe je dit moet vinden in een wrt54g, mijn eigen router; http://en.tekstenuitleg.net/articles...filtering.html) zoek desnoods even op google naar je router en mac address filtering

5. zoek het MAC adres van je iPhone (onder instellingen -> algemeen -> info; kijk naar het wi-fi adres)

6. voer dit in in het daarvoor bestemde veld (schakel zonodig eerst macadress filtering in)

7. druk op save (meest waarschijnlijke bij routers dezer dagen)

8. probeer nogmaals om internet verbinding met je telefoon te verkrijgen. Mocht dit niet lukken, en was mac adress filtering op je router uitgeschakeld, schakel dit dan ook weer uit. Dit heeft dan namelijk niks te maken met het probleem dat jij hebt...

Laatst gewijzigd door iPimp; 23-01-12 om 11:24.
Reageren

Labels
foutmelding, internet, iphone, Wi-Fi



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone 4 foutmelding na herstel -1. wesley158 iPhone algemeen 1 18-01-12 11:16
Mac OS X: Foutmelding na synchroniseren iPhone iFrederik iTunes 4 01-07-10 11:01
Iphone 2G: Foutmelding 23 Bazel Archief 1 21-12-09 16:29
iPhone: foutmelding iPhone Alfaten Jailbreak 1 21-08-09 22:51
Foutmelding Iphone rjmeijer1973 Archief 3 02-11-08 12:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:56.