//

3GS probleem WiFi + GPS

3GS probleem WiFi + GPS discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb sinds lange tijd problemen met mijn WiFi en GPS op mijn 3GS. Er zijn meerdere mensen die dit probleem hebben, maar nergens een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-01-12, 21:37
Tomtje Tomtje is offline
 
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Mol, Noord België
Berichten: 113
Standaard 3GS probleem Wi-Fi + GPS

Ik heb sinds lange tijd problemen met mijn Wi-Fi en GPS op mijn 3GS.

Er zijn meerdere mensen die dit probleem hebben, maar nergens een antwoord/oplossing.

Is het mogelijk de antenne te vervangen? Bij de 3G kan je dat onderdeel kopen, maar voor de 3GS vind ik het niet terug?

Ik werk op iOS 5.0.1, baseband is: 05.16.05

Groetjes
Tom
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-01-12, 11:33
iPimp iPimp is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 80
Standaard

Citaat:
Er zijn meerdere mensen die dit probleem hebben, maar nergens een antwoord/oplossing.
Wat is exact je probleem? Heb je geen ontvangst? Of valt de verbinding vaak weg?
Klinkt wel alsof de gps/Wi-Fi chip de weg kwijt is.. of dit aan de antenne ligt weet ik niet. Al lijkt het mij sterk (correct me if i'm wrong) dat een stuk doorgeef metaal defect raakt...
  #3  
Oud 23-01-12, 15:59
Tomtje Tomtje is offline
 
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Mol, Noord België
Berichten: 113
Standaard

Mijn exacte probleem:

Heel af en toe heb ik Wi-Fi ontvangst. Het kan zijn dat ik naast de router sta en niks heb, of er 50m vanaf ben en wel ontvangst heb.

De GPS werkt ook heel af en toe. Voor TomTom is de ontvangst nooit voldoende. Bij de kaarten-app heb ik soms wel een goede GPS locatie.

Het lijkt idd alsof er ergens iets slecht contact geeft, en af en toe dat wel goed doet. Vandaar mijn vraag of de antenne te vervangen is, of waar de antenne juist zit in de iphone 3GS.
  #4  
Oud 25-01-12, 16:53
Tomtje Tomtje is offline
 
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Mol, Noord België
Berichten: 113
Standaard

niemand die wat weet?
  #5  
Oud 27-01-12, 14:41
iPimp iPimp is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 80
Standaard

Ik weet niet waar je antenne zit in de iPhone 3GS, maar ik ken wel een leuke site voor dit soort dingetjes: Installing iPhone 3GS GPS Antenna - iFixit

Bovengenoemd is een stap-voor-stap uitleg hoe de GPS antenne moet worden vervangen, het geeft iig een beeld. Hiermee bedoel ik niet dat wanneer je geen elektronische voorkennis hebt je zomaar je eigen iPhone moet openslopen

Ik denk inderdaad dat je antenne niet goed (meer) is aangesloten op de chip, misschien een spoortje of draadje welke geen goed contact meer maakt...
  #6  
Oud 04-03-12, 11:55
sunsear sunsear is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 1
Standaard Nog iets te melden?

Sinds 2 weken doet mijn GPS het niet meer en mijn Wi-Fi af en toe. Ik dacht dat het aan het gebruik van de iPhone in de kou lag, maar ik sprak gisteren een vriend van me die ook een 3GS heeft, die precies hetzelfde heeft. Nou lees ik van Tomtje weer precies hetzelfde.

Heb je nog voortgang weten te boeken Tomtje? Iemand anders iets te melden hierover?

Heb ook bij iFixit zitten zoeken en de 3GS heeft de GPS en Wi-Fi chips wel op dezelfde antenne zitten. Het zou theoretisch die antenne kunnen zijn. De GSM en 3G ontvangst is bij mij (en ook bij die vriend van me) nog goed namelijk.Vind het alleen zo verrekte toevallig...
  #7  
Oud 04-03-12, 22:34
Tomtje Tomtje is offline
 
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Mol, Noord België
Berichten: 113
Standaard

Ik heb mijn gehele iphone uit elkaar gehaald en weer in elkaar om te kijken of er ergens mss wat los zat. Ik heb nog steeds geen verbetering.
Tja, ik ga geen nieuwe antenne aankopen. Deze plaatsen lijkt niet zo simpel... Maar die antenne is idd dezelfde voor GPS en Wi-Fi... Dus die zal wel stuk zijn dan
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3GS Wi-Fi + Bereik Probleem. Le0nard Wi-Fi 3 25-05-11 08:16
Probleem 3GS na jailbreak naar 4.2.1, baseband 06.15.00! Geen GPS + batt snel leeg! RPieter Jailbreak 1 22-03-11 09:12
3GS ineens slechtere Wi-Fi en geen GPS coelho Wi-Fi 5 04-03-11 16:34
Gloednieuwe iPhone 3Gs na service inruil bevat GPS probleem. savalie iPhone algemeen 8 10-11-10 11:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:18.