iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Iphone 3G Wi-Fi Baseband Probleem (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/112978-iphone-3g-wi-fi-baseband-probleem.html)

imparat0r 27-02-12 01:47

Iphone 3G Wi-Fi Baseband Probleem
 
Beste mensen,

Laatst heb ik mijn iphone 3g 8gb gejailbreaked met de ipad baseband 6.15. Ik had eerst 4.2.1 met de ipad baseband en toen kon ik de Wi-Fi gewoon gebruiken, maar door een beetje gedoe heb ik weer een andere firmware. Ik heb nu firmware 4.1 erop met de ipad baseband 6.15. Nu kan ik helaas geen Wi-Fi gebruiken. Ik denkt dat het komt doordat ik de ipad baseband heb. Als ik naar mijn Wi-Fi toe ga vind hij de netwerken wel maar ik kan mijn iphone er niet meer verbinden. Dan staat er zoiets als failed to connect etc.

Wie kan me helpen???

Razors 27-02-12 09:52

Voor alle duidelijkheid de Wi-Fi knop zelf is niet grijs? (Zie "Greyed Wi-Fi problem")
Indien dit niet het geval is kan je proberen bij algemene instellingen het netwerk te herstellen. Niet van toepassing hier dus, zal het laten staan voor andere die een gelijkaardig probleem hebben waar dit wel het geval is.

Mijn iPhone heeft dat probleem van tijd tot tijd wel is, de oplossing hierboven werd vaak voorgesteld maar wat ik uiteindelijk deed (en wat werkte) was de beveiliging van de router uit te schakelen zodat ik zo kon verbinden met het netwerk. Eenmaal verbonden stelde ik de beveiliging terug in bij mijn router instellingen.

Sindien werkt mijn iPhone terug normaal met het netwerk.

Indien dit niet lukt even zien of je dit probleem enkel hebt met dit netwerk, moest het werken op andere netwerken dan is bovenstaande methode van toepassing.

Indien dit uiteindelijk niet geholpen heeft kan je me altijd een PM sturen zodat ik email notificatie krijg, want ik kijk niet dagelijks de forums na.

Succes!

imparat0r 27-02-12 13:24

Ik denk dat het komt doordat ik een ipad baseband heb.

Razors 27-02-12 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door imparat0r (Bericht 774638)
Ik denk dat het komt doordat ik een ipad baseband heb.

Dat zou dan een uitzondering zijn, ik heb trouwens mijn vorige gsm (3G) en die van mijn vriend (3G) allebij naar de iPad baseband gebracht voor de ultrasnow unlock en beiden hadden nadien nog Wi-Fi.

Het enige wat een zichtbaar verschil gaf is dat de GPS functie niet meer werkte, custom IPSW nodig voor te upgraden

Heeft u de methode van de router toegepast? Dit zou normaal moeten werken.

imparat0r 27-02-12 15:22

Het kwam doordat ik een verkeerd wachtwoord intypte, maar nu lukt het weer. Ik moet alleen erachter komen hoe ik mijn gejailbreakte iphone kan updaten naar 4.2.1

Razors 27-02-12 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door imparat0r (Bericht 774666)
Het kwam doordat ik een verkeerd wachtwoord intypte, maar nu lukt het weer. Ik moet alleen erachter komen hoe ik mijn gejailbreakte iphone kan updaten naar 4.2.1

Hiervoor moet u een custom IPSW gebruiken.

imparat0r 27-02-12 15:42

Kunt u wat specifieker zijn en uitleggen hoe ik dit kan doen?

Razors 27-02-12 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door imparat0r (Bericht 774673)
Kunt u wat specifieker zijn en uitleggen hoe ik dit kan doen?

Ik heb dit artikel voor je gevonden:

How to Create Custom Firmware IPSW with RedSn0w | iPhoneHeat

Moesten er onduidelijkheden zijn kan u gerust hier posten, ik heb mij inmiddels geabboneerd op deze thread zodat ik hier notificatie van krijg.

imparat0r 27-02-12 16:38

Ik heb het geprobeerd, maar toen kreeg ik een melding dat dit alleen voor de iphone 3GS was en de iphone 4


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:00.