iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Wi-Fi grijs en geen service (watershade) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/114048-wifi-grijs-geen-service-watershade.html)

dungeon 13-03-12 13:19

Wi-Fi grijs en geen service (watershade)
 
Hey

Heb een Iphone 4 die kwam uit de wasmachine
Heb alles schoon gemaakt nieuwe accu er in en nieuwe Speaker met antenne.
Herstel netwerkinstellingen gedaan.
Wis alle inhoud en instellingen gedaan.


Telefoon blijkt goed te werken alleen staat Wi-Fi op grijs en heb geen service.
Waar kan dit aan liggen.
Kan het zo zijn dat er een chip stuk is.

En heeft de Dock Connector ites te maken met deze problemen. Heb deze niet vervangen omdat hij gewoon goed werkt



tiger1333 14-03-12 12:37

Beste Dungeon,

Verschijnt de tekst 'geen service' onmiddelijk wanneer de simkaart in het toestel wordt gestopt?

Als Wi-Fi grijs is, is dit niet meer te maken, de chip op het moederbord is dan onherstelbaar beschadigd.

Guest-20180925190238 14-03-12 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dungeon (Bericht 779038)
Waar kan dit aan liggen.
Kan het zo zijn dat er een chip stuk is.

Om te bevestigen of uit te sluiten dat het probleem aan de chip ligt zou je eens kunnen proberen om een Bluetooth verbinding te maken.

De iPhone 4 gebruikt de BCM4329 chip die zowel Wi-Fi als BT ondersteund op 2.4 GHz.

Succes gewenst :)

dungeon 14-03-12 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tiger1333 (Bericht 779432)
Beste Dungeon,

Verschijnt de tekst 'geen service' onmiddelijk wanneer de simkaart in het toestel wordt gestopt?

Als Wi-Fi grijs is, is dit niet meer te maken, de chip op het moederbord is dan onherstelbaar beschadigd.


Als ik de simkaart in de telefoon doe dan gaat hij eerst zoeken en vervolgens krijg ik geen service.
Dit doet de Iphone een aantal keren achter elkaar (zoeken en dan geen service)


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 779436)
Om te bevestigen of uit te sluiten dat het probleem aan de chip ligt zou je eens kunnen proberen om een Bluetooth verbinding te maken.

De iPhone 4 gebruikt de BCM4329 chip die zowel Wi-Fi als BT ondersteund op 2.4 GHz.

Succes gewenst :)

Moest even gaan zoeken waarmee ik de iphone kon laten verbinden. Neem aan dat dit gewoon kan met de ipad 2.
Mocht dit het geval zijn. Dan hebben ze elkaar niet gevonden.

Kan overigens wel Bluetooth aanzetten op de iphone hij gaat dan gelijk zoeken.

tiger1333 21-03-12 13:38

Hoe heb je het moederbord gereinigd?
Anders adviseer ik je graag naar een reparatieshop te gaan die een ultrasoonreiniger heeft.

Er zijn genoeg reparatiecentra die dit gratis doen.

Guest-20180925190238 21-03-12 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dungeon (Bericht 779604)

Moest even gaan zoeken waarmee ik de iphone kon laten verbinden. Neem aan dat dit gewoon kan met de ipad 2.
Mocht dit het geval zijn. Dan hebben ze elkaar niet gevonden.

Kan overigens wel Bluetooth aanzetten op de iphone hij gaat dan gelijk zoeken.

Een iPhone kan je niet met BT koppelen aan een iPad, dat wil dus niets zeggen.

Als BT wel werkt en gaat zoeken is de RF-chip niet defect.

dungeon 21-03-12 17:33

Heb het schoongemaakt met propanol. Maar als het niet de chip is wat zou het dan kunnen zijn geen Wi-Fi op (grijs). Wel BT (zoeken). Maar geen netwerk verbinding als ik de sim in het toestel stop. Wel zoeken en dan geen service

Wat zou ik nog kunnen controleren.
Neem aan dat de Dock Connector niks met het signaal te maken heeft.

Guest-20180925190238 21-03-12 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dungeon (Bericht 781797)
Maar geen netwerk verbinding als ik de sim in het toestel stop. Wel zoeken en dan geen service

De GSM/HSPDA chip is weer een andere, de XMM 6180 (X-Gold 618). Als de modem gaat zoeken werkt die. Als er geen netwerken gevonden worden is de ontvangstveldsterkte te laag.

In dat geval moet je eens naar de antennes kijken en dan vooral naar de aardingstrips. Als die gecorrodeerd zijn is de ontvangst zeer slecht. De antennes in de iPhone zijn 1/4 Lambda groundplanes en die hebben een zeer goede aarding nodig (nl. de gebruiker).

dungeon 21-03-12 22:42

Oke en waar zitten deze aardingstrips, is er een plaatje van.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:22.