iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   SecureW2 op Iphone? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/11496-securew2-op-iphone.html)

stephan-036 18-04-08 22:03

SecureW2 op Iphone?
 
Bij ons op school is het draadloos netwerk alleen toegankelijk met SecureW2 (zie: securew2.com ). Heeft iemand een idee of dit programma al beschikbaar is voor de Iphone, of heeft iemand een goed alternatief/idee?

Alvast bedankt!

hm1986 21-04-08 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stephan-036 (Bericht 100644)
Bij ons op school is het draadloos netwerk alleen toegankelijk met SecureW2 (zie: securew2.com ). Heeft iemand een idee of dit programma al beschikbaar is voor de Iphone, of heeft iemand een goed alternatief/idee?

Alvast bedankt!

Hallo Stephan,
Ik werk bij de Haagse Hoge School en daar wordt ook gebruik gemaakt van securew2 voor laptops en sommige pda's. Zo ver ik weet is het nog niet mogelijk om via securew2 een verbinding met je iphone te maken. De enige manier om toch verbinding te krijgen is via het instellen van een mac-adres. Op school zullen ze dit echter niet zo snel doen + dat het beperkt is tot een bepaalde plek in het gebouw.
Ze zijn wel bezig met firmware waarbij het schijnbaar al bij de volgende versie: 1.1.5 wel mogelijk zou moeten zijn.
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

sjoran 21-04-08 12:22

Volgende firmware is het mogelijk om op een 802.1x netwerk in te loggen....nog ff geduld dus:)


P.S. zit je op de HAN in Arnhem...????

stephan-036 21-04-08 18:56

Dankjullie, weer een stukje duidelijker en nu maar hopen dat het bij de volgende firmware wel werkt:D

Blijkbaar heeft maken veel hogescholen gebruik van secureW2, ik zit namelijk op Windesheim in zwolle..

Mhuberts 10-09-08 16:04

is er toevallig iemand van de HAN, die al een werkende config heeft voor het netwerk op school? Of mij daarbij wil/kan helpen

AppA 30-03-09 17:52

Ik zit zelf ook op de HAN, en ik ben er ondertussen achter dat je met iPhoneConfigUtilitySetup.exe van apple ondersteuning krijgt van 802.1x netwerken. (zoals op de HAN).
Ik weet dus dat het mogelijk is, maar heb echt geen idee hoe dit allemaal werkt, heeft iemand ervaring met dit programma? het is gewoon van apple en ze hebben ook een manual van 59 pagina's, maar te moeilijk voor mij :D
op onderstaande link is zowel de download als de manual te vinden.
iPhone Configuration Utility 1.1 for Windows
(windows versie)

Als iemand het werkend krijgt, laat me het weten ;)

[edit] (misschien een goed idee voor in de wiki-handleidingen? zullen veel mensen dankbaar voor zijn ;) )

ignaece 30-03-09 18:05

Ik heb wel een voor geconfigureerd bestand gevonden op: MacStudent - Alles over Mac in het onderwijs!
Deze moet je met je iPhone downloaden (via 3g of je thuis netwerk bijv.) Safari wilde het niet op mijn iPhone downloaden dus wat ik heb gedaan is het bestandje op de pc gedownload en naar mezelf als bijlage gemaild. Nu kon ik het configuratie bestand wel installeren door de mail op te halen met de iPhone, tijdens installatie vroeg het bestand om mijn HANDS account... Ik heb nog niet getest of het werkt, want ik ben morgen (dinsdag 31 maart) pas weer op de HAN. Mocht dat niet werken zal ik eens naar die tool kijken...

wordt vervolgd....

AppA 30-03-09 18:30

ah geweldig :rolleyes:
er zijn dus al voorgekauwde configuraties voor een hele boel hogescholen! :D
ik heb hem ook gemaild en zal het ook morgen proberen ;)

wordt ook vervolgd!:

PvdH 31-03-09 00:47

Ik zit zelf op de Haagse Hogeschool / TH Rijswijk en ik kan gewoon internetten :) Programmaatje gedownload van de Apple site.. iets met enterprise.. daarin een profiel aangemaakt.. gemailt naar de iPhone en opgeslagen.. voila internet over securew2 :)

ignaece 31-03-09 09:46

Het config bestand werkt!! Wi-Fi op de han.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:02.