iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Iphone 4 Wi-Fi problemen (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/120007-iphone-4-wifi-problemen.html)

Marnix95 09-06-12 14:15

Iphone 4 Wi-Fi problemen
 
1 Bijlage(n)
Hallo mensen,

ik ben nieuw hier en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

ik heb een iphone 4 en ben er super blij mee en alles werkt goed, behalve die Wi-Fi.

als ik naar mijn Wi-Fi instellingen ga dan blijft hij maar een Wi-Fi netwerk zoeken, het lijkt wel of hij vastloopt en dit is heel erg vervelend want ik kan nu niet meer op een Wi-Fi netwerk komen. kort gezegd hij detecteerd geen Wi-Fi netwerken meer. (zie afbeelding)

iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen want ik word er zo langzamerhand knetter gek van.

alvast bedankt :)

Gr. Marnix95

apotheosis 09-06-12 23:22

Gewoon een paar vraagjes ze; heb je die net afgekocht ofzo van iemand?

Was dit probleem er al meteen of heeft het toch gewerkt voordien?

Ik heb zelf geen ervaring mee dit probleem dus ik ga u helaas niet kunnen verder helpen; hetgeen ik wel al zou proberen is een herstel te doen van de iPhone, je zal wel heel wat zaken opnieuw moeten instellen, ook opletten met foto's die je wil behoude en op de phone staan, best op de pc ook zetten enz....
Alst de Wi-Fi is die kapot is aai aai, dan vrees ik het ergste voor u iphone 4.

Maar wacht mss nog 1dagje op reactie hier van anderen, mss deze wel kunnen helpen :).

Marnix95 10-06-12 14:32

hoi, helaas dat u me niet verder kunt helpen.
nee ik heb de iphone nieuw gekocht en ik heb ook al gehersteld. niks werkt ik heb al contact gezocht met het bedrijf maar heb nog geen antwoord dus ff afwachten en hopen dat iemand hier het antwoord weet

Marnix95 10-06-12 18:30

en alles heeft gewerkt een tijdje terug totdat ineens de Wi-Fi het niet meer deed, hij deed het eerst heel erg langzaam, en toen deed ie het ineens helemaal niet meer...gwn ***

grik 17-06-12 15:36

Inmiddels een oplossing?? Sinds een paar dagen heb ik hetzelfde probleem, kan het niet vinden waar het aan ligt. Alles al geprobeerd.....

Marnix95 17-06-12 16:11

nee nog steeds niet en word er helemaal gestoord van, ik ga morgen bellen met de winkel en kijken of dit onder de garantie valt en anders laat ik hem waar dan ook maken want ik word helemaal gek!

drevanry 19-06-12 01:09

Ik heb het zelfde probleem Nadat ik mijn 4s geüpdatet heb naar 5.1.1 krijg, heb ik vaak geen of maar heel even Wi-Fi contact. Volgens mij is het een software probleem bij de 4s. Mijn 3gs (reserve tel) die ook onder 5.1.1 draait werkt wel prima met Wi-Fi. Waar moet je dit probleem wegleggen Bij Apple?

grik 19-06-12 10:22

Ik denk ook dat het hier mee te maken heeft. Echter Apple denkt er anders over. Heb gisteren gebeld, vandaag komen ze de iPhone omruilen. Zij denken dat het een technisch mankement is dat na het updaten naar boven is gekomen???
Kortom, ben benieuwd en in afwachting van de koerier. Onze dochter heeft een 4 en die doet het ook correct met Wi-Fi, ook na de update.

Aaipad 19-06-12 17:29

Hebben jullie al eens geprobeerd je router en/of modem te resetten? Een poosje terug had ik hetzelfde probleem terwijl er 3 iPhones in huis zijn. 2 werkten prima en de derde niet of nauwlijks via Wi-Fi. Na een reset van het modem werkte de derde ook weer als een zonnetje!

grik 19-06-12 18:00

Ja had ik al geprobeerd, geen effect. Inmiddels is de iPhone omgeruild door de koerier. Doet het nu weer prima! Was denk ik toch zo dat de Apple medewerker gelijk had, een hardware probleem.

Marnix95 20-06-12 19:06

nee modem resetten etc. werkt niet heb echt alles geprobeerd. heb gister mijn iphone opgestuurd naar een erkend apple reperatie centrum. hier gaan ze hem maken (garantie) ik hoop dat ik daarna weer een piekfijne iphone heb want het zijn toch masterlijke telefoons nietwaar?

tijgert 21-06-12 00:16

Ik heb exact hetzelfde probleem, maar laat ik even wat meer details geven.
4s op 5.1.1. Heeft twee weken normaal gewerkt totdat hij vandaag spontaan zijn Wi-Fi kwijt was. Hij vindt geen enkele access point meer.

Een ander symptoom is dat de Settings/instellingen knop sinds het opkomen van de problemen vaak erg traag opent (leeg scherm voor een seconde 8 en dan pas zie je de settings) en redelijk vaak crasht naar springboard.
Bij het verder openen van de netwerk settings weer hetzelfde. De knop blijft een seconde of 8 ingedrukt uitzien en dan pas komt de netwerk settings in beeld, die natuurlijk geen Wi-Fi vindt.
Het herhaaldelijk aan en uit schakelen van Wi-Fi gaat bijna altijd met een lange vertraging. De iPhone reageert dan weer een aantal seconden niet.

Iets loopt er niet goed in het systeem en ik vermoed een software fout veroorzaakt door een van de apps waarmee ik aan het stoeien was omdat enkel de settings openen van de iPhone (niet eens van het netwerk) niks te maken heeft met Wi-Fi of een fout in die module.

Het resetten van de netwerk settings gaf geen verbetering. Het resetten van alle settings ook niet. Het zal een bestand zijn (.plist) wat fouten bevat denk ik... Maar welk.

Gezien ik voorlopig niet thuis ben kan ik geen restore proberen, dat zal alles wissen en dan is pas uit te sluiten of het een hardware probleem is.

Marnix95 21-06-12 18:20

juist, vandaag te horen gekregen dan mijn iphone in engeland is gemaakt, dynafix mag hem niet repareren dus als iemand een iphone met een engelse stekker om op te laden erbij heeft (te herkennen aan 3 stalen pinnetjes) dan kun je doen wat je wilt maar dan repareerd het erkende reperatie bedrijf van apple hem niet! balen dus. ik moet hem nu opsturen naar de winkel en krijg hopelijk een nieuwe doen ze moeilijk dan komt de rechter er aan te pas want ik heb nog gewoon garantie, het blijven mooie telefoons maar als er iets mis mee is...o o wat een ellende

tijgert 21-06-12 20:02

Oh dat kan dan leuk worden... de mijne komt uit Amerika.
Gelukkig sta ik nu met hem in de Apple store in Florida, dus dan kan het nog goed komen (had er gelukkig de extended warranty erbij gekocht).

Marnix95 29-06-12 17:32

zeau, ff een update

mijn iphone gister ontvangen van dynafix (waarna ik 50 euro moest betalen anders wouden ze hem niet opsturen) uitgepakt, gecontroleerd, alles was nog goed behalve de Wi-Fi uiteraard. de winkel gebeld en opgestuurd naar de online webwinkel, hier is hij als het goed is vandaag aangekomen, ik heb een nieuwe gevraagd in een kort maar krachte brief....ik ben er helemaal zat van, nog even en ik stuur een rechter. wat een gekloot allemaal....ga trouwens nooit met dynafix in zee, ze zijn kortaf, doen alsof we alles weten, en als ze hem terug sturen moet je €50 betalen, of hij word milieu vriendelijk vernietigd, ja ja tuurlijk dat geloven we allemaal. maargoed
word vervolgd....

Marnix95 15-07-12 19:55

nieuwe gekregen van de winkel, ... -___-

dan weet je waar je aan toe bent als je het zelfde hebt

Samira1990 12-08-12 14:48

Dag allemaal,
Ik heb hetzelfde probleem, mijn iphone 4 8 gig kan sinds twee dagen niet meer op Wi-Fi.
Hij geeft aan dat hij verbonden is met Wi-Fi maar ik kan geen pagina's openen. Wel krijg ik mijn mail en whatsapp berichten binnen.. heel erg raar.
In de trein had ik wel goede verbinding met Wi-Fi en daarna thuis ook maar opeens kreeg ik dit probleem.
Ik heb mijn telefoon nog nooit laten vallen of ergens tegenaan laten stoten, ik ben er erg voorzichtig mee. Ik heb totaal geen verstand van technische dingen, dus ik hoop dat jullie mij misschien verder kunnen helpen..
Ook is mij iets opgevallen, bij VPN stonden als ik herinner eerst cijfers, en nu "geen verbinding". Kan het daar iets mee te maken hebben? (Sorry als ik domme vragen stel, maar nogmaals ik heb er echt geen verstand van..)

alia9806 12-08-12 16:35

Zet VPN anders even uit... controleer even of je DNS wel werkt, Wi-Fi > blauwe pijltje naast verbonden netwerk > checken voor DNS, soms werkt het bij mij niet omdat ie geen DNS heeft...

Samira1990 12-08-12 16:51

Als eerste bedankt voor uw reactie :)
Ik heb bij DNS gekeken en deze staat gewoon ingevuld :S

alia9806 12-08-12 18:09

Ok, probeer em anders is in vliegtuigstand aan en dan weer uit... anders weet ik t ook niet meer...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:56.