iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Vraag ivm ipad 3 Wi-Fi probleem (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/120187-vraag-ivm-ipad-3-wifi-probleem.html)

EddyG 12-06-12 17:20

Vraag ivm ipad 3 Wi-Fi probleem
 
Ik ben van plan om een ipad 3 met Wi-Fi only te kopen.
Maar na wat surfen lees ik dat al van bij de release problemen zijn met de Wi-Fi verbinding van sommige ipad 3's met Wi-Fi only (zwakke ontvangst en wegvallen van de verbinding).
Is dit probleem ondertussen opgelost en kan ik met een gerust hart een ipad 3 kopen?

Guest-20180925190238 12-06-12 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyG (Bericht 801958)
Is dit probleem ondertussen opgelost en kan ik met een gerust hart een ipad 3 kopen?

Bij mij is dat "probleem" er nooit geweest :rolleyes: Niet thuis, niet bij familie en ook niet op Wi-Fi hotspots in binnen- en buitenland. Wi-Fi werkt perfect zowel op 2.4 als op 5 GHz.

EddyG 12-06-12 17:40

Thanks, Dan ga ik het toch maar wagen om er eentje te bestellen.
Ik las dat Apple in maart al een onderzoek was gestart naar dit "probleem", maar ik vond nergens of het nu ondertussen opgelost was of niet.
Het zou gaan om de ipad 3 met Wi-Fi only.
Misschien een slechte batch geweest, want niet iedereen had er blijkbaar last van.

Guest-20180925190238 12-06-12 17:46

[QUOTE=EddyG;801962
Misschien een slechte batch geweest, want niet iedereen had er blijkbaar last van.[/QUOTE]

Er zijn wel een paar routertjes van Huawei die problemen hebben met het Apple Bonjour (aka mDNSResponder) protocol. Onder andere die door T-Mobile (Online) geleverd werden bij een ADSL-aansluiting.

Succes verder :)

Dutchgio 12-06-12 20:23

hebvwelcaf en toe "verbinding niet mogelijk meldingen"
maar ik link dit aan mijn android phone die "ip adres ophalen van router" heeft, en in principe hetzelfde is. ip adressen worden niet meer uitgegeven, heb ze al ingesteld om statischecip adressen te gebruiken, maar dat helpt ook niet..
schijnt eenvrouter specifiek probleem te zijn, sitecom wl-173.
moet toch dit of volgend jaar een nieuwe router kopen door de nieuwe ip adressen, ipv6 methoden...
ach kable eruit en er weer in en alles doet het weer, maar dit ligt zeker niet specifiek aan mijn ipad.
echter valt Wi-Fi alleen soms weg tijdens het kijken van filmspjes

iJoey 14-06-12 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 801959)
Bij mij is dat "probleem" er nooit geweest :rolleyes: Niet thuis, niet bij familie en ook niet op Wi-Fi hotspots in binnen- en buitenland. Wi-Fi werkt perfect zowel op 2.4 als op 5 GHz.

Idem, geen last van gehad.

EddyG 22-06-12 15:52

Effe melden:
Gisteren mijn ipad 3 (32GB Wi-Fi Only) aangekregen.
Wi-Fi werkt perfect via mijn linksys router.
Verbinding blijft stabiel en valt niet weg.

Guest-20180925190238 22-06-12 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyG (Bericht 804444)
Wi-Fi werkt perfect via mijn linksys router.

Met Cisco/Linksys apparatuur hoe je je ook geen zorgen te maken dat er iets niet gaat werken.

Succes verder :)

CommanderZulu 03-08-12 16:51

Ja ik heb dit probleem ook
 
Sinds gister hebben we de nieuwe iPad (3), 32GB Wi-Fi only. Het internet valt steeds weg, om de 10 minuten. Alle andere apparaten in huis hebben geen problemen. We hebben WPA2 beveiliging. Eerst geprobeerd met DHCP en daarna met static lease.

Handmatig aan- en uitzetten van Wi-Fi op de iPad herstelt de verbinding. De lease vernieuwen helpt niet.

Ik ben erg benieuwd naar eventuele oplossingen of andere gebruikers met problemen.
-Jasper


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:10.