iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Geen Wi-Fi meer (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/120345-geen-wifi-meer.html)

CeesiPhone 15-06-12 08:49

Geen Wi-Fi meer
 
Plotseling heb ik geen Wi-Fi verbinding meer. :(
Ik krijg de mededeling: Geen verbinding mogelijk met het netwerk "xxxxxxxx"
Ik heb al geprobeerd om opnieuw aan te melden, maar niets helpt. Het ligt in ieder geval niet aan de router, het netwerk functioneert op de PC's goed.
Wie kan mij helpen?

debroei 15-06-12 09:38

3 tips:
Netwerkinstellingen op je iPhone herstellen.
Router keer opnieuw opstarten.
Zoekfunctie van het forum gebruiken.

CeesiPhone 15-06-12 09:47

Dank je debroei, alle drie de tips heb ik al geprobeerd, de zoekfunctie leverde veel Wi-Fi problemen, maar ik vond deze er niet tussen.

grik 17-06-12 15:33

Heb je inmiddels een oplossing? Sinds 3 dagen herkent ook mijn iPhone geen Wi-Fi netwerk meer. Ander iPhone hier in huis en Android phone en laptops etc. wel. Ligt dus aan mijn iPhone. Kan het niet vinden. Netwerkinstellingen gereset, herstellen gedaan, router opnieuw opgestart, ik kan het niet vinden?!

CeesiPhone 17-06-12 15:39

Toevallig, heb ik een uur geleden mijn Iphone uit gezet en weer aangezet en het probleem is verholpen. Stond op het punt hier een berichtje te plaatsen, maar je bent me net voor.
Mijn probleem is hiermee opgelost.

grik 17-06-12 15:40

had ik ook al geprobeerd, ook hard reset gedaan, geen resultaat helaas. Bedankt voor je reactie.

tijgert 21-06-12 00:23

Ik heb exact hetzelfde probleem, maar laat ik even wat meer details geven.
4s op 5.1.1. Heeft twee weken normaal gewerkt totdat hij vandaag spontaan zijn Wi-Fi kwijt was. Hij vindt geen enkele access point meer.

Een ander symptoom is dat de Settings/instellingen knop sinds het opkomen van de problemen vaak erg traag opent (leeg scherm voor een seconde 8 en dan pas zie je de settings) en redelijk vaak crasht naar springboard.
Bij het verder openen van de netwerk settings weer hetzelfde. De knop blijft een seconde of 8 ingedrukt uitzien en dan pas komt de netwerk settings in beeld, die natuurlijk geen Wi-Fi vindt.
Het herhaaldelijk aan en uit schakelen van Wi-Fi gaat bijna altijd met een lange vertraging. De iPhone reageert dan weer een aantal seconden niet.

Iets loopt er niet goed in het systeem en ik vermoed een software fout veroorzaakt door een van de apps waarmee ik aan het stoeien was omdat enkel de settings openen van de iPhone (niet eens van het netwerk) niks te maken heeft met Wi-Fi of een fout in die module.

Het resetten van de netwerk settings gaf geen verbetering. Het resetten van alle settings ook niet. Het zal een bestand zijn (.plist) wat fouten bevat denk ik... Maar welk.

Gezien ik voorlopig niet thuis ben kan ik geen restore proberen, dat zal alles wissen en dan is pas uit te sluiten of het een hardware probleem is.

grik 21-06-12 09:10

Inmiddels contact opgenomen met Apple, UPS heeft de iPhone omgeruild voor een nieuwe. Alles werkt weer. Zal toch een hardware probleem geweest zijn. Dat was althans wat de medewerker concludeerde.

apotheosis 21-06-12 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grik (Bericht 804049)
Inmiddels contact opgenomen met Apple, UPS heeft de iPhone omgeruild voor een nieuwe. Alles werkt weer. Zal toch een hardware probleem geweest zijn. Dat was althans wat de medewerker concludeerde.

Electronica blijft electronica, top wat je vantegenwoordig allemaal mee kan doen maar er kan altijd wat fouts aan zijn ;p.
Goed je een andere hebt.

tijgert 21-06-12 19:59

Na meerdere resteren nog steeds geen sjoege... sta nu in de Apple store en heb zo een afspraak aan de Genius bar. Hopen dat ze een reserve hebben achterin...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:43.