iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Iphone 4 kan sinds kort geen Wi-Fi meer ontvangen (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/120494-iphone-4-sinds-kort-geen-wi-fi-meer-ontvangen.html)

xl3igplayer 17-06-12 16:51

Iphone 4 kan sinds kort geen Wi-Fi meer ontvangen
 
Hallo allemaal!

Ik kan sinds 3 weken met mijn iphone 4 opeens geen Wi-Fi meer ontvangen, als ik thuis kom verbind hij automatisch met mijn thuis Wi-Fi ik zie ook het icoontje boven-in staan maar er komt gewoon geen data meer binnen. maar zodra ik Wi-Fi uit zet schiet hij over naar 3g en is het geen probleem om te internetten!

kan iemand mij helpen ?

jap74 21-06-12 13:55

Heb je wel internet op je Wi-Fi netwerk? Stomme vraag, maar ik bedoel werkt internet wel op je laptop?

xl3igplayer 21-06-12 21:17

Ja NTuurlijk, ik werk zelf vol in de ict dus ik heb mijn modem ook al aangepast

ballegooier 21-06-12 23:16

Als je zelf vol in de ICT werkt, welke verwachting heb je dan van (het niveau van) de hulp die wij hier aanbieden? No offence, maar dan ga je immers op meerdere oplossingen zeggen: 'daar had ik al aan gedacht'...? Misschien kun je alvast zeggen wat je zelf hebt gechecked...
Wat heb je bijv aangepast op je modem?


Goed, dan hier zo een poging: krijgt je iPhone een kloppend IP adres op Wi-Fi? :p DNS klopt?

xl3igplayer 22-06-12 07:59

Ja je hebt gelijk maar aangezien ik meer op de computer werk dan op een Iphone ! DSN staat Goed, dhcp wordt automatisch gedaan door het Mac adres van me iphone, dus het kan biet zo zijn dat mijn Iphone geen geldig IP krijgt

Guest-20180925190238 22-06-12 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xl3igplayer (Bericht 804320)
DSN staat Goed, dhcp wordt automatisch gedaan door het Mac adres van me iphone, dus het kan biet zo zijn dat mijn Iphone geen geldig IP krijgt

Als je vol in ICT werkt dan ken je natuurlijk ook alle hulpmiddelen om zulke problemen te onderzoeken. Bovendien heb je een jailbreak op die iPhone en dat maakt het nog makkelijker.

Wat waren dan de resultaten van een ping en traceroute (tracert in Windows) naar het IP-adres van de iPhone? Als je Wi-FiFoFum (of zoiets) nog niet geinstalleerd hebt uit Cydia dan doe dat eens en bekijk met dit appje de status van de verbinding.

Welke Wi-Fi router/access point gebruik je?

xl3igplayer 22-06-12 08:51

Een h220n modem van KPN, Iphone is Gejailbreakr, ik ga Wi-Fiforum downloaden en pingen met mijn thuisnetwerk. Ik had het al via mobile terminal geprobeerd maar dat werkte niet

Guest-20180925190238 22-06-12 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xl3igplayer (Bericht 804329)
Een h220n modem van KPN

Een modem is een modulator-demodulator :) Ik ken die dingen niet, heeft die h220n ook een Wi-Fi router aan boord? Of gebruik je een stand-alone Wi-Fi router?

Ping en Traceroute doe je van de PC naar de iPhone om het pad te testen.

Citaat:

Ik kan sinds 3 weken met mijn iphone 4 opeens geen Wi-Fi meer ontvangen
Wat is er drie weken geleden allemaal gebeurd? Firmware updates van de iPhone? Firmware updates van die KPN h220n? Nog iets anders?

p@ul 25-06-12 22:18

garantie? apple bellen werdt meteen de dag erna opgehaald en 3 dagen later komt er een vervangede iphone omdat de reperatie waarschijnlijk langer ging duren


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:58.