iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   airport express verbinden met draadloos netwerk (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/120647-airport-express-verbinden-draadloos-netwerk.html)

zimmie 20-06-12 00:17

airport express verbinden met draadloos netwerk
 
Beste Mensen,

Ik heb airport express gekocht.
Deze heb ik met een optical kabel verbonden met mijn versterker.

Wanneer ik audio wil streamen moet ik handmatig het airport express netwerk selecteren om vervolgens mijn opgeslagen muziek te streamen.

Is het mogelijk om airport express draaitloos met mijn internet netwerk te verbinden zodat ik bijvoorbeeld via spotify online nummers kan zoeken en afspelen via de iPhone en iPad?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 juni 2012 om 00:49 ----------

Ik heb het al op gelost :-)

Het is een aanrader voor iedereen

Operafreak 20-06-12 21:08

Vertel even hoe, dan heeft een ander er misschien ook iets aan.. ;-)

jap74 21-06-12 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zimmie (Bericht 803770)
Beste Mensen,

Ik heb airport express gekocht.
Deze heb ik met een optical kabel verbonden met mijn versterker.

Wanneer ik audio wil streamen moet ik handmatig het airport express netwerk selecteren om vervolgens mijn opgeslagen muziek te streamen.

Is het mogelijk om airport express draaitloos met mijn internet netwerk te verbinden zodat ik bijvoorbeeld via spotify online nummers kan zoeken en afspelen via de iPhone en iPad?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 juni 2012 om 00:49 ----------

Ik heb het al op gelost :-)

Het is een aanrader voor iedereen

Je AE is nu niet draadloos verbonden met je netwerk. Wat je hebt gedaan is dat je iPhone en iPad zijn verbonden met je Wi-Fi netwerk en je je muziek van je iPhone/iPad vanaf je Spotify app streamed naar je AE, correct?

Je kunt een AE alleen draadloos verbinden met je netwerkt indien je een Airport Extreme of Time Capsule hebt.

zimmie 22-06-12 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jap74 (Bericht 804155)
Je AE is nu niet draadloos verbonden met je netwerk. Wat je hebt gedaan is dat je iPhone en iPad zijn verbonden met je Wi-Fi netwerk en je je muziek van je iPhone/iPad vanaf je Spotify app streamed naar je AE, correct?

Je kunt een AE alleen draadloos verbinden met je netwerkt indien je een Airport Extreme of Time Capsule hebt.


Fout ik fout had gedaan met de config via de ipad dat ik voor de optie had gekozen nieuw netwerk opzetten.

Dan kan je wel prima de muziek streamen (wanneer je kies voor het nieuwe opgezette netwerk) alleen kan je muziek streamen die daadwerkelijk op je ipad staat.

Nu heb ik gekozen voor "gebruikmaken van bestaand netwerk" nu werkt het perfect heb ik internet en kan ik alle muziek bronnen online en ofline streamen naar mijn muziek installatie.

ballegooier 22-06-12 14:23

Airport express kan idd wel verbinding maken met bestaand Wi-Fi netwerk (hangt er dan als client in; beschikbaar voor printer en AirPlay functie) ongeacht welke router of modem dat is. Daar heb je absoluut geen airport extreme of timecapsule voor nodig!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:06.