iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Wi-Fi treinen NS (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/130475-wifi-treinen-ns.html)

Deora 27-11-12 21:33

Wi-Fi treinen NS
 
Ik reis zelf veel met de trein en ben dus ook zeer te spreken over de gratis Wi-Fi van NS. Maar sinds kort heb ik een iPad 4 en deze maakt erg slecht verbinding met de hotspot. Dit probleem had ik niet met mijn iPad 1. Hebben meer mensen hier ervaring mee? En ligt dit aan de hotspot of is er een wezenlijk verschil tussen de Wi-Fi ontvanger van de iPad 1 en 4?

Ik ben benieuwd wie hier ook ervaring mee heeft.

monique2331 27-11-12 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Deora (Bericht 856689)
Ik reis zelf veel met de trein en ben dus ook zeer te spreken over de gratis Wi-Fi van NS. Maar sinds kort heb ik een iPad 4 en deze maakt erg slecht verbinding met de hotspot. Dit probleem had ik niet met mijn iPad 1. Hebben meer mensen hier ervaring mee? En ligt dit aan de hotspot of is er een wezenlijk verschil tussen de Wi-Fi ontvanger van de iPad 1 en 4?

Ik ben benieuwd wie hier ook ervaring mee heeft.


Hallo

Met mijn ipod heb ik zelden verbinding met de hotspot Wi-Fi van ns.
En als ik verbinding heb dan is het zo erg langzaam dat ik het weer uitzet want het heeft geen zin.
Ik gebruik het gewoon niet meer.
Zolang zit ik toch niet in de trein. Elke weekdag 2 keer tien minuten.
Ik lees de metro of spits maar.
Op het station heb ik wel goede Wi-Fi en daar gebruikt ik het voordat ik in de trein stap.

MiPhoney 18-01-13 17:57

Zelfde probleem hier. Heb een iPhone 4 en (eerste gen.) iPad. De verbinding is altijd gedoe geweest, kreeg vaak het inlogscherm niet eens, soms pop-up dat verbinding maken niet lukt en als het lukte was de verbinding meestal traag en klapte er binnen een paar minuten uit.

Tegenwoordig (sinds update naar laatste versies ios(?)) lukt het verbinden helemaal niet meer. Geen inlogscherm, wel Wi-Fi-icoontje boven in scherm en bij instellingen lijkt er verbinding te zijn. Heb al 'vergeet dit netwerk' aangeklikt en opnieuw geprobeerd. Geen verschil.

Heb NS via klantenservice (en helpdeskbot) mail gestuurd, nog geen respons.

Dutchgio 20-02-13 23:08

Misschien ipv wachten totdat het inlog/accepteer scherm te voorschijn komt, handmatig browsen naar nstrein.nl ?

Weegschaaltje 06-04-13 09:06

Hoe gebruik ik Wi-Fi in openbare gelegenheden? Wat moet ik dan in of uitschakelen. Ook bv bij mac donalds etc

Deora 06-04-13 11:03

De Wi-Fi moet ingeschakeld zijn op je iPhone of iPad. Hij vind dan zelf het juiste netwerk, hier moet je mee verbinden. Het kan zijn dat je dan op een landingspage komt waarbij je de algemene voorwaarden van bijvoorbeeld de NS of mac donalds moet accepteren. Als je deze hebt geaccepteerd dan kun je gebruik maken van het Wi-Fi netwerk.

ronvgs 06-04-13 12:26

Tip sla de ns trein inlogpagina op in je favorieten.
dan hoef je alleen nog maar op inloggen te klikken.

jap74 08-04-13 10:09

En het nadeel is ook dat iedereen inlogt, zodra ze in de trein gaan zitten en het netwerk overbelast kan raken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:02.