iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Wi-Fi knop blijft grijs (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/131492-wifi-knop-blijft-grijs.html)

bsmidt 14-12-12 20:13

Wi-Fi knop blijft grijs
 
Na het aanschaffen van een witte iPhone 4S 16GB via het alombekende marktplaats vol lof begonnen om de iPhone gereed te maken voor gebruik stuitte ik vrijwel direct op een probleem.
De Wi-Fi knop was grijs en bleef grijs als ik erop drukte.
Na alle stappen die dit waarschijnlijk konden verhelpen (behalve de vriezermethode) toch maar besloten om de Apple klantenservice te bellen en wat bleek?
Er zat nog een dik half jaar garantie op.
Dus vandaag is de telefoon opgehaald en met een tien werkdagen heb ik hem weer terug.

Wat ik me nu afvraag is: wat is dit en hoe kan dit gebeuren?
De nieuwste iOS 6.0.1 staat er op en af en toe na een herstel werkte de knop even maar vindt hij geen netwerken.
Na een herstel van de netwerkinstellingen werd de knop ook gewoon weer grijs.

Ik hou jullie iig op de hoogte van de herstel/vervangservice van Apple.

Stijnley 15-12-12 13:22

Ik had hetzelfde probleem na 11 maanden, het Apple forum in Amerika staat vol met gelijkaardige problemen. De vriezermethode hielp bij mij, maar nog niet helemaal zoals het moest. Ik wacht nu ook op mijn herstelde iphone.

Het lijkt een probleem bij vele iPhones die een klein jaar oud zijn. Ik denk dat het aan ios 6.0 ligt, aangezien het dan pas dag-op-dag boven water kwam. Blijkbaar is er iets dat de Wi-Fi oververhit? Zolang men het degelijk oplost!

bsmidt 17-12-12 19:18

Nou een update.
Kreeg vandaag een mail van Apple dat de reparatie nit binnen de garantievoorwaarden viel.
Kon hem wel laten maken maar dat kostte gewoon 164 nog iets.
Dit ivm het weg zijn van een sticker die vocht registreerde.
Hij was dus eens open geweestnou dit is hij dus niet.
eidingevende van Applecare gesproken en die beste man bleef gewoon bij zijn verhaal
of betalen met een creditcard die ik niet heb of langsgaan bij een Applestore om het daar contant te voldoen (woon in Groningen).
Hier ben ik het dus totaal niet mee eens aangezien ik de vochtindicatie sticker niet heb verwijderd.
Heb nu de iphone maar terug laten sturen zonder dat hij gerepareerd is.
Maar voel me eigenlijk best genaaid om het maar krom te zeggen.

Guest-20180925190238 17-12-12 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bsmidt (Bericht 861276)
Dit ivm het weg zijn van een sticker die vocht registreerde.
Hij was dus eens open geweestnou dit is hij dus niet.

Hoe weet jij dat die iPhone niet geopend werd door de vorige eigenaar?

Citaat:

Maar voel me eigenlijk best genaaid om het maar krom te zeggen.
Je bent de eerste niet die genaaid wordt met een aankoop op Marktplaats, helaas.

bsmidt 17-12-12 19:29

dat weet ik niet zeker timosha maar leek er iig niet op dat hij open was geweest.
en marktplaats niet meer voor mij de eerste tijd.

iemand tips om de Wi-Fi wel weer aan de praat te krijgen?

Guest-20180925190238 17-12-12 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bsmidt (Bericht 861279)
iemand tips om de Wi-Fi wel weer aan de praat te krijgen?

Probeer eens of Bluetooth nog werkt. Als dat ook niet het geval is mag je er zeker van zijn dat de Wi-Fi/Bluetooth radiochip defect is.

bsmidt 17-12-12 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 861282)
Probeer eens of Bluetooth nog werkt. Als dat ook niet het geval is mag je er zeker van zijn dat de Wi-Fi/Bluetooth radiochip defect is.

De Bluetooth werkt nog wel

Guest-20180925190238 17-12-12 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bsmidt (Bericht 861286)
De Bluetooth werkt nog wel

Dat is eigenlijk goed nieuws want Wi-Fi en BT gebruiken dezelfde radiochip (alleen een andere modulatiemethode) en die is blijkbaar niet defect.

Heb je na de installatie van iOS 6.0.1 een backup teruggezet van een andere iPhone? Eventueel van een iPhone met jailbreak?

bsmidt 17-12-12 20:09

Nee want heb geen backup,s

Guest-20180925190238 17-12-12 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bsmidt (Bericht 861295)
Nee want heb geen backup,s

OK! Dan maak eens een backup met iTunes. Voer daarna een herstel uit met iTunes en zet na het herstel de backup (nog) niet terug. Kijk eens of Wi-Fi nu wel werkt op die (maagdelijke) iPhone.

bsmidt 17-12-12 20:16

dat zal ik direct proberen als ik d iphone weer terug heb

bsmidt 19-12-12 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 861298)
OK! Dan maak eens een backup met iTunes. Voer daarna een herstel uit met iTunes en zet na het herstel de backup (nog) niet terug. Kijk eens of Wi-Fi nu wel werkt op die (maagdelijke) iPhone.


Helpt niet

RWK 19-12-12 19:09

Als je eens naar instellingen > Algemeen > Info gaat.
Staat daar dan wel het Wi-Fi- adres?

bsmidt 19-12-12 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 861799)
Als je eens naar instellingen > Algemeen > Info gaat.
Staat daar dan wel het Wi-Fi- adres?

Ja dat staat er wel

RWK 20-12-12 23:36

Dan zit waarschijnlijk de Wi-Fi antenne plaat niet op zijn plaats. Dit had ik ook op mijn iPhone 4.

Het kan ook een defect zijn met waterschade, aangezien Apple hem al heeft gecontroleerd op de indicators!

bsmidt 23-12-12 19:51

Heb nu wel weer Wi-Fi. Alleen valt hij regelmatig weg dan blijft hij eerst zoeken. Ook hoor ik iets rammelen aan de achterkant bij de camera. Heb vanmiddag dus maar ff een parabole torx schroevendraaier besteld,

RWK 23-12-12 22:22

Dat rammelen is vrijwel normaal want dat heb ik ook op me 4S.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:20.