iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Wi-Fi problemen zelfs na update ios 6.0.2 (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/131922-wifi-problemen-zelfs-na-update-ios-6-0-2-a.html)

tekstarzz 30-12-12 16:13

Dus dat betekend dat iOS 6.0.1 de laatste versie zal zijn voor de 4S?

XIII 30-12-12 16:27

Nee, waarschijnlijk alleen dat 6.0.2 enkele specifieke problemen oplost.

Ik meen dat de 6.1 bèta's zelfs de 3GS nog ondersteunen.

Roelien82 30-12-12 20:51

ik heb de iphone 4.
Hret probleem is dat ik hier in de huis kamer wel Wi-Fi heb maar in de keuken dan niet?
hier voor had ik een ander toestel van sony en had ik overal in huis Wi-Fi nu alleen in de kamer.
iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
ik heb de telefoon net 3 dagen.

Lobbie 31-12-12 07:43

Ben niet de enige zie ik hier al, heb ook de problemen met mijn Wi-Fi, als ik er vlakbij zit geen probleem,maar aan de andere kant van de woonkamer valt die er steeds af,heb ook de update 6.02 gedaan, beter niet kunnen doen blijkbaar, want hiervoor had ik zelfs op zolder nog Wi-Fi !

:mad:

Benny Jolink 31-12-12 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lobbie (Bericht 864459)
Ben niet de enige zie ik hier al, heb ook de problemen met mijn Wi-Fi, als ik er vlakbij zit geen probleem,maar aan de andere kant van de woonkamer valt die er steeds af,heb ook de update 6.02 gedaan, beter niet kunnen doen blijkbaar, want hiervoor had ik zelfs op zolder nog Wi-Fi !

:mad:

Ik lees dus over de volgende problemen:
A. GEEN VERBINDING (heb ik)
B. WEL VERBINDING, maar supertraag (heb ik
C. Slechter Wi-Fi bereik in het huis (heb ik).

Ik had de telefoon gisteren niet werkend thuis gelaten (probleem B).
Kom thuis en ineens normale snelheid op Wi-Fi.
Hele avond door, waarbij hij diverse keren in de standby stand heeft gestaan.
Vanochtend pak ik hem en heb ik probleem A.

Melding: Kan geen verbinding maken met netwerk. Ik het het volgende alweer geprobeerd:
- netwerk vergeten
- Netwerkinstellingen hersteld op de iPhone
- Router herstart

Niks, noppes, nada
Alle andere apparaten (laptops, ipAd3 en iphone4) doen het prima vanaf vanochtend.

Shoot me!

Guest-20180925190238 31-12-12 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Benny Jolink (Bericht 864477)
Ik lees dus over de volgende problemen:
A. GEEN VERBINDING (heb ik)
B. WEL VERBINDING, maar supertraag (heb ik
C. Slechter Wi-Fi bereik in het huis (heb ik).

En wat staat er allemaal in het logboek van die Cisco EPC3925 router? Heb je het logboek al eens nagekeken voor mogelijke indicaties over problemen?

Als je niet weet hoe je aan het logboek moet komen dan kijk op pagina 83 van de Nederlandse handleiding.

Pipita 01-01-13 17:41

Wi-Fi signaal blijft hetzelfde iPhone 5 6.02
 
Sinds mijn iPhone 5 op softwareversie 6.02 draait kan ik niet meer zien hoe sterk mijn Wi-Fi signaal is. Deze staat altijd op het laagste.. Is geprobeerd met meerdere netwerken. Als ik naar instellingen -> Wi-Fi ga zie ik het signaal namelijk wel...

Iemand met hetzelfde probleem of beter nog een oplossing?

Benny Jolink 02-01-13 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 864480)
En wat staat er allemaal in het logboek van die Cisco EPC3925 router? Heb je het logboek al eens nagekeken voor mogelijke indicaties over problemen?

Als je niet weet hoe je aan het logboek moet komen dan kijk op pagina 83 van de Nederlandse handleiding.

Ik heb het logboek nog niet nagekeken, maar ben de afgelopen dagen heel stuk wijzer geworden.

Ik weet vrijwel zeker dat het aan de plek ten opzichte van de router ligt.
In de keuken heb ik 3 streepjes Wi-Fi, maar verlies ik snelheid, verbinding en kan ik niet connecten.
Zit ik voor de Tv 2 meter van de router dan kan ik de hele avond probleemloos gebruik maken van Wi-Fi.

Ik heb de afgelopen 2 dagen op 6 verschillende netwerken gezeten. Als ik problemen had liep ik naar de router toe en daar loste de problemen zich vanzelf op.

Maandag of woensdag komt 6.1, daar wacht ik nog ff op

XIII 02-01-13 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Benny Jolink (Bericht 865242)
Maandag of woensdag komt 6.1, daar wacht ik nog ff op

Uit welke bron heb je dat?

bsmidt 05-01-13 22:07

Dat wil ik ook wel weten. Heb wel gelezen dat 6.1 misschien deze maand uitkomt maar dat betwijfel ik.

Lobbie 07-01-13 18:17

Heb mijn foon hersteld, en nou doet die helemaal niks meer, kan onmogelijk meer in mijn modem komen,laatste X die XXXIphone

DjTom 15-01-13 20:51

Hoe zit het met jullie problemen met Wi-Fi? Bij mij nog steeds niet opgelost.
Als ik dicht bij de router zit heb ik geen enkel probleem. Vanaf ne meter of 4 er vandaan begin ik problemen te ondervinden.

Benny Jolink 15-01-13 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DjTom (Bericht 868766)
Hoe zit het met jullie problemen met Wi-Fi? Bij mij nog steeds niet opgelost.
Als ik dicht bij de router zit heb ik geen enkel probleem. Vanaf ne meter of 4 er vandaan begin ik problemen te ondervinden.

Precies hetzelfde;

Op de bank naast de router prima!
Aan de eettafel .....super traag (wel 3 streepjes)
In de keuken geen Wi-Fi meer (wel streepjes)

Ik werk bij een groot IT bedrijf en steeds meer collega;s krijgen ook een iPhone5. Ik heb er van de 9 mensen die ik gevraagd heb nu 3 gevonden met precies hetzelfde probleem.

Via onze IT afdeling bij Vodafone neergelegd; reactie als "ons niet bekend".

Ik wacht nog tot 6.1 die deze of volgende week toch echt wel zal komen.
Als dat het niet oplost ga ik telefoon omruilen voor nieuw exemplaar.

Lobbie 15-01-13 21:12

Ze zeiden bij Vodafone zelfs dat 6.02 er nog niet was, hahaha, maar heb um hersteld, is wel iets beter, maar valt er toch nog geregeld vanaf, als ik dan naar instellingen netwerk ga, vliegt ie er meestal wel weer in, maar het blijft een vreemd verhaal, de andere goedkope smoes bij voda is dat je hem kunt laten repareren, zonder leentoestel, want ja, U doet zelf de update !
Bah !

DjTom 16-01-13 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Benny Jolink (Bericht 868771)
Precies hetzelfde;

Op de bank naast de router prima!
Aan de eettafel .....super traag (wel 3 streepjes)
In de keuken geen Wi-Fi meer (wel streepjes)

Hier is net het zelfde, volledig ontvangst maar geen data meer kunnen versturen of ontvangen.

ronheinen 18-01-13 11:09

Wordt zo langzamerhand gek hiervan. In de woonkamer thuis geen probleem, zodra ik echter een stap verder doe is het uit met Wi-Fi. Het zelfde probleem op het werk. In de buurt van een draadloos router perfecte verbinding, als ik er even van wegloop is het uit met de pret.
Heb een Iphone 5. Onder 6.0.1 geen problemen, enkele dagen na de update naar 6.0.2 begonnen de problemen. Niets van alle in dit forum genoemde oplossingen helpen. Ik denk dat het wachten wordt op 6.1.

frank1964 20-01-13 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Benny Jolink (Bericht 864265)
Dankje voor het mee-zoeken, maar dit gaan over het ontbreken van multicast tussen LAN en WLAN. Daarnaast is het vreemd dat:
- Eerste 2 weken ik thuis geen last had
- Andere iOS6 apparaten (iPad3 en iPhone4) hier op dit netwerk geen last van hebben.

Mochten er meer mensen zijn met ideeën dan hoor ik het graag.

Ik heb geen ideeën, maar wel exact het zelfde probleem met 2 iphone 5's.
Dichtbij de router alles prima, maar een meter verder begint de ellende, en ook sinds een paar dagen, zelfs al bij de buren gekeken of die soms iets nieuws in huis hadden, maar geenszins het geval.
klinkt gek, maar hoe geraagd Wi-Fi zich bij deze luchtdruk en weersomstandigheden, ook al is het binnenshuis ?

Guest-20180925190238 20-01-13 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frank1964 (Bericht 869735)
klinkt gek, maar hoe geraagd Wi-Fi zich bij deze luchtdruk en weersomstandigheden, ook al is het binnenshuis ?

Wi-Fi werkt op de 2.4 GHz of 5 GHz band. Op de 2.4 GHz band hebben temperatuur inversies in de troposfeer zo goed als geen invloed. Op de 5Ghz band is dat zelfs uitgesloten met zendvermogen van 20dBm.

frank1964 28-01-13 22:55

Vanavond iOS 6.1 geïnstalleerd op de iPhone 5, maar de problemen zijn nog steeds hetzelfde..... 2 toestellen, identieke problemen.

Benny Jolink 28-01-13 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frank1964 (Bericht 871659)
Vanavond iOS 6.1 geïnstalleerd op de iPhone 5, maar de problemen zijn nog steeds hetzelfde..... 2 toestellen, identieke problemen.

Hier ook, update hee geen effect gehad. Was er wel vanuit gegaan.

Wat een drama!! Denk dat ik nu. Toch maar een nieuw toestel ga eisen van Apple.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:48.