//

Verschil in snelheid Wi-Fi iPhone 5 en iPad 4?

Verschil in snelheid Wi-Fi iPhone 5 en iPad 4? discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Ook met iOS 6.0.2 lijk ik nog problemen met Wi-Fi op mijn iPhone 5 te hebben. Mijn aanname was dat Wi-Fi voor de iPhone 5 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-01-13, 00:23
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard Verschil in snelheid Wi-Fi iPhone 5 en iPad 4?

Ook met iOS 6.0.2 lijk ik nog problemen met Wi-Fi op mijn iPhone 5 te hebben.

Mijn aanname was dat Wi-Fi voor de iPhone 5 en iPad 4 ongeveer even snel/sterk zouden moeten zijn (al weet ik niet of ze exact dezelfde chips voor deze functionaliteit gebruiken).

Als ik beide apparaten naast elkaar in mijn woonkamer leg haalt de iPad 4 in verschillende metingen steeds een downloadsnelheid van zo'n 38 Mbps, terwijl de iPhone 5 steeds niet verder komt dan 22 Mbps.

Als ik beide apparaten dichter bij router test halen ze allebei die 38 Mbps.

Hoe is dat bij jullie op afstand van de router; duidelijk verschil in snelheid tussen iPhone 5 en andere iOS devices?

Ik heb het gemeten met de Speedtest.net App, maar twijfel over de betrouwbaarheid daarvan. De upload wordt namelijk op 15 Mbps geklokt en dat is meer dan mijn provider mij verkoopt (en dus onwaarschijnlijk).
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-01-13, 09:41
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Als je het niet zeker weet, probeer het dan ook even via je vaste PC, en kijk welke snelheid je daarmee haalt.
Mijn iPhone 5 heeft andere problemen, niet zozeer de snelheid maar hij verbind soms gewoon niet met de Wi-Fi terwijl de iPhone van mijn zusje (ook een 5) dit wel doet.
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #3  
Oud 02-01-13, 10:13
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring Bekijk bericht
Als je het niet zeker weet, probeer het dan ook even via je vaste PC, en kijk welke snelheid je daarmee haalt.
De vaste PC is bedraad verbonden met de router en de downloadsnelheid daar haalt de 100 Mbps.

Mijn netwerkverbindingen "buiten" is (dus) niet de beperkende factor.
  #4  
Oud 02-01-13, 11:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Mijn aanname was dat Wi-Fi voor de iPhone 5 en iPad 4 ongeveer even snel/sterk zouden moeten zijn (al weet ik niet of ze exact dezelfde chips voor deze functionaliteit gebruiken).
Hier klopt die aanname in ieder geval. De data rate en de signaal/ruis verhoudingen tussen een iPhone 5 en iPad 4 zijn (ongeveer) hetzelfde.

De S/N verhouding van de iPhone 5 is een tikkeltje slechter (bovenste rood kadertje) dan die van de iPad 4 (onderste rood kadertje). Dit verschil is waarschijnlijk te wijten aan de minder efficiënte antenne van de iPhone 5.



  #5  
Oud 02-01-13, 11:40
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Welke tool is dat?
  #6  
Oud 02-01-13, 11:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Welke tool is dat?
Een ingebouwde tool van een Time Capsule of Airport Extreme.
  #7  
Oud 29-01-13, 11:30
frank1964 frank1964 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Ook met iOS 6.0.2 lijk ik nog problemen met Wi-Fi op mijn iPhone 5 te hebben.

Mijn aanname was dat Wi-Fi voor de iPhone 5 en iPad 4 ongeveer even snel/sterk zouden moeten zijn (al weet ik niet of ze exact dezelfde chips voor deze functionaliteit gebruiken).

Als ik beide apparaten naast elkaar in mijn woonkamer leg haalt de iPad 4 in verschillende metingen steeds een downloadsnelheid van zo'n 38 Mbps, terwijl de iPhone 5 steeds niet verder komt dan 22 Mbps.

Als ik beide apparaten dichter bij router test halen ze allebei die 38 Mbps.

Hoe is dat bij jullie op afstand van de router; duidelijk verschil in snelheid tussen iPhone 5 en andere iOS devices?

Ik heb het gemeten met de Speedtest.net App, maar twijfel over de betrouwbaarheid daarvan. De upload wordt namelijk op 15 Mbps geklokt en dat is meer dan mijn provider mij verkoopt (en dus onwaarschijnlijk).
Hier is dat dus ook en nog in ergere mate zelfs...... Een kamer verder is de datastroom zelfs tot nul gereduceerd, maar soms ook niet, dan is ie wel gewoon op snelheid. Maar meestal is het hommeles. Ga je dan weer richting je AP dan loopt de snelheid weer op. Overigens blijft de signaalsterkte meter op het toestel wel "volle bak" aangeven, dus daar zou het niet aan moeten liggen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi snelheid traag op ipad 3 Eddy van Dijk iPad algemeen 1 19-10-12 10:29
iPhone en iPad syncen met iTunes: 1 dag verschil in agenda LostAndFound iTunes 1 16-05-11 10:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:13.