//

Problemen met Iphone op UPC Horizon netwerk

Problemen met Iphone op UPC Horizon netwerk discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Het volgende probleem doet zich voor en ik zie geen oplossing. Thuis heb ik Horizon van UPC en maak gebruik van het Cisco modem. Alle ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-01-13, 13:48
mikebtnhs mikebtnhs is offline
• iOS 11.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Doetinchem
Berichten: 17
Question Problemen met Iphone op UPC Horizon netwerk

Het volgende probleem doet zich voor en ik zie geen oplossing.

Thuis heb ik Horizon van UPC en maak gebruik van het Cisco modem. Alle iOS apparaten werken hier prima. Ook gasten kunnen allemaal op mijn netwerk.

Bij mijn ouders thuis staat exact dezelfde configuratie. Computers (windows en OSX) het werk allemaal, echter van alle iOS apparaten valt de netwerkverbinding weg of ondanks Wi-Fi verbinding zijn er geen netwerkmogelijkheden. Diezelfde iOS apparaten werken bij mij thuis wel.

Omdat sommige apparaten het wel doen en andere niet, is het volgens UPC geen probleem van UPC maar van de apparaten waar geen netwerkverbinding tot stand komt... Het probleem is er tevens niet bekend (ja ja, ik ben zeker de eerste met dit probleem)

Op het UPC forum wordt de fout toegewezen aan het Cisco modem (toch wel een bekend probleem dus), maar dat werkt bij mij thuis perfect, dus dat klopt niet helemaal. Bij mijn ouders is het probleem er ook als ik de Wi-Fi van de mediabox gebruik.

Wie heeft de oplossing?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-01-13, 22:28
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Misschien een idee om het modem eens op een ander kanaal te zetten?
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
  #3  
Oud 13-01-13, 23:17
mikebtnhs mikebtnhs is offline
• iOS 11.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Doetinchem
Berichten: 17
Standaard

Bedankt voor jouw reactie. Switchen naar een ander kanaal helpt niet helaas. Dat heb ik al geprobeerd.

Zo lang je met 1 iOS apparaat op het modem zit is er geen probleem. Als er een tweede komt valt de een en vaak de ander ook uiteindelijk weg.

Een statisch IP wil ook niet.
  #4  
Oud 14-01-13, 08:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mikebtnhs Bekijk bericht
Op het UPC forum wordt de fout toegewezen aan het Cisco modem (toch wel een bekend probleem dus), maar dat werkt bij mij thuis perfect, dus dat klopt niet helemaal.
Om welke Cisco modem/router gaat het hier? Is het de Cisco EPC 3925?
  #5  
Oud 18-01-13, 21:25
mikebtnhs mikebtnhs is offline
• iOS 11.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Doetinchem
Berichten: 17
Standaard

Ja het is de Cisco EPC3925. Maar ook de UPC mediabox heeft het probleem. (Sorry ik heb geen bericht ontvangen dat iemand zich weer mbt deze topic heeft gemeld)
  #6  
Oud 18-01-13, 21:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Die router heeft problemen met Multicast DNS aka Bonjour. Waarschijnlijk is er een firmware update noodzakelijk.

Zoek eens met het zoekbegrip EPC 3925 op het form. Dat probleem is al eens besproken.
  #7  
Oud 22-01-13, 21:30
mikebtnhs mikebtnhs is offline
• iOS 11.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Doetinchem
Berichten: 17
Standaard

Oké ik ga op zoek en zal kijken of er een update beschikbaar is. Wordt vervolgd.
  #8  
Oud 29-01-13, 23:08
mikebtnhs mikebtnhs is offline
• iOS 11.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Doetinchem
Berichten: 17
Standaard

Probleem is opgelost door op het modem in te loggen via 192.168.1.1 en in het menu Wireless / Wireless Security de Key Renewal te veranderen van 100 naar 50.

Tevens het ik het SSID aangepast. Na deze beide veranderingen was het probleem opgelost en kon ik met alle iOS apparaten totaal 4 online. Ook nu na 4 uur werkt alles nog.
Reageren

Labels
horizon, netwerkprobleem, upc



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad als afstands bediening UPC Horizon? Cipolini iPad algemeen 4 30-12-12 09:13
UPC-app (iPhone 4) werkt niet met Horizon. amsterdam2226 iPhone Apps 0 30-10-12 17:23
upc horizon herian10 Jailbreak apps en thema's 3 17-09-12 18:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:51.