iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   iPhone 5 Wi-Fi problemen omruilen via Apple (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/134879-iphone-5-wifi-problemen-omruilen-via-apple.html)

Onyx 08-02-13 20:57

iPhone 5 Wi-Fi problemen omruilen via Apple
 
Sinds januari een iPhone 5 los aangeschaft.
Uitgepakt en iOS 6 erop geïnstalleerd.
Viel me direct al op dat ik erg zwak Wi-Fibereik had, terwijl ik 3x een iPhone 3GS/4 (iOS 5.1.1 jailbreak en iOS 6 no jb), een iPad 1 (iOS 5.1.1 jailbreak) en een laptop met Windows 7 erop in huis heb liggen die allemaal volop bereik hebben.
Door omstandigheden 3 verschillende routers/Wi-Fi aangesloten gehad en probleem blijft gelijk, iPhone 5 slecht bereik, rest perfect.

Upgrade naar iOS 6.0.1 en daarna iOS 6.1 hielpen ook niets, vanaf 4 meter vanaf mijn Wi-Fi stort de ontvangst in elkaar op de 5.
Diverse topics gelezen hierover en velen wijten het aan de software van iOS 6, anderen roepen "Hardware!" en sommigen hebben kennelijk nergens last van.

Vandaag maar eens gebeld met Apple support en na zo'n 20 min wachten iemand aan de lijn.
Voorgaand verhaal aan hem uit de doeken gedaan en hij kwam met aantal vragen/tips.
-Probleem ook aanwezig op andere toestellen? (nee)
-Software al bijgewerkt naar nieuwste versie? (ja)
-Herstel gedaan via iTunes (ipv OTA) ? (yup)
-Na herstel geen backup terug zetten maar eerst controleren of probleem er dan ook nog is. (helaas, nog steeds aanwezig)
- Geen waterschade opgelopen? (nope)

Nadat al deze vragen uitgelopen waren kwam de medewerker tot de conclusie dat dan de softwarematige problemen waren uitgesloten en het dus wel hardwarematig moest zijn.
Desgevraagd gaf hij aan dat het probleem inderdaad bekend was bij Apple.

Na controle voor garantie (viel die uiteraard nog ruim binnen) kreeg ik 3 opties:
1: Omruil via koerier binnen max 7 a 10 dagen (kosteloos).
2: Omruil (eenmalig) via koerier binnen max 48 uur (kosten €29.-)
3: aanmelden voor Apple Care en 2x mogelijkheid op spoedkoerier, geen verdere kosten (kosten €69.-)

Gekozen voor optie 1.

Heel verhaal maar hoop dat dit topic wat duidelijkheid schept over het (gebrek aan) Wi-Fi op de iPhone 5.
Zal hier ook het verloop van de reparatie bijhouden :cool:

pascalhauben 27-02-13 00:22

En is het probleem opgelost met nieuwe iPhone? Wij hebben het probleem op 2 iPhone 5 en 2 iPads mini...

Onyx 27-02-13 14:02

Hoi, Rare is dat ik op de dag van ophalen heb ik de hele iphone voor de 3e keer hersteld met nieuwe firmware via iTunes (dus niet OTA).
Daarna was het bereik opeens veel beter :confused:

Mijn andere apparatuur heeft wel nog iets beter bereik maar kan nu gewoon mijn huis doorlopen zonder dat het geheel wegvalt..
Heb toen dus gebeld en dit voorgelegd.
Afspraak afgezegd en aangegeven da, wanneer het probleem zich weer voordoet dat ik een nieuwe afspraak kon maken.

Loop gewoon even alle stappen na die ik ook al heb benoemd in mijn startopic.
Die gaan ze nl ook aan jou vragen en bij 1x "nee" zal je toch eerst die stappen moeten doorlopen.
Daarna afspraak maken met Apple en dan zou het geen probleem moeten zijn.

Wat wel vreemd is is dat je het kennelijk met 4 apparaten hebt.
Apple geeft toe dat er enkele eerste modellen zijn van oa de iPhone 5 die Wi-Fi problemen hebben maar met 4 zullen ze vast eerst de oorzaak bij je thuis zoeken..

Guino 08-03-13 14:28

I 'm very disapointed about the Wi-Fi on Iphone 5
And I see not one solution to solve it pity !!( I have try many tricks from you tube movies online : but nothing have make a grand difference to me )
I hope that Apple coming up & quickly please dear Appel with a new Update special for the Wi-Fi BUG !! because there is still a lot of people world wide that have big
Wi-Fi issues with the Iphone 5 !!!! I hope soon a good update for the Wi-Fi please
I can not change my Iphone in the store because I have not the papers : Bill and the warranty on my name
I have Exhange my old Iphone 4 with a stranger for the new Iphone 5
Very stupid but to late of course !!! And now the Wi-Fi is very weak on the Iphone 5
When I go far away from my internet router more than 12/15 feet it have not enough power very much times and disconnect very times also it working only good near to my router and on 3G networking I have not problem of course but 3G is very expensive when I stay to far away from my router . Who can tell me the golden trick for solve it in my situation

Onyx 08-03-13 18:41

Just bring it back to Apple.
Contact trough there website en claim warranty, i did it also (but canceled it myself later).

Guino 08-03-13 18:45

I have not papers & bill on my name I have nothing

Guest-20180925190238 08-03-13 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guino (Bericht 884173)
I have not papers & bill on my name I have nothing

Why the heck are you communicating in Pidgin English instead of decent Dutch :eek:

HankTank 27-03-13 07:52

Is er al meer nieuws inmiddels?

Ik ging gisteren speciaal naar Amsterdam voor het inleveren van mn telefoon, maar had 30 minuten vertraging dus kon ik weer naar huis... Erg slechte service, aangezien bijna iedereen daar met elkaar stond te lullen...

Onyx 28-03-13 11:24

Van mij uit niet "meer" nieuws.
Zoals vermeld heb ik de geplande reparatie gecanceld.
T is nog steeds niet op het niveau wat de voorgangers hebben maar wel aanvaardbaar voor het moment.
Wat me nu tegenhoud is iOS 6.1.3, geen jailbreak dus als ik een refurbished 5 zou terug krijgen.

Waarvoor ging je zelf naar Amsterdam eigenlijk?
De reparatie aanmelden ging prima per telefoon en ze komen 'm netjes ophalen per koerier.

HankTank 28-03-13 11:49

Ik had gehoopt dat ik gelijk een vervangtoestel zou krijgen daar, al heb ik geen idee of Apple daar aan doet. En als het in de Store al duidelijk is dat het fout zit, geven ze waarschijnlijk niet gelijk een nieuwe mee...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:03.