iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   update ios 6.1.2 of jailbreak evasi0n 1.4 Wi-Fi beïnvloeden? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/135796-update-ios-6-1-2-jailbreak-evasi0n-1-4-wi-fi-beinvloeden.html)

3geltje 23-02-13 18:05

update ios 6.1.2 of jailbreak evasi0n 1.4 Wi-Fi beïnvloeden?
 
Ik heb gisteren een iphone 5 gekocht via marktplaats, hij was nog gesealed in doos. Aankoopbon was niet aanwezig, dus ik vraag me af hoe het dan zit met garantie, maar goed, daar kijk ik elders op dit forum wel voor.

Ik probeerde de telefoon na aankoop bij een mcdonalds Wi-Fi hotspot te activeren, maar hij gaf aan dat er problemen met verbinding waren, thuis lukte het activeren wel.
Bij het activeren heb ik de telefoon als bestaande telefoon geactiveerd met de itunes account van mijn 3gs. Daarna heb ik de software ge-update naar 6.1.2 en die gejailbreaked met evasi0n 1.4.
Kan het door 1 van die 2 handelingen komen dat de Wi-Fi nu blijkbaar niet werkt? Ik had tenslotte Wi-Fi nodig voor het activeren, en dat ging dus wel.
Omdat ik meteen na het activeren die 2 handelingen heb verricht (en niet met de telefoon heb gespeeld tussendoor, want ik dacht: eerst jailbreaken en dan genieten) weet ik niet of er daarvoor al Wi-Fi problemen had. Maar nogmaals: bij het activeren werkte de Wi-Fi blijkbaar wel.

Wanneer ik verbinding via Wi-Fi maak, wat wel gewoon goed werkt voor de laptop en m'n iphone 3gs, geeft ie niks bijzonders aan: er staat een V-tje voor m'n routernaam, de 3 balkjes zijn vol. Maar op een of andere manier doet het internet het gewoon niet. Safari laadt niks, en met andere programma's krijg ik meldingen over problemen met verbinding.
Dit terwijl alles gewoon normaal eruit ziet. Als ik het mobiele netwerk dan inschakel en Wi-Fi uitschakel doen internet-gerelateerde handelingen het wel. Hoe kan dit?
Ik wil natuurlijk wel gewoon gebruik van Wi-Fi kunnen maken, maar nu ben ik op het mobiele netwerk toegewezen.
Als het hardware gerelateerd is, dan zou hij in de eerste instantie toch niet aangeven dat de Wi-Fi gewoon aangesloten is met goed bereik lijkt mij, en dan had ik 'm in de eerste instantie ook niet kunnen activeren.

Als dit topic er al is, zou ik graag een link ervan zien, want het browsen shiet naar mijn inziens niet op: Ik wil niet lui lijken door niet eerst tusen de topics in deze thread te browsen, ik probeer het wel. Echter: M'n internet explorer kliert nogal en tussen het browsen van de topics over Wi-Fi loopt ie telkens vast. Geheel ongerelateerd, maar weet iemand hier iets op? Ik heb ook geprobeerd te zoeken via m'n iphone 3gs, maar ik krijg zere ogen van het staren naar die kleine letters.

Guest-20180925190238 23-02-13 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 3geltje (Bericht 880932)
Bij het activeren heb ik de telefoon als bestaande telefoon geactiveerd met de itunes account van mijn 3gs. Daarna heb ik de software ge-update naar 6.1.2 en die gejailbreaked met evasi0n 1.4.

Hoe heb je die update naar iOS 6.1.2 gedaan? Als OTA update over Wi-Fi? Of met iTunes?

Hoe dan ook, herstel de iPhone 5 met iTunes naar iOS 6.1.2. Activeer het ding over Wi-Fi en voer dan de jailbreak opnieuw uit.

3geltje 23-02-13 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 880936)
Hoe heb je die update naar iOS 6.1.2 gedaan? Als OTA update over Wi-Fi? Of met iTunes?

Hoe dan ook, herstel de iPhone 5 met iTunes naar iOS 6.1.2. Activeer het ding over Wi-Fi en voer dan de jailbreak opnieuw uit.

Ik heb het via itunes gedaan. Herstellen naar fabrieksinstellingen met alles verwijderen lukt niet via itunes, ik krijg dan een foutmelding en de telefoon bleef ondanks resette in herstelmodus staan waarbij ik 'm met recboot weer uit herstelmodus moest krijgen. Via de telefoon zelf herstellen naar fabrieks instellingen ging ook vreemd, na een paar bleef het draaiende cirkeltje in beeld waardoor ik het probeerde via itunes. Ik zal even proberen op te zoeken over hoe te her-activeren, kijken hoe de Wi-Fi werkt zonder jailbreak en dan de jailbreak opnieuw uitvoeren met evasi0n 1.4.

Bedankt voor je ingeving.

Guest-20180925190238 23-02-13 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 3geltje (Bericht 880945)
Via de telefoon zelf herstellen naar fabrieks instellingen ging ook vreemd, na een paar bleef het draaiende cirkeltje...

Als er al een jailbreak op de iPhone staat kan je niet herstellen op het toestel zelf.

3geltje 24-02-13 16:34

Het hielp niet. Hetzelfde gedoe als voor heen, ik moest weer recboot gebruiken. Nu heb ik op wat plekken gelezen dat het Wi-Fi probleem kan worden veroorzaakt door de upgrade naar ios 6.1.2.
Dat verklaart wel waarom ik wel via Wi-Fi kon activeren, want hij zat toen niet meteen op 6.1.2 volgens mij, want toen ik 'm aansloot op itunes vroeg ie of ik de telefoon wilde upgraden naar 6.1.2, wat ik dan ook heb gedaan nadat ik eerst keek of er wel een jailbreak voor beschikbaar was.
Het verklaart ook waarom m'n iphone 3gs met ios 5.1.1 geen problemen heeft met de Wi-Fi en deze iphone 5 met ios 6.1.2 wel. Een vriend van mij heeft ook de iphone 5 maar dan met ios 6.1, deze is echter niet gejailbreaked, hij heeft hetzelfde probleem met de Wi-Fi als ik.
Dit doet mij vermoeden dat het probleem aan de ios ligt, en dat ik deze moet downgraden naar een versie vóór 6.1. Mijn 3gs met ios 5.1.1 heeft tenslotte geen problemen.
Dus maar even opzoeken hoe dat gaat dan.
Ik ga wat aanmodderen en als het allemaal gelukt is met downgraden en het Wi-Fi probleem is opgelost zal ik hier opschrijven wat ik heb gedaan.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 februari 2013 om 15:48 ----------

Het kan trouwens zijn dat ik de notities stukje bij beetje hier neerzet, omdat ik de vorige keer met jailbreaken van 3gs ook was vergeten wat ik nou precies in welke volgorde had gedaan en het voor mij makkelijker is om elke stap te noteren voordat ik de volgende stap doe.
Als je dus een post ziet waarvan je denkt dat het niet compleet is; niet het topic sluiten of raar reageren. Ik doe m'n best op mijn manier.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 februari 2013 om 15:57 ----------

Stap 1
Ik ben via google naar Download Alle iOS Firmware's | iPhonemania.nl gegaan en heb daar naar beneden gescrolt tot ik ios 5.1.1 heb gedownload (die blijkbaar eigelijk voor 4s is bedoelt. Maar goed, iphone 5 kwam meteen uit met ios 6, dus lijkt me logisch dat er dan staat dat ie voor 4s is.) Ik kreeg een adf.ly pagina te zien en heb na een paar seconden skip ad aangeklikt waarna de download begon die volgens de notificatie opent met itunes. Ik wacht tot de download compleet is.

Overigens had ik van mijn 3gs als een reservekopie gemaakt op itunes, maar het heeft geen zin om de iphone 5 hiernaar te herstellen omdat er dan niks veranderd aan de firmware (ios). Ik denk dat ik dus echt de telefoon moet downgraden alvorens ik 'm ga herstellen naar de reservekopie op itunes die ik van de 3gs heb gemaakt. (Ik herstel de iphone naar de kopie van de 3gs zodat ik m'n contacten en berichten meeneem.)
Na het downloaden van de ios 5.1.1 downgrade gebeurde er niks, ik had niet de indruk dat itunes was veranderd.Ik heb het document op bureaublad opgeslagen en aangeklikt, itunes opent. Ik heb herstellen aangeklikt, om jailbreak te verwijderen, maar hij komt weer in de oneindige herstelmodus terrecht. Recboot dus maar weer.

3geltje 28-02-13 00:00

Nou geweldig, een kennis van mij had aangeboden om te helpen, moest daarvoor m'n telefoon meenemen. Ik heb gevraagd of ie me daarna kon uitleggen wat er nou precies aan de hand is en wat ie daaraan heeft gedaan.
Helemaal niks, ik kreeg vandaag m'n telefoon terug, want hij had er geen tijd voor. Er zit echter wel een klein krasje nu op de achterkant.
Ok, deze bastard schrap ik dus uit m'n contacten en hoeft echt niet meer tegen me te praten.
Ik mag dus lekker opnieuw beginnen maar heb nu even de puf niet meer.:mad::mad::mad:

Guest-20180925190238 28-02-13 08:41

Wat ben je nu aan het doen? Een blog aan het schrijven over alle mogelijke onmogelijkheden om een iPhone 5 te downgraden naar iOS 5.1.1 :confused:

xbored 01-03-13 23:21

Ik lig er ook af na al je verhalen....
Je hebt ongeveer de hele geschiedenis en alle type iPhones benoemd waardoor ik door de types de appel niet meer kan vinden..
Idd wat timosha zegt een iPhone downgraden naar iOS 5.1.1 is onmogelijk!!! Je hebt het zelf gezegd.. Een iPhone 5 word uitgebracht met iOS 6.
Ook kan je de problemen met een iPhone 5 op iOS 6.1 niet vergelijken met een goed werkende iPhone 3GS op 5.1.1, oftewel appels met peren.

3geltje 02-03-13 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 882102)
Wat ben je nu aan het doen? Een blog aan het schrijven over alle mogelijke onmogelijkheden om een iPhone 5 te downgraden naar iOS 5.1.1 :confused:

Ik dacht echt dat een iphone wel te downgraden was, je ziet op google telkens van die handleidingen staan om je iphone te downgraden door bijv. eerst een oudere versie van itunes te installeren. Het werkt maar niet omdat ik telkens in die herstelmodus vast blijf zitten.
Ik begrijp jouw reactie niet echt, er wordt gestimuleerd om zoveel mogelijk zelf te doen, en als ik dat probeer en beschrijf dan zie jij reden om daar denigrerend over te doen?

XIII 02-03-13 00:39

Hoeveel je ook zelf doet, dit gaat je niet lukken.

(tenzij je meer van iOS weet dan het handjevol mensen op deze wereld dat na heel veel inspanning een nieuwe jailbreak kan fabriceren en dat (b)lijkt niet zo te zijn)

3geltje 02-03-13 00:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xbored (Bericht 882558)
Ik lig er ook af na al je verhalen....
Je hebt ongeveer de hele geschiedenis en alle type iPhones benoemd waardoor ik door de types de appel niet meer kan vinden..
Idd wat timosha zegt een iPhone downgraden naar iOS 5.1.1 is onmogelijk!!! Je hebt het zelf gezegd.. Een iPhone 5 word uitgebracht met iOS 6.
Ook kan je de problemen met een iPhone 5 op iOS 6.1 niet vergelijken met een goed werkende iPhone 3GS op 5.1.1, oftewel appels met peren.

Geen idee waar je het over hebt, maar als google handleidingen laat zien over het downgraden van iphones vind ik best dat je kan proberen wat daar uit komt. Het komt dus uit op herstelmodus waarin ie dan vast blijft zitten, maar dan weten we dat ook weer. Ik vraag me alleen nog af of dat nou door de jailbreak komt of niet. Als ik de jailbreak probeer te verwijderen met itunes komt ie ook in die herstelmodus terrecht. Ik krijg van itunes bij aansluiten van de iphone 5 telkens een foutmelding te zien. Kan dat met die jailbreak te maken hebben?
En waarom kan de iphone 5 op 6.1.2 niet met de 3gs op 5.1.1 vergeleken worden? Ik probeer te kijken waar de fout ligt, het kan aan de jailbreak liggen, maar ook aan de ios. Ik kan het wel degelijk vergelijken door m'n 3gs eveneens up te daten naar 6.1.2 en dan te kijken hoe ie de Wi-Fi pakt.
Een vriend nam vanmiddag z'n ipad en iphone 5 mee, met eveneens 6.1.2 erop, deze zijn niet gejailbreaked, maar hebben wel hetzelfde probleem als mijn iphone 5. Daarentegen heeft hij dat probleem thuis niet. Hij heeft thuis echter wel een router bij z'n modem staan, die heb ik niet. Dus nou zit ik te denken dat het wellicht kan liggen aan compatibiliteits problemen van 6.1.2 met mijn modem. Morgen neemt hij z'n router mee en gaan we het testen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 maart 2013 om 00:28 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 880984)
Heb je de router al gereset?
Even 30 seconden stroomloos maken.

Mijn god, het werkt gewoon! Ik heb Wi-Fi:-):-):-)
Ik heb nu al een hele film van bumba kunnen downloaden.
Maar hoe kan dit? M'n modem gaat inderdaad nooit uit, is ie daarom niet up to date met de Wi-Fi voor ios 6.1.2?
Is het dus raadzaam om voor elke update van ios je router/modem te resetten?
En hoe kan het dat ie het bij mcdonalds niet deed toen ik wou activeren?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:14.