//

iPhone vindt WiFi niet (Samsung wel)

iPhone vindt WiFi niet (Samsung wel) discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Voor de vakantie hebben mijn zoons een nieuwe iPhone 4 gekocht. Ik heb zelf een 4S van mijn werk meegekregen, een jaar oud. We zitten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-07-13, 16:19
st piet st piet is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 2
Standaard iPhone vindt Wi-Fi niet (Samsung wel)

Voor de vakantie hebben mijn zoons een nieuwe iPhone 4 gekocht. Ik heb zelf een 4S van mijn werk meegekregen, een jaar oud. We zitten nu met uitzicht op de Middellandse Zee, maar de iPhones kunnen het netwerk van het appartement niet vinden.
En de iPad ook niet. De oude Samsung Galaxy's doen het wel!
En het oude laptoppie waar ik nu op zit te typen heeft er ook geen probleem mee.
De verhuurder zegt dat het een bekend verschijnsel is. Alle iPhone gebruikers klagen bij hem. Hij zegt dat het aan zijn router ligt, maar dat de installateur telkens met smoesjes komt. Wie weet er een oplossing?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-07-13, 17:06
mrkssntr mrkssntr is offline
• iOS 6.1.2
• 7.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 2
Standaard

Hmm, even updaten naar 6.1.3 mocht je dat nog niet gedaan hebben.
Jouw Samsung laat meer draadloze netwerken zien zelfs als ze niet bereikbaar zijn, je iPhone laat alleen sterke signalen zien.
Misschien even in de lobby gaan zitten.
  #3  
Oud 27-07-13, 17:47
normalis666 normalis666 is offline
• iOS 8.1.3
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: westland
Berichten: 64
Standaard

Met je Samsung ff de netwerk naam noteren
Dan de naam van het netwerk op je iPhone invullen dan ff proberen
  #4  
Oud 01-08-13, 09:41
st piet st piet is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 2
Standaard

alles geprobeerd, niets helpt. De router zit in het appartement onder ons, dichterbij kun je niet komen.
conclusie: iPhone en iPad zijn erg selectief met het ontvangen van Wi-Fi. Waar Samsung genoegen neemt met 3 "streepjes" zegt Apple bekijk het maar.
Resultaat: Op de Samsung kun je gewoon verder, met de iPhone word je gedwongen op 3G te gaan.
  #5  
Oud 01-08-13, 10:03
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Nog een conclusie: als die oude ZamZung het Wi-Fi access point wel ziet en de iPhones niet dan ondersteunt het AP waarschijnlijk het IEEE 802.1n protocol niet.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
i phone 3 GS vindt geen Wi-Fi terwijl het er wel is. help! hansbouwmans Wi-Fi 1 28-03-12 12:10
Mijn PC vindt mijn Iphone niet!!Een andere pc wel ... timvanhaute iPhone algemeen 5 21-11-11 00:56
iphone vindt Wi-Fi netwerk helemaal niet meer shantih Wi-Fi 1 02-09-10 13:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:12.