iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Wi-Fi aan laten tijdens vergrendeling (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/143734-wifi-laten-tijdens-vergrendeling.html)

Tareq 04-09-13 22:54

Wi-Fi aan laten tijdens vergrendeling
 
Ik heb al een tijdje mijn iPhone 5 en ben van een Samsung Galaxy S4 overgestapt naar een iPhone 5. Qua kwaliteit, toestel en simplicity is het een top toestel!

Maar één ding begint mij nu echt te irriteren, mijn Wi-Fi staat alleen aan als ik mijn codeslot invoer, als mijn toestel vergrendelt is ontvang ik dus niks.

Op mijn Samsung Galaxy S4 kreeg ik alles gewoon binnen, zonder dat mijn batterij hevig daalde.

Bij deze dus: hoe kun je Wi-Fi tijdens vergrendeling aan laten staan, zodat je WhatsApp gewoon ontvangt, E-mails en dergelijke.

PS: ik gebruik iOS 6.1.4.

ballegooier 05-09-13 00:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tareq (Bericht 910223)
Bij deze dus: hoe kun je Wi-Fi tijdens vergrendeling aan laten staan, zodat je WhatsApp gewoon ontvangt, E-mails en dergelijke.

Ontvang je nu geen nieuwe berichten dan, als je iPhone in stand-by staat? Heb je geen mobiele internet verbinding? Want dat is je verbinding met internet als je iPhone in stand-by staat. Ik weet dat je dat bij Android inderdaad kunt kiezen, als je wilt dat Wi-Fi aan blijft staan tijdens stand-by. Maar dat lijkt me nadelig voor de batterij duur.

Wi-Fi blijft alleen ingeschakeld tijdens stand-by als de iPhone aan de oplader zit.

Tareq 05-09-13 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 910233)
Ontvang je nu geen nieuwe berichten dan, als je iPhone in stand-by staat? Heb je geen mobiele internet verbinding? Want dat is je verbinding met internet als je iPhone in stand-by staat. Ik weet dat je dat bij Android inderdaad kunt kiezen, als je wilt dat Wi-Fi aan blijft staan tijdens stand-by. Maar dat lijkt me nadelig voor de batterij duur.

Wi-Fi blijft alleen ingeschakeld tijdens stand-by als de iPhone aan de oplader zit.

Jammer, maar ik heb wel een databundel van 1500MB. Maar iPhone 5 is gewoon een rot toestel qua internet.

Bubbly 05-09-13 20:52

Nou dat valt wel mee. Als je iPhone buitensporig veel data gebruikt kun je een zoekopdracht uitvoeren op het forum of op internet om een oplossing te vinden. Herstellen zonder reservekopie terugplaatsen is er één van.

uitsmijter 02-10-13 00:12

Hier ook een probleem met Wi-Fi op een iPhone 5.
Als ik thuiskom schakel ik altijd mobile data uit.
Maar sinds IOS7 krijg ik dan geen pushberichten meer binnen als de iPhone naar stand-by gaat (van mail Whats App enz) Hier ook een iPad 2 met IOS 7 en daar geen probleem mee.
De Ipad ''ontwaakt'' af en toe uit stand-by en laat dan de pushberichten horen.
Bij de iPhone moet ik dan eerst ontgrendelen voordat hij mijn Wi-Fi weer vindt (duurt 3 a 4 seconden) voordat ik de pushberichten hoor.
Toen de devices allebei nog op IOS 6 draaide had ik hier geen problemen mee.
Als er dan een mail binnenkwam hoorde ik ongeveer gelijk een geluidje op de iPhone en iPad,nu hoor ik dit alleen nog maar op de iPad


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:32.