iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Iphone vind geen Airport (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/14470-iphone-vind-geen-airport.html)

B@rto 12-06-08 18:19

Iphone vind geen Airport
 
Hallo Iphone liefhebbers.

Ik heb een probleem met de verbinding tussen mijn iphone en mijn airport express.
De verbinding tussen mijn macbook en de airport is super, en heb ik geen problemen mee.
Zodra ik met me iphone een netwerk probeer te vinden vind hij de airport wel, alleen na het invoeren van mijn password geeft hij aan "Unable to join the network''
Ik heb de Wi-Fi settings op de iphone ook al gereset maar dat hielp ook niet.
Wat moet ik doen om deze verbinding aan de praat te krijgen.

Alvast bedankt.

P.s met andere netwerken bijv. laats in een hotel werkte alles probleemloos, dus het ligt aan me Airport denk ik.

B@rto 15-06-08 10:24

Weet nu echt niemand hoe ik dit probleem kan oplossen.....
Ben maar langs de apple store geweest in rotterdam en daar heb ik die je jongen uitgelegd wat me probleem is.
Die vertelde me lachend dat ie zelf een iphone heeft waarbij dit het wel allemaal perfect doet maaaaaaar, hij mag er geen support over geven en dat ik zelf een aantal trukjes moet verzinnen!!!!
Dus Helaas.
Maar weet iemand hoe ik dit kan fixen..... Bedankt

pjotr28 15-06-08 11:11

Heb je alleen de Wi-Fi settings gereset of alle netwerksettings?

instellingen-algemeen-stel opnieuw in-herstel netwerkinstellingen

This could do the trick

forum.bericht 15-06-08 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door B@rto (Bericht 126569)
Zodra ik met me iphone een netwerk probeer te vinden vind hij de airport wel, alleen na het invoeren van mijn password geeft hij aan "Unable to join the network''
Ik heb de Wi-Fi settings op de iphone ook al gereset maar dat hielp ook niet.
Wat moet ik doen om deze verbinding aan de praat te krijgen.
.

heb je wellicht in de Airport een MACfilter ingesteld?

B@rto 15-06-08 14:15

Sorry maar ben niet echt heel handig met die dingen...

waar kan ik zien dat die MAC filter aan staat???

Gr.

pjotr28 15-06-08 14:21

Op je mac onder hulpprogramma's: Airport configuratieprogramma - handmatige instelling - toegang

onder toegang staat of je het macfilter heb ingeschakeld.

Maar mijn trucje uit te voeren op de iphone bracht gaan oplossing?

B@rto 15-06-08 14:25

nee helaas dat heb ik gedaan...... *****!!

B@rto 15-06-08 14:30

heb de airport trouwens gewoon op een windows Pc geinstalleerd, misschien dat daar het probleem ligt... aan de andere, doet me macbook het wel gewoon dus.....

forum.bericht 15-06-08 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door B@rto (Bericht 127401)
Sorry maar ben niet echt heel handig met die dingen...
waar kan ik zien dat die MAC filter aan staat???
Gr.

Start Airport eens en ga eens (via handmatige configuratie) beetje spelen met al die tabbladen, menu's, functies, etc. Dan vindt je uiteindelijk er eentje waar je "Toegangscontrole via MAC adres kunt instellen".

Mocht daar de pijn hem niet zitten zet dan de hele Airport terug in fabriekstoestand en begin vanaf scratch.

apoZ 15-06-08 17:24

Alstublieft: iPhone vindT geen airport....

MCNO 15-06-08 17:40

Heb je de airport soms in 802.11n modus staan?

Ga naar: Airport handmatige config => tab Airport => tab draadloos => Radio modus 802.11n(802.11b/g compatible)

De Iphone werkt alleen op b/g draadloos, Apple - iPhone - Technical Specifications

B@rto 15-06-08 17:56

Mensen bedankt voor jullie reacties als ik thuis ben ga ik het allemaal proberen, want de meeste dingen heb ik idd nog niet geprobeerd.

bedankt allemaal en laat het jullie snel weten...

Groeten

forum.bericht 15-06-08 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apoZ (Bericht 127500)
Alstublieft: iPhone vindT geen airport....

En had je ook nog een inhoudelijke opmerking? Ga liever al die echte taalverkrachters lastig vallen die fonetisch schrijven.

pjotr28 15-06-08 23:48

hear, hear


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:03.