iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Wi-Fi aan-uit probleem sinds IOS 7 (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/144792-wi-fi-probleem-sinds-ios-7-a.html)

EddyG 22-09-13 12:32

Wi-Fi aan-uit probleem sinds IOS 7
 
Ik heb op mijn iphone 4S IOS 7 geinstalleerd.
Nu kan ik via het bedieningspaneelscherm dat je vanaf onder naar boven veegt in het scherm Wi-Fi aan en uitzetten.
Maar soms wanneer ik Wi-Fi wil aanzetten via het bedieningspaneelscherm dan verschijnt het Wi-Fi symbool niet bovenaan in de statusbalk en staat er nog gewoon 3G en dan moet ik Wi-Fi dan toch weer via instellingen gaan aanzetten.
In het bedieningspaneelscherm licht het Wi-Fi symbool thans wel op.
Maar het vreemde is dat het dus soms wel goed werkt en andere keren dan weer niet.
Is dit misschien een bug in IOS 7, want een vriend met een iphone 4 was het probleem ook al opgevallen.

Guest-20180925190238 22-09-13 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyG (Bericht 915768)
Is dit misschien een bug in IOS 7, want een vriend met een iphone 4 was het probleem ook al opgevallen.

Ik heb eens getracht om het fenomeen te reproduceren op een test iPhone 4/4S/5s. Geen enkel probleem hier. Het werkt zoals het hoort.

EddyG 22-09-13 12:49

Tja, ik weet niet waar het probleem hier aan ligt.
Soms gebeurd het pas als ik na een paar uur Wi-Fi terug wil inschakelen, dat het dan niet werkt via het bedieningspaneel en ik dus bij instellingen moet terug het Wi-Fi schuifje aanzetten en het Wi-Fi netwerk moet selecteren.

sman0029 24-09-13 12:18

Ook bij mij is dit probleem ontstaan, echte ik krijg mijn Wi-Fi helemaal niet meer aan! Ik kan vanuit het nieuwe controlecentrum wel aan en uit zetten (zonder dat er iets gebeurd) maar via instellingen- Wi-Fi blijft Wi-Fi uit staan en ik kan het hier ook niet meer aan of uit zetten.. kortom heb gewoon geen Wi-Fi mogelijkheid meer. Heb via andere forums al tips gelezen om je netwerk instellingen te herstellen echter dit biedt allemaal geen oplossing... Las daar ook al dat het waarschijnlijk wachten wordt op 7.0.1, al enig idee wanneer dit beschikbaar komt?

RWK 24-09-13 13:17

Herstel je netwerkinstellingen en verbind via de instellingen app naar gewenste Wi-Fi-netwerk. Als je nu via het control centrum de Wi-Fi uit en inschakelt zou het weer moeten werken.

Overigens hier op een 4S duurt het wel een tijdje voordat hij zijn Wi-Fi netwerk gevonden heeft.
Als je bijvoorbeeld in safari je Wi-Fi aanzet, dan moet je op de home knop drukken zodat je weer naar je springboard gaat. Daarna pakte hij de Wi-Fi verbinding.

Succes :)

sman0029 24-09-13 15:45

@RWK ik kan vanuit instellingen app niet naar een gewenste Wi-Fi netwerk, ik moet Wi-Fi dan eerst in kunnen schakelen en dat kan al niet!

BB5 25-09-13 08:29

Dit probleem heb ik ook. Je kan de Wi-Fi gewoon niet meer aanzetten. Iphone 4s na instal ios7!

Mbotman 06-10-13 23:17

Ik kan de Wi-Fi ook niet meer aanzetten, heb al van alles geprobeerd! Heb de iPhone al helemaal opnieuw greset maar niets helpt. Hoop dat iemand met een oplossing komt!

BB5 07-10-13 07:53

Opgestuurd naar Apple Service.
Had nog 1 dag garantie!!:-)
Vervangend toestel gekregen.
Toestel was dus gewoon kapot gegaan na de update naar IOS7.
Heb gelezen dat dit probleem zich ook voordeed bij vorige updates bij sommige toestellen. Dan heb je dus gewoon pech.
Als je garantie verlopen is moet je dus gewoon dik betalen door deze grap van Apple.:mad:

WimV48 07-10-13 18:29

Ik heb 2 stuks iPhone4s. (1 jaar in gebruik).
De ene werkt goed de andere heeft de genoemde Wi-Fi-fout. Heb alle genoemde oplossingen geprobeerd. De laatste werkt Wi-Fi wel maar 3G niet. Ik heb de SIM-kaart verwijderd. Nu werkt Wi-Fi vlekkeloos. Het rare is evenwel dat er in de statuslijn boven aan het scherm soms te zien is dat 3G is ingeschakeld. Wat niet kan want de SIM-kaart zit er niet in. Het feit dat de Wi-Fi-chip het doet Als de SIM-kaart is verwijderd en de 3G het doet als de SIM-kaart er in zit doet mij vermoeden dat er een software fout zit in IOS7.0.2. Wie volgt?

Update 19:03 u
na en poosje treed de Wi-Fi-fout ook zonder SIM-kaart op.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:25.