iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Wi-Fi problemen iphone 4s ios 7 (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/145038-wifi-problemen-iphone-4s-ios-7-a.html)

jhurrelbrinck 25-09-13 22:30

Wi-Fi problemen iphone 4s ios 7
 
ik heb meer i devices maar de Wi-Fi heeft na mijn update naar ios 7 een paar dagen gewerkt.

nu krijg ik continue kan geen verbinding maken met.., de rest van de idevices doen het wel gewoon op Wi-Fi, harde reset geprobeert, herstel iphone geprobeert herstel netwerk instellingen gedaan maar niks werkt.

heeft iemand een oplossing??

ik hoop wat te horen

mvwcabrio 26-09-13 01:01

Ik heb ook Wi-Fi problemen op 2x iPhone 4S met IOS7.
Als de telefoon (uit gaat) zwart scherm dan gaat hij over op 3g netwerk.
Ik zie hem dan ook niet meer in mijn netwerk.
Zodra ik de home knop indruk gaat hij weer op Wi-Fi.

Zijn er meer mensen met dit probleem of weet iemand een oplossing?

Marco.

cbryan 07-10-13 10:46

Zelfde probleem..

Guest-20180925190238 07-10-13 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvwcabrio (Bericht 917287)
Zijn er meer mensen met dit probleem of weet iemand een oplossing?

Als een iPhone in slaapmodus gaat wordt Wi-Fi uitgeschakeld als de iPhone niet is aangesloten op een stroombron. Als je dus wil vermijden dat Wi-Fi wordt uitgeschakeld in slaapmodus moet je de iPhone aan een stroombron (lader of USB-poort) aansluiten.

Dit is geen probleem maar "by design".:)

WimV48 07-10-13 20:11

Ik heb 2 stuks iPhone4s. (1 jaar in gebruik).
De ene werkt goed de andere heeft de genoemde Wi-Fi-fout. Heb alle genoemde oplossingen geprobeerd. De laatste werkt Wi-Fi wel maar 3G niet. Ik heb de SIM-kaart verwijderd. Nu werkt Wi-Fi vlekkeloos. Het rare is evenwel dat er in de statuslijn boven aan het scherm soms te zien is dat 3G is ingeschakeld. Wat niet kan want de SIM-kaart zit er niet in. Het feit dat de Wi-Fi-chip het doet Als de SIM-kaart is verwijderd en de 3G het doet als de SIM-kaart er in zit doet mij vermoeden dat er een software fout zit in IOS7.0.2. Wie volgt?

Update 19:03 u
na en poosje treed de Wi-Fi-fout ook zonder SIM-kaart op.

cbryan 08-10-13 00:53

Helemaal hetzelfde probleem.
Mijn Wi-Fi werkt helemaal niet meer na de 7.0.2 update.. Het blakje is gwn grijs.. Niets helpt er tegen ( geen netwerk resets, phone resets,...)

Na wat opzoekwerk las ik dat heel veel mensen hiermee problemen hebben en dat ze zelfs in de applestore hiermee geen raad kunnen.

Ik vermoed dat we zullen moeten wachten op een nieuwe update.

mvwcabrio 08-10-13 01:16

Alles zou zo moeten zijn voor batterij besparing.
Maar dat is onzin je kan er niet voor kiezen.
En 3g kost geld.
En als je 3g uit zet dan krijg je geen berichten meer binnen.
Ik hoop dat dit snel opgelost wordt, zonde geld dit.

Marco.

Guest-20180925190238 08-10-13 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvwcabrio (Bericht 923137)
Ik hoop dat dit snel opgelost wordt, zonde geld dit.

Apple lost alleen problemen op en dit is geen probleem. Deze functionaliteit is er niet eerst sinds iOS 7, die is er altijd geweest.

mvwcabrio 08-10-13 10:25

Het is wel raar dat ik dit hier voor niet had en nu wel.
Buiten ik dit zonden van mijn geld vindt.
Het is zelfs zo dat als je 3G uit zet je geen berichten krijgt Wi-Fi blijft uit.
Ik hoop dan maar dat ze snel een keuze knop maken of je het wil of niet.

Guest-20180925190238 08-10-13 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvwcabrio (Bericht 923188)
Het is wel raar dat ik dit hier voor niet had en nu wel.

Dat is inderdaad héél raar want dit is al zo sinds iOS 3.x.x. In de slaapstand wordt Wi-Fi uitgezet als het toestel niet is aangesloten aan een stroombron. Succes verder. :)

uitsmijter 08-10-13 11:45

Hier ook een probleem met Wi-Fi op een iPhone 5.
Als ik thuiskom schakel ik altijd mobile data uit.
Maar sinds IOS7 krijg ik dan geen pushberichten meer binnen als de iPhone naar stand-by gaat (van mail Whats App enz) Hier ook een iPad 2 met IOS 7,ook mobiele data uitgeschakeld en daar geen probleem mee.
De Ipad ''ontwaakt'' af en toe uit stand-by en laat dan de pushberichten horen.
Bij de iPhone moet ik dan eerst ontgrendelen voordat hij mijn Wi-Fi weer vindt (duurt 3 a 4 seconden) voordat ik de pushberichten hoor.
Toen de devices allebei nog op IOS 6 draaide had ik hier geen problemen mee.
Als er dan een mail binnenkwam hoorde ik ongeveer gelijk een geluidje op de iPhone en iPad,nu hoor ik dit alleen nog maar op de iPad

Guest-20180925190238 08-10-13 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door uitsmijter (Bericht 923236)
Maar sinds IOS7 krijg ik dan geen pushberichten meer binnen als de iPhone naar stand-by gaat (van mail Whats App enz)

Ik heb hier een test iPhone 4S met iOS 7.0.2 waar mobiele data altijd uitstaat omdat er een buitenlandse SIM-kaart in zit.

Ook als het ding in standby/slaapstand staat komen er pushberichten binnen van iMessages en push mail van iCloud mail. Het is bekend dat die Apple diensten WOL (Wake On Lan) pakketjes sturen om het toestel uit de slaapstand te halen.

Of dat met Whatsapp ook zo werkt weet ik niet aangezien ik die app niet gebruik. Ik gebruik alleen maar iCloud mail over andere mail diensten kan ik dan ook weinig zeggen.

arjan95 08-10-13 13:11

Dat van die Wi-fi die zichzelf uitzet is NIET WAAR op mijn iPad 4 en op mijn iPod touch 4G.

Beide devices zijn Wi-fi only en houden permanent hun verbinding vast. Als ik op de homeknop druk vanuit stand-by, staan de balkjes er nog.
Als wi-fi uit gezet is door mij, is de stand-by tijd een stuk langer dan met Wi-Fi ingeschakeld, dus ook dat bewijst dat de verbinding toch echt in stand wordt gehouden, ook al is er geen stroombron aangesloten.

Guest-20180925190238 08-10-13 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 (Bericht 923262)
Dat van die Wi-fi die zichzelf uitzet is NIET WAAR op mijn iPad 4 en op mijn iPod touch 4G.

Op een iPhone IS HET WEL WAAR (sinds iOS 3.x.x). Probeer het maar eens met jouw iPhone.

In verband met dit onderwerp heb ik in een ander topic plaatjes gepost van Time Capsule en Airport Extreme logs waar men kan zien dat in de slaapstand een disassociate optreedt in de router en bij het ontwaken weer een associate. Dus, beschuldig mij niet van leugens.

wollie1979 08-10-13 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 (Bericht 923262)
Dat van die Wi-fi die zichzelf uitzet is NIET WAAR op mijn iPad 4 en op mijn iPod touch 4G.

Beide devices zijn Wi-fi only en houden permanent hun verbinding vast. Als ik op de homeknop druk vanuit stand-by, staan de balkjes er nog.
Als wi-fi uit gezet is door mij, is de stand-by tijd een stuk langer dan met Wi-Fi ingeschakeld, dus ook dat bewijst dat de verbinding toch echt in stand wordt gehouden, ook al is er geen stroombron aangesloten.

Dit komt waarschijnlijk juist omdat dit Wi-Fi-only devices zijn. Dan is er niet echt een reden om van het Wi-Fi af te gaan, omdat er simpelweg geen alternatief is (lees: geen mobiel netwerk beschikbaar is). Stel nou dat je iPad bij vergrendelen van het Wi-Fi-netwerk af gaat en je was net een paar apps aan het updaten, dan loopt dat toch ook mis?

Lijkt me dus logisch dat dit bij dergelijke i-devices zo werkt.

For the record: mijn iPhone 4S gaat ook bij vergrendelen naar 3G/edge en bij ontgrendelen direct naar Wi-Fi (indien beschikbaar).

WimV48 08-10-13 15:01

Vervolg van 7 oktober 19:11
Ik heb later de iPhone met SIM-kaart opgestart. Dan naar Instellingen > Wi-Fi. die staat uit. Dan kiezen en heel lang wachten tot de regel wit wordt of al door gaat naar het Wi-Fi-scherm. Dan netwerk laten zoeken. Soms de melding: kan geen draadloze netwerken detecteren. Toch volhouden: wachten! Dan komt het netwerk en het blijft werken.
Maar er is iets mis met 7.0.2

mvwcabrio 09-10-13 22:53

Ik ben nog eens na gaan denken wat anders is na update.
En dat is het code slot die gebruikte ik toen niet.
Dus ik heb deze uitgezet en ook de tel. opnieuw opgestart.
Nu blijft mij alle 2 de 4S telefoons de Wi-Fi aanstaan als het scherm sluit.
En ik blijf ze ook zien in mijn netwerk.

Ik blijf het onzin vinden dat uitzetten van Wi-Fi daar moet een keuze knop voor komen.
En wat betreft de Ipad deze blijft op Wi-Fi staan maar hier zit geen simkaart in.

Marco.

LMS 15-12-13 10:24

Ik heb het zelfde probleem, Wi-Fi blijft grijs. Dit probleem is na de update naar IOS 7 ontstaan. Van de week telefonisch contact gehad met een medewerker van helpdesk van Apple. Het probleem is bekend maar wordt niet erkend....
Ik kon mn Iphone laten repareren maar dit kan al gauw 200 euro gaan kosten. Mijn Iphone heb ik 1,5 jaar met een Duits abbonement. Er werd me aangeraden terug te gaan naar mijn provider om te zien of die wat voor me kunnen doen.
Aangezien ik hiervoor over de grens moet is dit geen optie.
Ik lees van alles over dit probleem maar zie niet echt een oplossing behalve te laten repareren?????

Guest-20180925190238 15-12-13 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LMS (Bericht 939982)
Ik lees van alles over dit probleem maar zie niet echt een oplossing behalve te laten repareren?????

Dat komt omdat de enige oplossing is het toestel te laten herstellen of omruilen!!!!! Als je garantie claimt in de winkel waar je het toestel gekocht hebt wordt het waarschijnlijk omgeruild.

ballegooier 15-12-13 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LMS (Bericht 939982)
Ik heb het zelfde probleem, Wi-Fi blijft grijs. Dit probleem is na de update naar IOS 7 ontstaan. Van de week telefonisch contact gehad met een medewerker van helpdesk van Apple. Het probleem is bekend maar wordt niet erkend....

Idd een veel voorkomend probleem - ik dacht echter alleen bij de iPhone 4S? (zoek maar eens; genoeg draadjes over ook hier op iPc)
Als je al buiten garantie zit, wordt het misschien iets lastiger, maar je kunt altijd eens proberen langs de Genius bar te gaan?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:27.