//

Wifi button is grijs [NO-WIFI]

Wifi button is grijs [NO-WIFI] discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Laat je iphone leeg lopen en start hem dan opnieuw op. Dan doet wifi het weer. Een andere oplossing is er niet...... Heb al een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 04-12-10, 08:52
vSven vSven is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 3
Standaard

Laat je iphone leeg lopen en start hem dan opnieuw op. Dan doet Wi-Fi het weer.

Een andere oplossing is er niet......
Heb al een half jaar dit probleem dit is de enige oplossingen.

Als iemand met een andere werkende oplossing komt is dat natuurlijk heel mooi
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 11-12-10, 10:38
jimmycash jimmycash is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 6
Standaard

Die werkt bij mij ook niet...

Het is toch frappant dat er zoveel mensen met dit probleem zijn.. en er nergens op het net een oplossing te vinden is.. Ik ben nou een tijd aan het zoeken.. en kom op elk iphone forum wel 30 gasten tegen met het Grijze geen Wi-Fi probleem. De enige oplossing die ik tegenkom is teruggebracht naar de winkel en een nieuwe gekregen.. de vriezer oplossing, reset, en laten leeglopen blijken bij 99 % van de mensen toch niet te werken...

Is er helemaal niemand met iets meer informatie richting de oplossing..?! Apple moet toch door al die ingevorderde Iphones wel een idee hebben wat de oorzaak is en hoe het op te lossen moet zijn.. Is er iemand met connecties bij apple service..?!

Groeten
  #43  
Oud 11-12-10, 12:37
beetledrift beetledrift is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 4
Standaard

ik heb een hoop gezocht, en dit is wat ik gevoncen heb:

YouTube - iPhone Wi-Fi Repair: Heat Gun Reflow

mijn iphone ligt al uit elkaar voor andere dingen, dus ik zou het kunnen doen.

maar wat ik niet snap. dat soldeer smelt, alleen er zit nog folie tussen. Wat gebeurd er nu inprinciepe?
  #44  
Oud 14-12-10, 10:13
Bananahammock Bananahammock is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 8
Standaard

Ik weet niet of dit voor anderen gaat werken, maar toch even mijn ervaring met een greyed out Wi-Fi button:
Na 4 dagen kreeg mijn iphone 4 een greyed uit Wi-Fi button (september). Alle bekende stappen gezet (herstellen etc etc). Toch maar 4.1 gejailbreakt, in de hoop dat daar de oplossing lag maar kon niets vinden.
Uiteindelijk vandaag maar weer eens gaan googelen en het volgende geprobeerd: mobile terminal via cydia geinstalleerd, in mobile terminal root privileges aangezet door "su" te typen. Root password was bij mij nog standaard password en dat ingegeven. Daarna het volgende ingevoerd "nvram Wi-Fiaddr=XX:XX:XX:XX:XX:XX" (de xx'jes staan dus voor het gewenste mac adres, ik heb mijn originele weer ingevuld, omdat ik die destijds opgeschreven had). Hierna heb ik het even warm gehad omdat ik in eerste instantie dacht dat de iphone niets meer deed en niet meer uit "alleen noodoproep" modus kwam. Uiteindelijk is me dat toch gelukt door 4.2 op de iphone te installeren. En ja hoor: Wi-Fi is terug, ik kan mijn netwerk selecteren én hij doet het (in safari uitgeprobeerd naturlijk).
Lang verhaal, misschien omslachtig. Wie weet lag het niet aan mijn handmatige toekenning van het mac adres maar aan de update naar 4.2, maar het werkt.
Oh en ik wil met deze post niet dé oplossing voor een greyed out Wi-Fi probleem geven, ik weet dus NIET of het ook bij andere mensen werkt. Ik was er bij mij gewoon heilig van overtuigd dat het gewoon geen hardware failure kon zijn (vraag me niet waarom, zo'n techneut ben ik nou ook weer niet)..
  #45  
Oud 14-12-10, 12:50
iGeO iGeO is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 13
Standaard

@ Bananahammock

Okay, dat klinkt begrijpelijk in m'n oren, maar... ik zit inmiddels al op ios 4.2.1 en kan deze niet meer downgraden naar ios 4.1 (geen shsh gesaved) om dan vervolgens te kunnen jailbreaken. Aangezien ik volgens jou methode mobile terminal (via Cydia) moet installeren.

of zou ik 4.2.1 moeten jailbreaken (tethered-jailbreak) en dan vervolgens de stappen nemen die jij genomen hebt???
  #46  
Oud 14-12-10, 13:03
Bananahammock Bananahammock is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iGeO Bekijk bericht
@ Bananahammock

Okay, dat klinkt begrijpelijk in m'n oren, maar... ik zit inmiddels al op ios 4.2.1 en kan deze niet meer downgraden naar ios 4.1 (geen shsh gesaved) om dan vervolgens te kunnen jailbreaken. Aangezien ik volgens jou methode mobile terminal (via Cydia) moet installeren.

of zou ik 4.2.1 moeten jailbreaken (tethered-jailbreak) en dan vervolgens de stappen nemen die jij genomen hebt???
Ja da's een goede vraag, dat zou ik eerlijk gezegd niet echt weten. Ik weet niet wat een tethered jailbreak voor gevolgen heeft als je je mac adres vervangt en opnieuw op moet starten. Misschien toch maar even wachten op de untethered jailbreak voor 4.2.1? n.a.v de geruchten zou die nog voor de kerst moeten komen...
  #47  
Oud 17-12-10, 12:46
iGeO iGeO is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 13
Standaard

Nah.., je raad het nooit!!!

Gisteravond weer es een poging gedaan.
Ging m'n iPhone 4 restoren, maar dat lukte niet.
Elke keer kreeg ik een error melding met code 1013.
Ik begon bij elke nieuwe poging steeds meer te zweten, probeerde te jailbraiken met redsn0w wat leek te lukken.
Maar ook daar bleef m'n iPhone 4 op "hangen".

Toen deze discussie bekeken:
http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...de-1013-a.html

Ik m'n host file aangepast zoals bovenstaand.
Kreeg gelukkig weer een normaal verloop van een herinstallatie van ios 4.2.1.

Bekijk ik de instellingen op m'n iPhone 4 en wat zie ik ....????

M'n Wi-Fi-knop is NIET meer grijs en ik kan gewoon weer Wi-Fi'en alsof er niets aan de hand was!!!!


Ben wederom weer een gelukkig iPhone 4 bezitter!!!
  #48  
Oud 17-12-10, 13:53
Bananahammock Bananahammock is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 8
Standaard

Mooi dat jou ook gelukt is je Wi-Fi terug te krijgen . Een iPhone met Wi-Fi is toch fijner dan zonder
  #49  
Oud 18-12-10, 13:48
bestbier bestbier is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 130
Standaard

Het Mobileterminal idee werkt bij mij niet.

Zo te zien kan het ook een hardware probleem zijn dus:

iPhone 3g - Wi-Fi Grey - WHY - GSM-Forum

Een kwestie van slechte solderingen.

Laatst gewijzigd door bestbier; 18-12-10 om 13:50.
  #50  
Oud 11-02-12, 15:55
boulahrir boulahrir is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2
Stuur een bericht via MSN naar boulahrir
Standaard

ik heb een iphone4 ,Wi-Fi grijs . kun iemande mij helpen om de probleme te oplossen.
  #51  
Oud 27-02-12, 15:01
Razors Razors is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 71
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bestbier Bekijk bericht
Het Mobileterminal idee werkt bij mij niet.

Zo te zien kan het ook een hardware probleem zijn dus:

iPhone 3g - Wi-Fi Grey - WHY - GSM-Forum

Een kwestie van slechte solderingen.
Of overhitting, dat is de grootste reden. Bij elke iPhone die ik binnenkijrg voor reparatie (3G&3GS) is de Wi-Fichip meestal verbrand. De kabels zijn meestal nog intact dus is het gewoon een kwestie van een nieuwe chip te kopen en laten monteren, of zelf doen sinds dit niet veel moeite vereist.
  #52  
Oud 29-02-12, 20:36
Tuttel Tuttel is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 61
Standaard

Sinds vandaag dus exact hetzelfde probleem, het viel me gister al op dat de batterij heel snel leeg liep zonder dat ik eraan zat. Vannacht dus helemaal vol geladen om uit te testen en loopt bijna gewoon zichtbaar leeg. Sinds vanmiddag viel me op dat hij automatisch geen verbinding maakte met me netwerk en was dus het icoontje grijs. Proberen te herstellen en bovenstaande oplossingen maar niets helpt. Heb verder ook geen nieuwe dingen gedaan, erop gezet, geen jailbreak meer sinds 5.0... Ook inderdaad gemerkt dat hij vrij warm was vandaag bij gebruik van internet via 3g.

Heel apart, maar waarschijnlijk zit het hem er dus in dat de Wi-Fi chip kapot is? Maar terug naar de winkel dus?
  #53  
Oud 03-03-12, 11:05
derappe derappe is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Lier
Berichten: 9
Standaard passwoord

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bananahammock Bekijk bericht
Ik weet niet of dit voor anderen gaat werken, maar toch even mijn ervaring met een greyed out Wi-Fi button:
Na 4 dagen kreeg mijn iphone 4 een greyed uit Wi-Fi button (september). Alle bekende stappen gezet (herstellen etc etc). Toch maar 4.1 gejailbreakt, in de hoop dat daar de oplossing lag maar kon niets vinden.
Uiteindelijk vandaag maar weer eens gaan googelen en het volgende geprobeerd: mobile terminal via cydia geinstalleerd, in mobile terminal root privileges aangezet door "su" te typen. Root password was bij mij nog standaard password en dat ingegeven. Daarna het volgende ingevoerd "nvram Wi-Fiaddr=XX:XX:XX:XX:XX:XX" (de xx'jes staan dus voor het gewenste mac adres, ik heb mijn originele weer ingevuld, omdat ik die destijds opgeschreven had). Hierna heb ik het even warm gehad omdat ik in eerste instantie dacht dat de iphone niets meer deed en niet meer uit "alleen noodoproep" modus kwam. Uiteindelijk is me dat toch gelukt door 4.2 op de iphone te installeren. En ja hoor: Wi-Fi is terug, ik kan mijn netwerk selecteren én hij doet het (in safari uitgeprobeerd naturlijk).


waar vind je dit password ?
Lang verhaal, misschien omslachtig. Wie weet lag het niet aan mijn handmatige toekenning van het mac adres maar aan de update naar 4.2, maar het werkt.
Oh en ik wil met deze post niet dé oplossing voor een greyed out Wi-Fi probleem geven, ik weet dus NIET of het ook bij andere mensen werkt. Ik was er bij mij gewoon heilig van overtuigd dat het gewoon geen hardware failure kon zijn (vraag me niet waarom, zo'n techneut ben ik nou ook weer niet)..

ik vind het password niet ?
welk paswoord gaat het eigenlijk ??
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 géén Wi-Fi (grey button) iGeO Wi-Fi 9 25-01-11 19:37
update 3.0 naar 3.12 Wi-Fi aan/uit grijs, lege modem firmware master Wi-Fi 3 20-04-10 21:36
Onthoud Wi-Fi wachtwoord niet zodra ik ergens anders Wi-Fi hebt gebruikt chrissiegers Wi-Fi 0 21-03-10 21:05
Wi-Fi grijs na update 2.0 jacobdeboer33 Wi-Fi 12 02-09-08 16:55
Pre firmware upgrade 1.1.1 button blijft grijs? Stylez Unlock [archief] 2 01-02-08 12:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:11.