//

Airport express

Airport express discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik overweeg om een nieuwe draadloze router aan te schaffen. Keuze genoeg, maar weet niet goed welke. Het is een groot huis met 3 etages. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11-11-13, 15:57
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard Airport express

Ik overweeg om een nieuwe draadloze router aan te schaffen. Keuze genoeg, maar weet niet goed welke. Het is een groot huis met 3 etages. De router staat op de benedenverdieping. Wat zit erop?
- 1 desktop (windows)
- 2 x laptop (windows)
- 2 x iphone
- 2 x ipad2

Natuurlijk niet allen tegelijk. De huidige oude linksys doet het wel behoorlijk, maar geregeld vallen er verbindingen weg. Het rare is dat die niet constant op alles weg valt. Kan zijn dat iphone er wel op zit en de ipad geen verbinding kan maken. Even voeding uittrekken en insteken en het werkt weer overal op.

Nu mijn vraag. Zou een Apple Airport Express een goede oplossing zijn? Of heb ik van andere merken betere oplossingen voor eenzelfde prijs?
De desktop zal binnen een paar maanden wel via kabel gaan die verbonden is met de draadloze router als de bureauruimte klaar is. En de laptops ook wanneer we ermee op ons kantoor werken.

Dus graag jullie ervaringen met de AE.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-11-13, 16:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Of heb ik van andere merken betere oplossingen voor eenzelfde prijs?
De desktop zal binnen een paar maanden wel via kabel gaan die verbonden is met de draadloze router als de bureauruimte klaar is. En de laptops ook wanneer we ermee op ons kantoor werken.
In dat geval is de AirPort Express zeker geen goede oplossing. De Ethernet poorten (100 Mbps) zijn een stuk trager dan de Wi-Fi verbinding (300 - 450 Mbps). De AirPort Express heeft ook maar één (1) LAN Ethernet poort.

Als het een Apple router moet zijn neem je beter de AirPort Extreme.
  #3  
Oud 11-11-13, 16:22
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Bedankt voor het antwoord. Ik zag op foto's al dat er weinig poorten op zaten. In principe heb ik maar 1 poort nodig, want op het kantoor worden splitters gezet.

Die extreme wordt dan wel wat duur. Mss best dan toch maar voor een ander merk kijken.
  #4  
Oud 11-11-13, 16:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
In principe heb ik maar 1 poort nodig, want op het kantoor worden splitters gezet.
Een Ethernet switch op een 100 Mbps poort wordt dan zoiets als een netwerk te voet.

Citaat:
Mss best dan toch maar voor een ander merk kijken.
Dat kan ook maar kies dan wel een router die mDNS (aka Multicast DNS aka Bonjour) goed ondersteund.

Succes verder.
  #5  
Oud 11-11-13, 16:56
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Bedankt voor de info. Zal die zaken zeker in de gaten houden zodat ik zeker de juiste ga hebben.
  #6  
Oud 11-11-13, 18:14
Eric11 Eric11 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 74
Standaard

Kijk op marktplaats voor een tweede hands router extreme ben je voor een tientje of 6 klaar je kunt ook het oude model nog nieuw kopen voor 75 euro bij div. handelaren , ik heb er thuis drie draaien en ook nog drie Apple tv en drie expressen waarop div boxen en versterkers draaien en tv's en hierbij nog 6 iPhones en 4 iPadIs twee mac Brooks en het draait alle maal perfect
  #7  
Oud 11-11-13, 18:29
koningjordy koningjordy is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 16
Standaard

Hallo,

Ik wil me graag mengen in deze discussie, ik heb het probleem dat mijn huidige ziggo router met abononement van 60mbps traag is, met filmpjes kijken zoals uitzending gemist begint ie te haperen. dit lijkt me vrij apart met een 60mbps abo. Er zijn 2 iphones en 2 galaxy's, 2 ipads, 2 MacBooks, 1 andere laptop en een wii en xbox op. maximaal 3 devices tegelijk. Nu denk ik dat het door de router komt en overweeg een apple airport express. is dit een verstandige keuze?

alle devices worden alleen gebruikt om wat te internetten en uitzending gemist te kijken.
  #8  
Oud 11-11-13, 18:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koningjordy Bekijk bericht
ik heb het probleem dat mijn huidige ziggo router met abononement van 60mbps traag is, met filmpjes kijken zoals uitzending gemist begint ie te haperen.
Als dat een Ziggo Ubee modem/router is dan is dat ding inderdaad de reden van het probleem. Die Ubee dingen hebben heel veel moeite met het mDNS (Multicast DNS) protocol dat alle Apple toestellen gebruiken.
  #9  
Oud 11-11-13, 18:51
koningjordy koningjordy is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 16
Standaard

Het is idd een ubee modem, als ik de express aanschaf is het probleem dan verholpen?
  #10  
Oud 11-11-13, 18:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koningjordy Bekijk bericht
Het is idd een ubee modem
Ik heb dat verholpen door:



Dat kan je niet zelf doen. Ziggo doet dat op verzoek. En dan:

  #11  
Oud 11-11-13, 19:03
koningjordy koningjordy is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 16
Standaard

Tevens niet onbelangrijk om te melden, als ik het modem(ubee) reset, is het een tijdje goed ongeveer 1-2 dagen. Is dit ook bekend bij deze modems?

Ik zal idd een express aan gaan schaffen.
  #12  
Oud 11-11-13, 19:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koningjordy Bekijk bericht
Tevens niet onbelangrijk om te melden, als ik het modem(ubee) reset, is het een tijdje goed ongeveer 1-2 dagen. Is dit ook bekend bij deze modems?
Ja, dat fenomeen ken ik. Daarom ben ik ook definitief gestopt met dat Ubee ding als router en Wi-Fi access point.
  #13  
Oud 11-11-13, 19:11
koningjordy koningjordy is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 16
Standaard

bedankt voor de tips! Is de express de juiste keus voor mijn apparatuur? of is de extreme verstandiger?
  #14  
Oud 11-11-13, 19:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koningjordy Bekijk bericht
of is de extreme verstandiger?
Ik denk dat de Airport Extreme veel beter geschikt is als primaire router. De Airport Express is beter geschikt als secundaire (bridged) router.
  #15  
Oud 11-11-13, 19:44
koningjordy koningjordy is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 16
Standaard

en als je een express combineert met ubee dan? of moet dat sowieso?
  #16  
Oud 11-11-13, 19:44
cln cln is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koningjordy Bekijk bericht
bedankt voor de tips! Is de express de juiste keus voor mijn apparatuur? of is de extreme verstandiger?
De AirPort extreme is eigenlijk de enige keuze als router. De AirPort express kan ook wel als router worden gebruikt maar is eigenlijk ontworpen als Wi-Fi ontvanger op plaatsen waar je muziek of bedraad internet nodig hebt.
  #17  
Oud 11-11-13, 19:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koningjordy Bekijk bericht
en als je een express combineert met ubee dan? of moet dat sowieso?
Dan heb je nog altijd die Ubee als primaire router richting Internet (WAN).

In mijn geval staan alle router/Wi-Fi functies van dat Ubee ding uit. Er blijft dan nog alleen een Docsis 3+ modem over. Op de WAN poort van de Ubee kan je dan om het even welke router aansluiten.
  #18  
Oud 11-11-13, 22:03
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eric11 Bekijk bericht
Kijk op marktplaats voor een tweede hands router extreme ben je voor een tientje of 6 klaar je kunt ook het oude model nog nieuw kopen voor 75 euro bij div. handelaren , ik heb er thuis drie draaien en ook nog drie Apple tv en drie expressen waarop div boxen en versterkers draaien en tv's en hierbij nog 6 iPhones en 4 iPadIs twee mac Brooks en het draait alle maal perfect
Ik koop niet snel occasie. Slechte gewoonte van me
  #19  
Oud 11-11-13, 22:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Ik koop niet snel occasie. Slechte gewoonte van me
Dan koop een gereviseerde Airport Extreme bij Apple. Goede gewoonte van mij. Succes verder.

Gereviseerd AirPort Extreme-basisstation - Apple Store (Nederland)
  #20  
Oud 11-11-13, 22:09
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Zou deze wat zijn?

Linksys EA4500 - Routercenter.be
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Airport express Hans Nuenen iPhone accessoires en onderdelen 4 13-01-13 14:50
Muziek: Airport Express Vs. AppleTV Joeri75 Muziek, foto & video 9 03-12-12 17:22
Muziek: Airport express astramen Muziek, foto & video 7 11-10-11 08:54
Apple airport express toontje iPhone algemeen 4 06-02-11 15:58
Airport express astramen iPhone algemeen 0 02-09-10 17:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:51.