Uitroepteken bij Wifi discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Door een slecht wifi bereik, heb ik een sitecom router aangeschaft. Eigenlijk werkt alles prima (iPhone, iPad etc), alleen mijn iMac krijgt geen verbinding ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Uitroepteken bij Wi-Fi
Hallo,
Door een slecht Wi-Fi bereik, heb ik een sitecom router aangeschaft. Eigenlijk werkt alles prima (iPhone, iPad etc), alleen mijn iMac krijgt geen verbinding met de router. Inloggen lijkt prima te gaan, maar ik krijg een uitroepteken door het Wi-Fiteken heen. Hij kan geen IP adres vinden en ook met een handmatig IP adres krijg ik geen verbinding (dan is het uitroepteken wel weg). Beveiliging staat op WPA2. Ik heb al meerdere mensen gezien met hetzelfde probleem, maar nooit een oplossing. Kan iemand mij hier verder helpen? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Is die Sitecom router de enige Wi-Fi router? Of is die aangesloten aan een andere modem/router? Indien dat het geval is moet je de Sitecom router instellen in brugmodus (bridged router).
Als je statische IP-adressen gebruikt moet je ook statische DNS-adressen gebruiken. Of, een statisch IP-adres met DHCP services ingeschakeld. |
|
|||
|
|||
De sitecom is aangesloten op het modem. Ik ga het straks even proberen! Bedankt alvast!
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Modem + router van Tele2. Was niet tevreden over het Wi-Fi signaal, dus extra router bijgekocht (de sitecom).
|
|
|||
|
|||
Dan moet je inderdaad die Sitecom router instellen in brugmodus.
|
|
|||
|
|||
Hmm, en nu kom ik niet ingelogd op m'n router. Krijg geen verbinding met het IP adres.
|
|
|||
|
|||
Sluit die router met een Ethernetkabel aan de Mac aan. Kijk in System Preferences -> Network -> Ethernet wel IP-adres het ding gekregen heeft. En maak de verbinding. Dat zal waarschijnlijk een adres zijn in de range 169.254.nnn.nnn
|
|
|||
|
|||
Gelukt, kwam er ineens wel in. Maar brugmodus instellen is dmv de DHCP server uitschakelen? Die had ik al uitgeschakeld, maar werkt helaas niet. Het gaat om een Sitecom 300n x2
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Voorbeeld brugmodus op een Airport Extreme: |
|
|||
|
|||
De DHCP heb ik handmatig uitgeschakeld. Er lijkt geen functie te zijn waarbij een brug/bridge mode kan instellen.
|
|
|||
|
|||
Ben eens in de handleiding gaan kijken van die router. Als die Sitecom router verbonden is via de WAN-poort (blauwe Ethernetpoort) met de primaire router zou het moeten werken (als DHCP uit staat).
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
heropening probleem uitroepteken | gadorasti | iPhone algemeen | 2 | 20-06-13 13:29 |
Bitesms uitroepteken | mathphone | Jailbreak apps en thema's | 1 | 14-07-11 17:04 |
Windows: Uitroepteken voor muziek! | Hermadrid | iTunes | 4 | 20-08-10 19:08 |
Tekstballon met uitroepteken | RedBull | Jailbreak apps en thema's | 18 | 05-02-10 17:12 |
|
|