iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/)
-   -   Hoe toegang tot t-mobile hotspots? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f117/wi-fi/15863-toegang-t-mobile-hotspots.html)

joyo 11-07-08 10:09

Hoe toegang tot t-mobile hotspots?
 
Heb sinds gisteravond de nieuwe iPhone 3G. Ik ben nu binnen bereik van een KPN/T-Mobile hotspot, maar ik word gepresenteerd met een login pagina. Weet iemand hoe je toegang krijgt met de nieuwe iPhone, aangezien het abbo incl. hotspots zou zijn?

Bomans 11-07-08 10:12

Kun je dat niet vinden in de bijgevoegde info van T-mobile?

joyo 11-07-08 10:35

"U stuurt een sms-bericht met de tekst 'HOTSPOT' naar nummer 9434, vervolgens ontvangt u de inloggegevens."

"Ja, dat is gratis."

forum.bericht 11-07-08 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joyo (Bericht 138696)
"U stuurt een sms-bericht met de tekst 'HOTSPOT' naar nummer 9434, vervolgens ontvangt u de inloggegevens."

"Ja, dat is gratis."

is dat echt wel gratis? Je krijgt namelijk een verhaal met kosten en op de site van T-Mobile zie ik nergens iets staan over Hotspots.

joyo 11-07-08 15:47

Als je een iPhone 3G abbo hebt is 't inclusief onbeperkt gebruik van de T-Mobile hotspots. KPN hotspots vallen hier kennelijk trouwens niet onder, ook al kan je 't-mobile' kiezen tijdens inloggen.

forum.bericht 11-07-08 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joyo (Bericht 139098)
Als je een iPhone 3G abbo hebt is 't inclusief onbeperkt gebruik van de T-Mobile hotspots..

Enig idee waar ik dat kan vinden op de T-Mobile site?

ButcherJF 11-07-08 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht (Bericht 139311)
Enig idee waar ik dat kan vinden op de T-Mobile site?

Staat in het pdf-je met 'Meer informatie en voorwaarden'.

NickV1 12-07-08 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joyo (Bericht 139098)
Als je een iPhone 3G abbo hebt is 't inclusief onbeperkt gebruik van de T-Mobile hotspots. KPN hotspots vallen hier kennelijk trouwens niet onder, ook al kan je 't-mobile' kiezen tijdens inloggen.

Heb ergens op de site van T-mobile gelezen dat die van KPN hier wel onder vallen, met uitzondering van de KPN hotspot op schiphol.

Kan het zo snel even niet terug vinden..

Volgens de site van T-mobile kan je als hotspot ''abbonee'' inloggen met je normale gebruikersnaam + wachtwoord van mijn T-mobile..

HotSpots van KPN
Als T-Mobile Abonnee kun je, zonder extra kosten, gebruikmaken van HotSpots van KPN. Met uitzondering van de KPN HotSpot op Luchthaven Schiphol.http://www.t-mobile.nl/Persoonlijk/h.../hotspots.aspx helemaal onderaan staat het...

forum.bericht 12-07-08 00:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 139497)
Staat in het pdf-je met 'Meer informatie en voorwaarden'.

Bedankt, elke keer dat ik die pagina opvroeg kreeg ik een foutmelding.

forum.bericht 12-07-08 01:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joyo (Bericht 138696)
"U stuurt een sms-bericht met de tekst 'HOTSPOT' naar nummer 9434, vervolgens ontvangt u de inloggegevens."
"Ja, dat is gratis."

Ik vraag me af of dat wel de goede procedure is en ik vrees dat je er dan juist voor moet betalen. Zie bericht verderop:

"
Volgens de site van T-mobile kan je als hotspot ''abbonee'' inloggen met je normale gebruikersnaam + wachtwoord van mijn T-mobile..

HotSpots van KPN
Als T-Mobile Abonnee kun je, zonder extra kosten, gebruikmaken van HotSpots van KPN. Met uitzondering van de KPN HotSpot op Luchthaven Schiphol.http://www.t-mobile.nl/Persoonlijk/h.../hotspots.aspx helemaal onderaan staat het...
"

Brimme 13-07-08 16:42

wel stom dat je steeds handmatig moet inloggen en dat hij niet aan je nummer kan zien dat jij op die hotspot mag. scheelt weer een hoop tikwerk aangezien je iphone deze gegevens niet kan onthouden.

joyo 14-07-08 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht (Bericht 139672)
Ik vraag me af of dat wel de goede procedure is en ik vrees dat je er dan juist voor moet betalen. Zie bericht verderop:

"
Volgens de site van T-mobile kan je als hotspot ''abbonee'' inloggen met je normale gebruikersnaam + wachtwoord van mijn T-mobile..

HotSpots van KPN
Als T-Mobile Abonnee kun je, zonder extra kosten, gebruikmaken van HotSpots van KPN. Met uitzondering van de KPN HotSpot op Luchthaven Schiphol.http://www.t-mobile.nl/Persoonlijk/h.../hotspots.aspx helemaal onderaan staat het...
"

De info mbt smsen naar 9434 komt van de helpdesk. Naar mijn weten is de informatie correct. En KPN Hotspots zijn NIET inbegrepen voor de iPhone. Ik ben nu bij een KPN hotspot en ik kan ook niet inloggen met m'n t-mobile gegevens. Zowel de 'mijn t-mobile' als de gegevens verkregen per sms werken niet.

NickV1 14-07-08 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joyo (Bericht 141923)
De info mbt smsen naar 9434 komt van de helpdesk. Naar mijn weten is de informatie correct. En KPN Hotspots zijn NIET inbegrepen voor de iPhone. Ik ben nu bij een KPN hotspot en ik kan ook niet inloggen met m'n t-mobile gegevens. Zowel de 'mijn t-mobile' als de gegevens verkregen per sms werken niet.


Waarom staat dan op de site van T-mobile (zie de link) dat KPN hotspots WEL zijn inbegrepen?

forum.bericht 20-07-08 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joyo (Bericht 141923)
De info mbt smsen naar 9434 komt van de helpdesk. Naar mijn weten is de informatie correct. En KPN Hotspots zijn NIET inbegrepen voor de iPhone. Ik ben nu bij een KPN hotspot en ik kan ook niet inloggen met m'n t-mobile gegevens. Zowel de 'mijn t-mobile' als de gegevens verkregen per sms werken niet.

Ik was vanmiddag bij een La Place met KPN Wi-Fi en kon ook geen contact maken.

Dus in tegenspraak met wat https://www.t-mobile.nl/Persoonlijk/.../hotspots.aspx waar onderaan staat:

"HotSpots van KPN
Als T-Mobile Abonnee kun je, zonder extra kosten, gebruikmaken van HotSpots van KPN. Met uitzondering van de KPN HotSpot op Luchthaven Schiphol."

Ik heb TM een mailtje gestuurd. Ben benieuwd.

Aanvulling:
Mail gekregen dat het probleem is opgelost en dat inloggen op een KPN Hotspot probleemloos moet gaan. Bleek (bij een andere) te werken.

276159 12-08-08 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brimme (Bericht 140876)
wel stom dat je steeds handmatig moet inloggen en dat hij niet aan je nummer kan zien dat jij op die hotspot mag. scheelt weer een hoop tikwerk aangezien je iphone deze gegevens niet kan onthouden.

Kwam vandaag een App tegen die dat wel kan met Eircom, die bewaard je inlog gegevens wanneer je bij een Eircom hotspot bent kan je via dat programma inloggen. Zou dit dus ook mogelijk moeten zijn voor TMO :D

Serena 30-03-09 20:58

Kan ik met deze gegevens dan ook via mijn laptop inloggen op die hotspots?

brulkjaer 15-09-09 09:59

Jazeker dat werkt prima.

riadejager 07-03-10 08:11

Hotspot
 
net 3 dagen een Iphone 3GS.
Ik wil internetten. Via sms hotspot inloggegevens aangevraagd, netjes ontvangen.
Dan volgens de handleiding op dit forum via safari naar nu.nl maar ik krijg geen scherm dat ik moet inloggen. Internet werkt wel! Ben nu bang dat het niet gratis binnen mijn abonnement. Weet iemand hoe het kan dat je niet hoeft in te loggen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:55.