//

iPhone 4S Wi-Fi probleem (geen greyed out)

iPhone 4S Wi-Fi probleem (geen greyed out) discussie in Wi-Fi forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste leden van het forum, Anderhalve maand geleden heb ik voor mijn zusje een iPhone 4S (iOS 8.1) aangeschaft via marktplaats. Tijdens de koop heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Wi-Fi
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-11-14, 11:47
Jappe Jappe is offline
• iOS 7.1.2
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 48
Standaard iPhone 4S Wi-Fi probleem (geen greyed out)

Beste leden van het forum,

Anderhalve maand geleden heb ik voor mijn zusje een iPhone 4S (iOS 8.1) aangeschaft via marktplaats. Tijdens de koop heb ik de iPhone goed gecontroleerd en alles leek in orde. Helaas is nu het volgende probleem opgetreden:

Van de een op de andere dag werd de Wi-Fi knop grijs en was het niet meer mogelijk om de Wi-Fi aan of uit te zetten. Het zogenaamde "greyed out" probleem dus.
Na het uitvoeren van de oplossing van Apple (https://support.apple.com/nl-nl/ts1559) deed de Wi-Fi het weer. Maar helaas tijdelijk, een half uur later werd er geen Wi-Fi netwerk meer gevonden. Let wel, de Wi-Fi is wel weer aan of uit te zetten nu.
Later weer de oplossing van Apple toegepast, en het was weer mogelijk om Wi-Fi te ontvangen. Echter, na een kwartier intensief gebruik valt de Wi-Fi weer weg.

Mijn vraag aan jullie is of jullie weten wat de mogelijk oorzaak kan zijn? Ik wilde namelijk al een reflow van de Wi-Fi module uitvoeren, maar ik weet nu niet meer of dit echt het probleem is. Zal ik tch de reflow uitvoeren of zal het vervangen van de Wi-Fi module een betere optie zijn?

Bij voorbaat dank voor de hulp!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-11-14, 14:50
Jappe Jappe is offline
• iOS 7.1.2
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 48
Standaard

Als ik de iPhone een tijd niet gebruik (Bijv. hele nacht uit) dan doet de Wi-Fi het weer voor een half uur o.i.d. Is dit te wijten aan brakke Wi-Fi chip?
  #3  
Oud 19-11-14, 23:19
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik begrijp niet precies waarom je schrijft 'geen greyed-out probleem' als het dat overduidelijk wel zo is....?
  #4  
Oud 20-11-14, 13:12
Jappe Jappe is offline
• iOS 7.1.2
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Ik begrijp niet precies waarom je schrijft 'geen greyed-out probleem' als het dat overduidelijk wel zo is....?
Wellicht heb ik het verkeerd begrepen, maar ik meende dat bij het greyed out probleem de Wi-Fi knop niet meer om te zetten is. Ik kan de Wi-Fi knop wel aan- en uitzetten. De Wi-Fi valt alleen willekeurig uit. Ik dacht dat dit lag aan het feit dat de telefoon warm werd, maar gister bleef de Wi-Fi bijna de hele dag aan, zelfs na het spelen van een spelletje en het kijken van een filmpje. Dit terwijl ik vanochtend, na de hele nacht de telefoon niet aangeraakt te hebben, geen enkel netwerk kon vinden..
  #5  
Oud 20-11-14, 20:25
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jappe Bekijk bericht
Wellicht heb ik het verkeerd begrepen, maar ik meende dat bij het greyed out probleem de Wi-Fi knop niet meer om te zetten is. Ik kan de Wi-Fi knop wel aan- en uitzetten. De Wi-Fi valt alleen willekeurig uit.
Ik ging af op jouw informatie:
Citaat:
Van de een op de andere dag werd de Wi-Fi knop grijs en was het niet meer mogelijk om de Wi-Fi aan of uit te zetten.
Zoals ik het zie, is het jou gelukt om dat greyed-out probleem even opgelost te hebben, maar ik gezien de blijvende problemen denk ik toch echt dat je beet hebt, helaas, dat wel natuurlijk.

Weet je zeker dat de vorige eigenaar niet al een reflow gedaan had?
  #6  
Oud 21-11-14, 10:25
Jappe Jappe is offline
• iOS 7.1.2
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Ik ging af op jouw informatie:

Zoals ik het zie, is het jou gelukt om dat greyed-out probleem even opgelost te hebben, maar ik gezien de blijvende problemen denk ik toch echt dat je beet hebt, helaas, dat wel natuurlijk.

Weet je zeker dat de vorige eigenaar niet al een reflow gedaan had?
Dat weet ik nooit zeker. De iPhone is aangekocht via Marktplaats.. Voor hetzelfde geldt heeft hij vlak voor de verkoop de fohn erop gehouden, maar het probleem zou ook opeens onstaat kunnen zijn..
  #7  
Oud 21-11-14, 10:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jappe Bekijk bericht
Wellicht heb ik het verkeerd begrepen, maar ik meende dat bij het greyed out probleem de Wi-Fi knop niet meer om te zetten is. Ik kan de Wi-Fi knop wel aan- en uitzetten. De Wi-Fi valt alleen willekeurig uit.
Zoiets noemt men een intermitterende fout (die vroeg of laat permanent wordt).
  #8  
Oud 21-11-14, 12:09
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Thumbs down Lekker volk... (NOT)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jappe Bekijk bericht
...De iPhone is aangekocht via Marktplaats...
Er was enige tijd geleden hier op het forum toch ook zo'n fijne jongen die aankondigde z'n brakke iPhone 4s snel op marktplaats te gaan zetten nu die het weer even deed.
  #9  
Oud 21-11-14, 13:05
Jappe Jappe is offline
• iOS 7.1.2
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Er was enige tijd geleden hier op het forum toch ook zo'n fijne jongen die aankondigde z'n brakke iPhone 4s snel op marktplaats te gaan zetten nu die het weer even deed.
Dat is verre van sociaal.. Ik denk dat ik maar op zoek ga naar iemand die een reflow kan uitvoeren en dan hopen op succes.
  #10  
Oud 24-11-14, 10:45
Jappe Jappe is offline
• iOS 7.1.2
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 48
Standaard

Het was blijkbaar inderdaad het greyed out probleem. Van het weekend een reflow van de Wi-Fi chip uitgevoerd en het probleem is nu verholpen. Nog even afwachten voor hoe lang natuurlijk, maar de telefoon is nu in ieder geval goed te gebruiken.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 5 Wi-Fi greyed out profviktorie iPhone algemeen 14 16-06-14 19:41
iPhone 4s Wi-Fi greyed out jopvdsteen iPhone algemeen 137 01-05-14 21:54
Repairshops voor het Wi-Fi Greyed Out probleem Jilly1982 iPhone accessoires en onderdelen 2 10-01-14 12:36
iphone applicatiebeheer greyed out eklumpers iTunes 0 10-09-09 17:33
Oplossing Wi-Fi problemen iphone 1st gen (non greyed) djoxid Wi-Fi 2 28-04-09 16:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:01.